Inlägg från: kajsalisa |Visa alla inlägg
  • kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Välkommen hit lilla snöflingan. Jag tror att det du känner är fullt normalt. Det är ju jätteläskigt att vara gravid igen, särskilt om det är första barnet och man aldrig upplevt en lyckad graviditet. Jag går in i vecka sex imorgon och jag vill inget hellre än kunna snabbspola fram till den dagen då jag dagligen kan känna hur det rör på sig därinne. Stanna här hos oss i tråden så stöttar vi varandra genom glädje och oro. Kram till dig

• kajsalisa

Å vi har bestämt att inte säga något till någon, varken familj eller vänner, förrän efter ul v 11. Jag hade nog kunnat tänka mig att berätta tidigare för familjen, men min man vill gärna vänta, så då gör vi det. Det är helt ok med mig...

• kajsalisa

Jag har en fråga tjejer. Någon som vet vilken mängd folsyra man bör få i sig per dag? Jag har ätit rena folsyretabletter i ett halvår ungefär, men dom tog slut igår. Har Mitt val kvinna hemma, som också innehåller folsyra och tog två såna idag. Vet dock inte om det är tillräckligt. Nån som vet?

• kajsalisa
    toksnippa skrev 2010-05-02 17:49:39 följande:
    Äter du kombitabletter som Mitt val ska du ta två stycken per dag för att få i dig RDI. Åt dem förut, men har hittat en annan kombitablett på apoteket för kvinnor som man bara behöver ta en om dagen för att få i sig tillräckligt. Nu minns jag inte riktigt exakt mängd men det kan du läsa på din Mitt Val burk!
    rontgensyrran skrev 2010-05-02 17:47:10 följande:
    Det är fullt tillräckligt jag äter det själv 2 tabl dagligen. :D
    Tack för hjälpen tjejer. Då håller jag mig till burken jag har och gör slut på den innan jag köper nåt annat.
  • kajsalisa

{#lang_emotions_gravid}Beräknad förlossning{#lang_emotions_gravid}

December 2010
    Maria204 24 december (2:a försöket efter MA)
    Maria A 78 24 december
    WeWant 25 december
    No way 28 december
    Anna TheSunshine 29 december (2: försöket efter 2 MF)

Januari 2011
    Kajsalisa 2 januari (2:a försöket efter MA)
    Mini Söderling 2 januari
    PåvägMotSyskon 5-6 Januari.
    Rontgensyrran 6 januari (3:e försöket efter MA)
    Smålands jänta i storstaden 7 januari (4:e försöket efter MF)
    toksnippa 9 januari (2:e försöket efter MF)

Februari 2011

• kajsalisa

Puffar fram listan lite så att vi alltid har den nära när nya tjejer ansluter sig.

• kajsalisa
    rontgensyrran skrev 2010-05-02 18:05:13 följande:
    Titta så många vi har blivit flickor :D Tänk att man kan samla ett så stort gäng söta och snälla tjejer :)
    Visst är det härligt?! Ska blir så spännande att få följa alla fram till bf. Med tanke på att UL om 5 veckor känns långt bort så är ju bf ljusår bort, men ändå...

Längtar redan efter att få komma tillbaka till jobbet efter sommarlovet, för då är jag i v 19-20 och kan lugnt berätta (eller inte dölja) för elever och kollegor.

7 veckor kvar till sommarlovet, och alltså 7 veckor av lögner och påhitt om varför man inte dricker. Vi går ofta på after work tillsammans på jobbet så, det blir helt klart en utmaning...
  • kajsalisa
    maria204 skrev 2010-05-02 18:23:48 följande:
    Jag är ju också lärare, så för mig är det samma sak. Då har vi ju förhoppningsvis mage! Som ni vet vid det här lagen ska jag gifta mig den 19/6. Det kommer att vara ett litet bröllop, men jag oroar mig för en ev. möhippa. Vilken ursäkt ska man dra till med då?Själv har jag faktiskt vågat tänka på att jag är gravid, och vi har t.om pratat namn. Inte för att vi kom fram till något, men ändå. Vad kul det kommer att bli när vi är runda och goa och vågar diskutera namn, barnvagnar och så småningom bebisrelaterade saker!Var kommer ni ifrån allihop? Jag bor i Nora, utanför Örebro.
    Jag finns i Gbg.
    Vi har faktiskt också börjat prata om det mer och mer. Satt och spånade namn på nätet igår. Inser att jag måste kunna glädjas, annars kommer det bli väääldigt långa veckor och månader.
    Vi har snöat in lite på namn som börjar på A av någon anledning. Får se hur det blir. Vi måste ju ha namn som funkar på både svenska och engelska då mannen är australiensare...
  • kajsalisa
    lilla snöflingan skrev 2010-05-02 18:32:00 följande:
    Åå, vad roligt med lärare. Jag pluggar till lärare, blir klar efter jul. Jag har VFU (praktik) nu i tre veckor, det ska bli roligt, fast jag funderar lite på hur det ska gå med graviditeten. Med BM-besök, eventuella VUL och sådant, allt man missar måste man ju ta igen... Jag är nykterist så det där med att ljuga och hitta på behöver jag inte oroa mig för
    Det kommer gå bra tror jag. Har du en någorlunda vettig handledare så ska det inte vara några problem om du missar ett par timmar här och där. Jag är själv VFU-handledare och jag skulle aldrig kräva att min lärarkandidat tar igen ett par timmar för läkarbesök...
  • kajsalisa
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-05-02 19:16:02 följande:
    Har ni alla redan ringt till barnorskan?
    Jag har ringt, mest för att jag ska gå privat och dom har en gräns för hur många dom kan ta emot, så jag ville vara tidigt ute...
    Å sen så stod det på deras hemsida att dom rekommenderade att man ringde så snart man plussat...
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma