Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

Evve81 skrev 2011-03-11 15:58:32 följande:

SUGAR:  GRATTIS! Vad otroligt härligt!

Telgebo: Jag blir också tröttare av mina postafen men hellre trött än illamående!

jag tar inga postafen än utan den här tröttheten bara finns där a la naturell skulle lätt kunna tävla med en nyfödd vem som sover mest
    Gravid v.7+5 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-03-11 16:05:43 följande:
    skyll på att du nyss haft en släng av flunsan eller nåt.. då e de inte konstigt att man e trött.. svårare är de att dölja illamåendet.. då kan ju folk tro att man fått kräksjukan å inte vilja va i ens närhet..
    Får säga det att jag nyss vart sjuk så tröttheten och aptiten är inte riktigt över än.
  • telgebo
    Evve81 skrev 2011-03-11 16:34:48 följande:
    Jag är också sjukttrött utan men det jag menar är att jag hellre är lite tröttare än att vara trött och må illa. Jag ser till att hållig vaken tills barnen har lagt sig och så jobbar jag ju och oavsett hur trött man är måste jag ju rycka upp mig så jag klarar det.
    Jo det är klart hellre trött än må illa.

Nu ska jag sova igen så jag orkar gå till affären och se på lite TV ikväll också. Tittar in senare om jag orkar.
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-11 17:39:01 följande:
    Låter precis som min hoppy då hahaha

men min hobby är nu

1 sova kvakna mata byta blöja sova kvakna byta mata blöja
    2 lämna hämta barnen
    3 städa mata laga mat byta blöja osv osv
    4 titta på Fl och njuta av alla er hahaha
    men du gör ju mer saker på varje punkt
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-11 17:54:37 följande:
    okej ska läsa med födde hon inne i tåget ?bland folk?
    tydligen enl nyheterna hade hon fått mf avett foster och lagt barnet dött där på blåsut t-bane station, fy sjutton vad tragiskt. Hon måste vara i chock kan ju vara en utländsk kvinna flykting, eller en ung kvinna. Vad mycket hemskt som hänt idag tänker även på den nya tsunaminkatastrofen i Japan också.
  • telgebo
    färnik skrev 2011-03-11 19:18:14 följande:
    Igår, 110310, kl 21:04 föddes våran Tilde, v 38+0. 3395g och 49cm

Förbehandlingen inför själva igångsättningen tog tid, närmare bestämt 50 timmar (men de var bara tråkiga och långsamma, inte jobbiga eller smärtsamma på ngt sätt) men sedan, jäklar vad det gick!

De tog hål på hinnorna 18:00, -inget hände. Kopplade värksimulerande dropp på absolut lägsta nivå för att "smyga igång" förlossningen 19:05, 2 svaga sammandragningar på 30 min. Höjde droppet ett snäpp  vid 19:35 och plötsligt hade jag värkar med en minuts mellanrum.

De blev snabbt väldigt intensiva och täta, bara 30 s paus emellan, och jag fick be om att få droppet avstängt. Det hjälpte dock inte, min kropp hade redan tagit över arbetet och fortsatte i ett rasande tempo alldeles av sig själv. Jag hade ingen kontroll alls faktiskt, lyckades inte alls andas genom värkarna utan skrek mest som Tarzan... =/ 

20:45 konstteras jag öppen 6 cm och bm går för att ringa narkosläkaren, epidural ska läggas, men det hinner bara gå kanske 5 minuter så får vi ringa på klockan: jag måste krysta, barnet kommer NU! De får av mig byxorna snabbt som attan, tittar efter, och jo, där kommer ju huvudet! Klockan 21:04 är hon född, våran fina Tilde! 90 minuter från första riktiga värk tills att hon var ute, verkligen racerfart på den här tjejen när det väl kom igång!

Trots att förlossningen gick vansinnigt fort, och gjorde vansinnigt ont, så gick det bra. Tilde mår fint, jag var jättepigg direkt efteråt, inte en enda bristning och bara 1dl (!) i blodförlust. Jag kände mig som superwoman, om än en ngt chokad sådan. =)

Idag kom Alma & hälsade på, stoltare storasyster får man leta efter! Hela hon verkligen lös när hon fick se, röra och hålla sin så länge efterlängtade lillasyster! Mina två fina döttrar!

Nu blir vi kvar på BB några dagar, Tilde är under observation iom att jag har b-streptokocker, och hon har även haft lite svårt med att hålla värmen, men förhoppningsvis åker vi hem på söndag!
    Stort grattis till bebis
  • telgebo
    Muffe skrev 2011-03-11 17:43:19 följande:

verkar som att den som lämnat bebisen på perrongen fått missfall... bebis var nämligen bara 16 veckor gammal...

Jag är jättetrött och kan inte bestämma om jag ska baka vaniljbullar eller om jag ska vila i soffan... Bestäm åt mig haha

vila säger jag och så bakar du imorgon.
  • telgebo

Tjejer måste få hjälp, jag har möjlighet att köpa en beg angelsound till ett bra pris men det behövs gel till själva proben till det för det ingår inte . Så nu undrar jag vad jag kan hitta gel till det. Nån som vet?

• telgebo
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-11 19:46:46 följande:
    Grattis färnevik! Underbart att det gick så bra för er!

Även min lille Charlie är här, kom 00.15 inatt men vill inte skriva om förlossningen förens pinklove fått sin skatt! Gick inte riktigt som planetat men nu mår hela familjen bra med tanke på omständigheterna!

Tänkte ni kanske vil gissa på längd och vikt såhär i väntan på förlossningsberättelsen!?

Nu är det din tur att föda pinklove!!! Håller tummarna på att det inte är alls långt bort för dig!
    Grattis Småland

Gissar på 4210 g och 52 lång som min yngsta dotter var för 3 år sen imorgon

Berätta hur görlossningen gick, är så nyfiken. Blev det kanske ett akutsnitt?
  • telgebo
    kajsalisa skrev 2011-03-11 20:38:43 följande:
    Telgebo; du behöver ingen gel till Angelsoundet. Jag köpte också ett begagnat sånt och använde hudlotion istället och det gick hur bra som helst. Se bara till att du läser på om för- och nackdelar med ett sånt innan du använder det så att du vet vad du ger dig in på. Vissa hävdar att det är skadligt för fostret...
    Skadligt? Oj då nu blir jag tveksam. Hur mycket hudlotion har du till det och när man kan börja lyssna med det? Kommer ju bli ett nervvrak om jag inte skulle höra.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma