Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

3 barns mamma84 skrev 2011-03-09 21:43:50 följande:
    Nej ta inte henne gumman hon gjorde så att jag var nära att dö när didos kom ut TA INTE HENNE LOVA MIG DET
    Siv Peterson alltså nej nje nej nej det är en jävla bitch till bm alltså !!!
    Jag anmälde henne för tjänstefel !
    Läkarna anmälde henne också
    Jag sa nej tack till henne när jag bokade tid och jag fick veta att det var hon. Jag fick en annan som är ny där och jobbat där i ca 1 år och skulle jag vilja ha min gamla BM så går det bra att byta senare för hon min gamla är tjänsteledig i 3 månader men är snart tillbaka men ska se hur denna nya är.
    Gravid v.7+3 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-09 21:56:23 följande:
    Haha ja det var bra
    Men varför tog du inte henne ?
    Hon var så mot mig aknske inte till någon annan likom men skönt iaf när man vet vad hon kan göra.
    Pågrund av henne så kunde jag idag varit i himlen
    Varför jag inte tog henne S? ja du du har nog svaret själv med tanke på det du skrev sist i ditt inlägg, har en bebis att ta hand om och vill inte ligga i graven när den är nyfödd.
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-09 22:18:33 följande:
    Telge han du höra va dom sa på nyheterna om södertälje sjukhus ?????
    Något har hänt ifa ..
    Va??? Dom har inte nämnt ens södertälje på dagens nyheter, kollat både på 19 sändningen och kollar nu.
  • telgebo

Vad har hänt på sjukhuset då? Ser ju i stort sett till sjukhuset här ifrån.

• telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-09 22:37:19 följande:
    Förstår digHjärtaja hon borde inte jobba kvar blir så rädd när jag bara tänker på henne ..

Ja det kom i neheterna NYSS om södertälje Sjukhus men vi han bara höra och se bild på södertälje s och inget med jo att man skulle lita på varandra typ hmmm :-/
    Sen om södertälje om unga brotsligar hahaha sjukt skönt att man flyttat bort från gettot haha tycker ass synd om sig att man kan känna sig så otrygg ibland.
    men vad har brottslingar med södertälje sjukhus att göra?

jag bor inte i ghettot i Södertälje längre utan flyttat till rikedomssidan av stan ha ha bland lyxvillorna
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-09 22:44:26 följande:
    Telge gick in och hittade detta ..

Södertälje sjukhus hade rätt att omplacera en undersköterskan Peter Magnusson efter att han i media vittnat om utbredd rasistisk arbetsmiljö på sjukhusets intensivvårdsavdelning.
    Det slår Arbetsdomstolen, AD, fast i en dom idag. I sin motivering konstaterar AD att undersköterskans agerande ledde till motsättningar och bråk på avdelningen som i sin tur riskerade att påverka patientsäkerheten - och att en omplacering därför var motiverad.
    Dessutom slår AD fast i sin dom idag att fackets påstående om att omplaceringen i själva verket var en bestraffning för att undersköterskan gått ut i media saknar grund.

Okej inget som sagt på nyheterna och inget som jag känner påverkar min vård då det var på skuten där jag bara varit 1 gång på 4 år.
  • telgebo
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-10 05:35:48 följande:
    POFFF så gick vattnet... Vad gör jag nu? Sova lite eller ringer förlossningen!? Bara lite dova värkar....
    Åhhh, småland, nu jädrar är det på gång. Shit vad spännade. Då hade hinnsvepning effekt då
    Gravid v.7+4 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo
    Evve81 skrev 2011-03-10 06:42:25 följande:
    Åhhh vad kul småland! Snart har ni en skatt här! Stort lycka till idag!

Telge: Jag fick börja med järntabletter fast mitt värde låg på 17 MEN det har att göra med min tarmsjukdom.
    Ok, tråkigt. Jag har fått äta järn under alla mina graviditeter fast inte såhär tidigt som v.7+3 utan det har varit runt v.20, fast det här var väntat så jag är inte speciellt förvånad. Det är ju bra att man får reda på det i tid för då har man ju möjlighet på sig att få upp ett bra värde tills det att föda.

Som lägst hade jag hB på 98 i min förra graviditet.
  • telgebo
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-10 08:31:13 följande:
    Live uppdate från FL Yeah 5cm! Hoppas det fortsätter i denna fart för då är han snart här! Täta värkar men helt hanterbara! Än så länge!
    åhh härgår det undan, graatis småland, snart är du mamma. Blir säkert bebis idag.

Undrar hur det går för Färmevik och Happi
  • telgebo
    sugarrush skrev 2011-03-10 09:42:20 följande:

Bara en parentes i det spännande väntandet på alla söta bebisar..

Jag har VUL imorrn. Jag är så sjukligt nervös att jaginte kan tänka på annat.
    Skulle behöva lite pepp och tumhållningar nu.....

Tummar hålles stenhårt imorgon Sugar. Förstår din oro, jag har samma inför tisdag trots att jag mår så sjukt illa som borde vara symtom nog för att övertyga mig om att jag är gravid.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma