Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

kajsalisa skrev 2011-03-07 21:42:20 följande:
    Jag kände inga hundöron ;) Däremot tyckte jag att rösten blev konstig av gasen...
    För mig som inte vet, vad är cpap?
    man brukar sätta det på prematura  nån sorts mask för att det ska kunna amdas bättre
    Gravid v.7+1 BF 24/10 Efter 19 mån slit och ett MA
  • telgebo

När tjejen hon från dalarna skrek av krustvärkar fick jag nästabn panik för just det skedet innan dom kom gör så fasansfullt ont, det var det jobbigaste skedet tycker jag när man är öppen runt 8 -10 cm och man vill trycka på men inte har kraft nog. Kände så igen paniken i henne för jag vet exalt hur det länns och nu känner jag bara shit hur ska jag fixa det gär igen då Läge att tänka på det nu..

• telgebo
    Mamma till W skrev 2011-03-07 22:04:33 följande:
    Nu har jag torkat mina tårar.. Nu blev jag sådär ledsen som jag var under förlossningen och efter att min gick så fort. Jag missade så mycket! Och inte blev det bättre när anna-karins man där sa "förra gick på åtta timmar och nu gick det på fyra".. Jag kommer ju missa min andra förlossning likaså om det blir som deras!

Småland: Var inte rädd! Jag gråter för att jag MISSADE så mycket. Att mitt huvud blev påmind att jag faktiskt inte hängde med! Men det är fantastiskt att föda barn. Nu vill jag ännu mera bli gravid för att få uppleva det igen och nu när jag sitter här så hoppas jag att det tar lite längre tid!
    Jag förstår vad du menar för mina förlossningar  har bara blivit kortare och kortare och sist hann jag inte alls med alls och det tog lång tid att smälta och komma över det.

De skämtar på förlossningen och säger att jag får tälta utanför men jag blir faktiskt ledsen över det och att dom snackar så mycket om min rekordsnabba förlossning och kunde inte förstå hur jag kan vara ledsen över att det gick snabbt och utan bedövning. utan tycker jag ska vara stolt och glad. Visst är jag glad så man jag skulle hellre föda barn i 10 timmar eller så så jag hänger med.
  • telgebo
    kajsalisa skrev 2011-03-07 22:06:02 följande:
    Telgebo; otur att du har råkat ut för så mycket...
    Vet inte vad du syftra på vad för saker min artros eller hepatos eller vad?
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-07 22:07:57 följande:
    Nästa gång du blir gravid och ska åka in hoppas jag det tar längre tid för dig då att du kan hänga med och njutaHjärta

Det fick jag göra TRO mig 24 timmar då kommer man ihåg
    Men du gjorde ju snitt gång 2
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-07 22:13:07 följande:
    Födde ebba vaginalt tog mig 24 timmar
    Jag trodde du menande förlossning 2 som Mabaja pratade om.

Min första förlossning tog 5 tim och 42 min
    Andra strax under 4 timmar och min tredje 2 timmar

så nästa tar väl då 1 timme
  • telgebo

Gonatt alla,dags att sova. Hörs imorgon

• telgebo

Åhh här händer det saker när man inte är här. Har Färenik blivit igångsatt? Då gick det bra på bedömningen igår inför induktion. Vad roligt.

Jag har fått min aprovsvar nu och måste fråga er vad hade ni i Ferretin värde i samband med inskrivningen?

2 barnmamma 84: var ska du skrapa och sterilisera? Man gör ju inte både ock. Skrapning gör man ju vid abort eller MA och sterlisering så bränner man väl äggledarna på kvinnan.

Gravid v.7+3 BF 24/10 Efter 19 mån slit och ett MA
  • telgebo
    Pancakes skrev 2011-03-09 09:39:48 följande:
    Nej, det kan ju bara bero på hur noggrannt de mäter också. Vad skönt, så slipper jag känna mig "onormal" :) Man nojar sig ju lite när man hamnar lite under den där kurvan på skärmen liksom.
    Jag ska nog inte säga vag jag låg på då för jag var ju så enorm om magen när jag väntade min dotter.
    Gravid v.7+3 BF 24/10 Efter 19 mån slit och ett MA
  • telgebo

Vad hadi ni ferretinvärde?

Gravid v.7+3 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma