Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

Plus igen efter mf/ma

Godmorgon mina höggravida kvinnor ja nu sitter jag här på soffan och nu e jag ledig från elias en stund hihi efter en sovpass han och jag tillsammans blev det mat och sen badning och nu sover han igen JO 2 ggr spyande på mig oxå får man väl lägga till haha
    Men nu e man barnfri hmm ha ebba ska jag ta till sovrummet för hon SKA städa sitt rum idag och Amadeus SKA sova för han är jobbig.
    Sen ska jag prata lite med er hihi ochs en städa lite och sen titta på tv
    Sambon ska jobba idag kl 16.00 till 21.00

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84

Gå in och titta på bild tråden jag hittade alla magar och la in dom haha coolt

• 3 barns mamma84

Maria - Jätte fint och wow vad snyggt.
    Jag vill oxå men kan inte.
    Kommer ihåg varje gång vi skulle ha syslöjd så vill jag vara hemma men varje gång vi skulle ha träslöjd var jag alltid i skolan

• 3 barns mamma84
    maria204 skrev 2011-02-26 19:26:52 följande:
    Har ni mycket sammandragningar, eller hade, runt v.21? Jag låg och klockade mina en timme. De kom med jämna intervaller på 2-5 minuter. De gör inte ont, men det är klart man funderar. Kanske får man det tidigare och oftare som omföderska?
    Jag hade kraftiga Sd i vecka 25 ca så kraftiga att jag grätt varje gång och försökte andas mellan värkarna jag hade.
    v 30 var JOBBIGA
    Det gå gick ända till operations bordet.
    Klockade mina också på timer men jag blev inte klockare gumman..

Om du har många men oxå kraftiga ring bm på mån det ska inte göra ont.
  • 3 barns mamma84
    Happiness skrev 2011-02-26 17:33:28 följande:
    2barnsmamma: Underbara bilder! Bilden på Amadeus magen är för härlig... Tänk att han var en sån bjässe.

Ja höggravid känner jag mig idag...Pust och stön får klaga av mig lite...Vi var och åkte skridskor på en sjö idag, mendet känns inte roligt längre. kan ju inte böja mig ner en centimeter. Märker att mitt tålamod tryter i många lägen. Barnen och mannen får sin beskärda del nu. Antar att hormonerna ändras i kroppen nu för att ställa in sig på förlossning. Jag vill föda NU!!!! Är så trött på detta nu så jag blir galen.....Nu,nu,nu får hon komma om hon vill .

En konstig grej att vikten har omfördelats något så otroligt. Magen har blivit bauta men låren och baken har minskat och det är ju skönt. Vill ju gärna halvsitta och stå under förlossningen och jag vet att det blir jobbigt om vikten är för hög. Tänk de som föder på huk...Haha! Det skulle jag aldrig orka men önskar.

Nu ska det göras lax....
    Ha ha ha tänk om du också skulle få en bjässe inte illa ha ha ha
  • 3 barns mamma84

Telgebo - Haha ja men du tänk inte mer på detta nu är du och för bli GRAVID

Nu har jag städat och Elias ligger i babysittern och gungar sig själv haha ja han viftar på benen och armarna och han gungar babysittern Ebba o Didos vi tittar på film och väntar på att sambon kommer hem.

• 3 barns mamma84
    Sofy - Gumman du måste nog ringa in på förlossningen NU gumman.
    Bättre att åka in för mkt än för lite gumman och du ska inte känna dig dum du är gravid och måste kolla upp detta.
    Som Odd skrev det kan komma infektion och det är inte så himmla bra gumman.
    Lyssna på oss nu.
    Har du binda trosskydd eller blöjor så ta det men nu läste jag att du inte hade det typist men ta hushållspappaer och dubbelvik och gör som dom sa på förlossningen.
    Sen LÄGGER DU DIG NER på soffan och ligger still där tar telefonen nära dig så du sen kan ringa sambon och bb.
    Och undvik att gå mkt nu !!
    {#emotions_dlg.flower}Tänker på dig{#emotions_dlg.flower}
    Muffe skrev 2011-02-27 08:55:31 följande:
    Vad för bindor behöver man hemma efter BB? Nattbindor typ?
    Man har bindor på BB tills du åker hem men när du åker hem så ta med dig 3 nattbindor + 3 vanliga bindor.
    Jag hade med mig massa nattbindor då jag blöder kraftigt + massa normala bindor men dom hade på BB och jag blödde jätte jätte lite hade samma binda hela bb besöker fast jag fick snitt och åkte hem dagen efter redan fast jag fick snitt
  • 3 barns mamma84
    Evve81 skrev 2011-02-27 06:01:56 följande:
    Sofy: Jag tycker också du ska ringa och bindor kommer du behöva efter förlossningen

Mina barn vaknade före halv sex idag....
    Mina vaknade kl 08.30
  • 3 barns mamma84
    sugarrush skrev 2011-02-27 09:23:05 följande:
    Hurra! 10+0 idag! Tvåsiffrigt!
    Är så glad att jag mår så bra, bara lite molvärk, lite ömma bröst och en svullen mage. Är även väldigt glatt överraskad att sprutorna är så enkla att ta.
    GravidGrattisGravid
  • 3 barns mamma84
    Evve81 skrev 2011-02-27 10:14:18 följande:
    Sugar härligt!

Maken är och jobbar och jag undrar hur länge han jobbar. Imorgon måste han vabba med sonen som har feber Själv har jag dragit ett jätteprojekt med vår klädkammare. Jag konstaterar ännu en gång att mina barn har alldeles för mycket kläder. Hade tänkt sälja men tiden finns ju inte när man jobbar. Jag får ta tag i det till hösten när jag är hemma men nu håller jag på fundera vad jag ska göra av allt..... Nej åter till städningen!
    Som här då men slipper att städa idag städade igår kväll damsög och tvättade golv haha cp ryck igår kväll
    men jag ska se på film hela dagen laddade ner sex and the city hihi och sen ska jag leka lite med barnen hoppa i sängen typ sen jobbar sambon här med.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma