Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

Plus igen efter mf/ma

Muffe skrev 2011-02-27 13:19:11 följande:
    Shit, nu har jag rivit ut även allt i badrummet och rensar och slänger handdukar oc allt möjligt...
    *fnissar* känner igen mig
    när jag väntade ebba fick jag för mig att städa mitt i natten kl kunde vara 00 eller 02 och jag skulle damsuga och tvätta golv likom

med amadeus var det slappa slappa för jag hade så jobbigt och ont orkade inte änns gå ut

med elias jösses städade varje dag shit var aldrig lugn
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84
    Muffe skrev 2011-02-27 13:19:11 följande:
    Shit, nu har jag rivit ut även allt i badrummet och rensar och slänger handdukar oc allt möjligt...
    du är jätte duktigSolig
  • 3 barns mamma84
    Muffe skrev 2011-02-27 14:19:00 följande:
    Söt bild! Gott med ostbågar
    Finns förresten en förrätt med räkor m.m som man har ostbågskross på sidorna om brödet... rätt gott för oss vuxna

Jag är ju nojjig över vikten men försöker ändå stoppa i mig mer saker än vanligt just för att bebis ska få så mycket bra som möjligt i sig, men kom att tänka på att jag kanske äter för mycket`? Ja kanske inte måste äta så mycket som jag gör, detta är mycket enligt mig... men vad tycker ni? Är detta ok?

Frukost: 1 kokt ägg, två grova smörgåsar med leverpastej och gurka, te, ett glas juice, fil och grova flingor
    Mellanmål: 1 äpple
    Mellanmål igen: en näve nötter
    Lunch: Pytt i panna med stekt ägg och rodbetor samt apelsinklyftor till efterrätt

Är detta en ok dag så här långt?

Äter ni alla två lagade mål mat per dag?
    Försök att minska ner med frukosten ta fil och fglingor och tilllägg banan i oxå med lite socker på eller kanel eller vanilje med ett glass mjölk och en juice.

Mellanmål ta smörgås med leverpastej och äpple till och ett glass vatten till och mjölk.
    För då behöver du inte ta mellanmål 2 ggr ..

Lunch låter bra där kan du tilllägga lite nötter efteråt
  • 3 barns mamma84
    Marlyn skrev 2011-02-27 13:44:01 följande:
    Haylee gillar ostbågar och mackor... varför inte kombinera dessa två då?

Skrattar har hon fått detta ifrån din gravida mamma
  • 3 barns mamma84
    färnik skrev 2011-02-27 15:37:46 följande:
    Vaför? Om det är ngt mål hon kan äta riktigt mycket med gott samvete är det ju frukosten!  Bättre att snåla in på sista målet för dagen, om man ska snåla in alls!
    Muffe skrev 2011-02-27 14:39:21 följande:
    färenevik, är det för att du mår illa som du inte kan äta mer eller har du ingen matlust?
    För att jag mår illa.  Men det gör ju att jag ingen matlust har, det hänger ihop...

De säger ju att man ska äta lika mycket som vanligt, eventuellt + en macka och en frukt, när man är gravid, vilket borde innebära kanske 2300kcal eller så för en "normal kvinna"..
    Såklart men hon ska inte äta för mkt häller.man ska inte äta för 2 igentligen enligt bm och läkaren man ska bara äta oftare men mindre
  • 3 barns mamma84

Godmorgon flickor ..
    Hoppas ni sovit gott.
    Det har inte jag gjort har många tankar i huvudet nu och mår skit
    Det började igår
    Eller ja rättare sagt hela vecka förra veckan.
    Det var något som sa till mig att besöka grannen för det var sista gången vad jag än gjorde skulle mina tankar gå till henne och hennes hus vi bor ju radhus så våra hus satt ihop.
    Så när jag skulle lämna barnen och gå för bi hennes hus sa något mig det är sista gången hälsa på henne nu.
    Men jag vägrade lyssna.
    Varje gång ajg var ute i tomten så skulle min kropp dra sig till hennes hus men jag ville inte gå.
    Igår kommer en annan granne och sa att hon dog igår morse

• 3 barns mamma84

Fattar inte varför jag får detta visst jag är synsk men detta gör mig bara mer och mer skitGråterså jag kunde inte sova i natt för hon sa till mig igår i tankarna att hon kommer att hälsa på så det gjorde mig inte lugnare ..

• 3 barns mamma84
    Jag kommer in senare ska hoppa in i duchen nu innan jag ska lämna barnen på dagis.
    Jag kommer in sen när jag är hemma ca 09.30 10.00 är jag hemma igen
  • 3 barns mamma84
    acure skrev 2011-02-28 08:28:37 följande:
    2barnsmamma: du måste verkligen vara synsk. Vad läskigt med en sån känsla och vad tråkigt att hon dött. Jag vet inte vad jag ska säga... hoppas du inte lägger skuld på dig själv över vad som hände. Stor kram, hoppas du får sova något under dagen.
    Det är så jobbigt !! giick för bi hennes hus och det var så overkligt jag kan inte fatta att det är sant.
    Sa detta till sambon och han kan själv inte förstå att hon är bort.
    Jag vill inte vara synsk jag VILL INTE DET fattar inte varför jag har fått detta.
    Det känns som det är mitt fel fast det inte är det men jag kan inte låta bli att tänka på det.
    Muffe skrev 2011-02-28 08:46:35 följande:
    2 barns - vad läskigt att du verkar vara så synsk... usch. Men ta inte på dig "skulden" eller klandra dig själv i alla fall.

får man gnälla lite? Det trycker på i magen som att den ska spricka + att det är svårt att andas. Får man fööööööda nu???
    Varför gick jag inte hem till henne jag borde ha lyssnat på det som sa till mig hela tiden
    Och igår kväll natt fick jag en satrk kännsla att hon kommer att hälsa på mig och jag vet att jag inte är här hemma ensam nu.
    När jag tittade in när jag gick för bi hennes hus känns det som om hon står där och är lessen men ändå lättat i kroppen att det gick som det gick.
    Hon dog i resporatio i sjukhuset hon hade lunginflamation i många veckor.
    Hon var så svag i hennes kropp och jag fick hjälpa henne komma till oss och äta middag en dag och det gick ju bra men hon var så smal hon vägde 50 kg i sina 170cm
    Fy fan på mig !!
  • 3 barns mamma84
    Telge du måste verkligen sluta att tänka på detta nu !!
    Du gör mig arg och lessen ..
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma