Inlägg från: needtobreathe |Visa alla inlägg
  • needtobreathe

Plus igen efter mf/ma

Kjaam, hallå! Uppdatering tack ;) Jag uppdaterade ju till 3 tim innan han kom ut, hahaha. Min sista status på FB var tydligen "Hög som ett hööghus på lustgas så nu skiter ja i er tills ungen e ute". Kommer inte ihåg att ja skrivit det, alls ;)

Hoppas de går braaa!! Jag är så jävla avis. vill också föda barn igeeeen!!

• needtobreathe
    Bellas7 skrev 2011-09-13 13:18:30 följande:
    Tappen har minskat från 4.8 cm till 3,7 cm. Inte bra. Jag har fått första kortisonspruta för barnens lungor och ska ha en till i morgon. De har 50% chans till överlevnad om de föds nu. Får åka hem men ska tillbaka på måndag om det inte sätter igång innan. Barnen väger 650g, 659g, och 697g.
    På 2 v har tappen alltså minskat 1 cm drygt? Då fortsätter du ligga still o snacka me Winston i sängen så ska du se att de går bra. Får du ingen bricanyl för o stanna upp de annars?

Den är ändå 3,7 cm - de är bra. Min tapp var kortare än så men jag gick länge me den "förkortad". Hoppas på samma för dig!
  • needtobreathe
    SoMa72 skrev 2011-09-14 13:46:18 följande:
    ja, kanske, fast det var ju i måndags de satte igång henne, ska det ta 48 h? Förvånad
    Igångsättningar kan ta lång tid.. jag skulle va beredd på 2 dgr sa dom.. tog ju "bara" 24 tim dock från start, då "försvann" 8 tim när jag fick cytotec.. ska gå 4 tim emellan varje dos nämligen. sen öppnade jag mig inte mer än 4 cm, kroppen va helt slut efter alla intensiva värkar (17 tim hypertont värkarbete), hade bara lustgas som smärtlindring pga min blödarsjuka så fick morfin tillslut kl 14, en timme senare va han född. så 6 cm på 1 tim o 3,5 krystvärk ;) haha. men de hade kunnat ta längre tid än så om ja inte fått morfinet..

hoppas allt går bra för henne iafl!
  • needtobreathe
    3 barns mamma84 skrev 2011-09-16 12:24:29 följande:
    Men om jag blir gravid nu så är han under 2 år ju
    Men herre.

Ja då blir de 1,5 år emellan. Du kan inte få en sommarbebis när han är 2 år för då blir de en vinterbebis. Så 1,5 år emellan eller 2,5 år emellan får de bli.
  • needtobreathe
    3 barns mamma84 skrev 2011-09-16 12:31:45 följande:
    ''suck'' okej men då förstår jag
    Tack ja det var ett tag sen jag var gravid så man tappar bort allt
    Då är det att planera för då blir det väl en bebbe i jul igen :-/ jag som inte vill vara gravid på sommare det är det värta och höggravid på vintern är ännu värre = halt och kallt och ingen jacka fungerar.  
    Underbart o va gravid på vintern, alla jackor passade hahaha
  • needtobreathe
    MCT79 skrev 2011-09-19 17:44:49 följande:
    Klart du har... med din ålder. ;)  Puss! Cool
    Men duuuurå! Också gammal.

Tänkte på fre när vi ses.. vi måste ju få plats me din rullator nånstans också? Och min barnvagn..

Hahahahahaha!
  • needtobreathe
    MCT79 skrev 2011-09-19 19:30:03 följande:
    Å så kom hon... Glömt fin medicin älskling? ;)
    Hahahahahaha!

Medicin för..? Förstår inte. Tycker du är elak faktiskt, tjatar alltid om nån jäkla medicin.. som om jag skulle behöva det! Hah!

.. Den ligger i bilen, orkar inte hämta! ;)
  • needtobreathe

Soma; Haha! ;) Den gamla ragatan menaru?

• needtobreathe
    MCT79 skrev 2011-09-21 17:01:31 följande:
    Haha, ingen press liksom! Shit.. hur ska jag få Sofy att uppföra sig! Förvånad
    Hurru du din gamla ragata!! Demon Jag är alltid i tid, alltid trevlig, alltid glad. Sådeså!!
  • needtobreathe

Mimmi; Jag önskade mig också illamående.. O de fick ja me besked ;) Hyperemesis! Fiifan! Måttligt illamående hade vart ok haha!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma