Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

3 barns mamma84 skrev 2011-03-21 23:24:24 följande:
    Själv fick jag Nneg av CB och var gravid
    Hur många dagar efter BIL var du då eller testade du med CB före BIM?
    Gravid v.9+1 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-21 23:31:24 följande:
    Jag testade med testlagret sticka på BIM-6 fick ett svagt +
    Jag testade med CB test (ej digital) på BIM-5 gav mig ingenting
    Jag testade mig med PREGG på BIM-4 fick 2 streck men gav mig ingen färg (allt grått med 2 tydliga streck)
    Jag testade mig på läkarens test på BIM+3 svagt +
    testade igen BIM+6 och fick + igen ..
    Du testade nog med CB för tidigt för det kan man ta 4 dagar före BIM, det står så på paketet iaf.

jag testade på BIM första gången och fick +
    Med första barnet testade jag + 1 dag före BIM
    Andra barnet 3 dagar före BIM och fick +
    Med tredje barnet testade jag 5 dagar före och fick - och å väntade jag till BIM och fick ett tydligt +
    Och med MA så testade jag 3 dagar före och fick ett +
    Och så denna gång 2 dagar före BIM och fick +

Så 5 dagar innan eller mer så visar nog CB negativt.
  • telgebo
    Odetta skrev 2011-03-21 23:41:57 följande:
    tack...ja,jag behöver kramar nu

altså...vi har ju pratat om att mannen min ska knyta sina ledare...har numret till läkarmottagningen och allt. Vi ville bara vänta tills V har passerat den "farligaste" åldern först för skulle mannen min knyta och så händer V nått så skulle vi stå där med bara ett barn hos oss (ja...jag är lite knäpp med mina katastroftankar)

tror ni jag blir klokare om jag testar redan i morgon igen eller ska jag vänta dem där 2 dagarna (ha i åtanke att ni har att göra med trådens nog mest galna testmissbukare )
    Hur många dagar sedan var det du hade sex? Dom säger att man ska vänta i 19 dagar efter då man tror att man kan ha blivit gravid om man inte har något BIM datum att gå efter eller väldigt oregelbunden mens.
  • telgebo
    Odetta skrev 2011-03-21 23:46:11 följande:
    Alltså....det syns ju knappt alls på bilderna...ser ni nått??? (jag såg som sagt innom tiden och nu när det torkat syns det ännu bättre men ja...det är supersvagt)

På översta bilden kan jag ana ett svagt svagt + men det är så svagt att jag skulle tolka det som negativt och avvakta och se. När mina test är sådär så brukar det vara så och mensen kommer, men eftersom du inte har nåt BIM datum att gå på så är det svårt att veta om du testat för tidigt eller om det är negativt.

Jag tycker du ska vänta i minst 2 dagar till för HCG:et fördubblas ju varannan till var tredje dag vad jag läst mig till.
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-21 23:50:20 följande:
    Odd jag ser ett jätte jätte jätte litet streck så litet men jag ser att det har varit ett +
    om du inte testar imon så vänta ca till hmm Fredag om du kan..

Telge Troligtviss för tidigt men ett + var det iaf höhöhö
    Men du testade ju negativt skrev du ju med CB 5 dagar före BIM, ha ha, hur ska du ha det ?

När kommer du till Stockholm? Tid att ses?
  • telgebo
    telgebo skrev 2011-03-21 23:51:19 följande:
    På översta bilden kan jag ana ett svagt svagt + men det är så svagt att jag skulle tolka det som negativt och avvakta och se. När mina test är sådär så brukar det vara så och mensen kommer, men eftersom du inte har nåt BIM datum att gå på så är det svårt att veta om du testat för tidigt eller om det är negativt.

Jag tycker du ska vänta i minst 2 dagar till för HCG:et fördubblas ju varannan till var tredje dag vad jag läst mig till.
    Odd: jag har sett att CB har ett streck sådär på mitten redan innan man kissat på testet eller doppat den i urinen, så det kan ju vara det också som du ser/tolkar som ett plus. vet inte om du fattar vad jag svamlar om just nu
  • telgebo
    Odetta skrev 2011-03-21 23:57:36 följande:
    telge o 2barnsmamma:

jag ska försöka hålla mig o inte testa i morgon...dyrt med test o jag har bara ett kvar (även om jag funderar på att beställa några fler på nätet....nej fy...får inte!) ska testa om 2 dagar....då vet vi.

nu ska jag gå lägga mig. puss & kram alla goa!!! *nattinatt*
    Du får uppdatera oss på onsdag då eller menar du kanske torsdag? ta då på morgonurin, det är säkrast.

Nu ska jag också sova. Hörs imorgon och håll tummarna att datorn inte krånglar imorgon när jag slår på den.
  • telgebo
    Odetta skrev 2011-03-22 00:02:29 följande:
    jag kollade testet innan jag tog det, då var det blankt.
    På mina CB så ser man ett grått lodrät streck innan man testar som sitter i mitten.
  • telgebo

Nån som vet när man går in i kalendermånad 3? Tycker jag vart i andra kalendermånaden nu hur länge som helst.

Gravid v.9+2 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo

Behöver råd tjejer

Fan jag är så arg på min sjukgymnast tjejer. jag går ju i rehab och där har man en sjukgymnast, en rehab ass, en stödkontakt som man pratar med och så en läkare och så en enhet som är kopplad som ordnar arbetsträning bla bla. Nu berättade jag om min graviditet för sjukgymnasten för 2 veckor sedan då jag inte kan träna samma sak längre och dessutom ibland måste avboka pga illamående och trötthet. Hon lovade mig att inte säga något för jag ville inte att det skulle komma ut.

Sedan ringer hon mig dagen efter och säger att hon måste gå ut med det för hon måste dokkumentera. Hon hade pratat med sin chef om det hela men lät mig vara anonym och hennes chef sa bara att hon måste dokumentera. jag sa att du kan ju bara skriva att vi pratat men inte om vad och sedan lägga till om vad när jag berättat för alla inblandade i v.14 eller så. men nää det går hon inte med på utan hin pressar mig till att gå ut med detta flera veckor innan det känns okej för mig. Jag är i v.9+2 idag och hade tänkt vänta till v.12-13. Det blir så dumt att berätta nu för säg då att jag berättar, all rehab läggs på is och så får jag MF och så får jag börja om längst ner i högen på rehab igen. Jag fattar inte varför det är så jävla viktigt att stressa på att berätta nåt redan nu. Jäkla kärring.

Hon påstår saker som att det påverkar ditt tillstånd. Vilket tillstånd frågar jag men får inget svar, frågar igen då blir hon sur och jag frågar igen vilket tillstånd. ja hela kroppen förändras...ähhh vad fan har det med min rehab att göra om jag berättar när jag är mogen och redo för det. Hon utgår också ifrån att jag äter antidepressiva mediciner...nej det gör jag definitivt inte. Hon påstår att min stödkontakt tar illa vid sig om jag inte berättar. men hallå jag ska berätta i v.12-13 så vad fan kan hon inte vara schysst då och låta bli att vara skvaller bytta i 2-3 veckor till.
    Sedan påstår hon att min rehan påverkas av detta. Ja, men det är ju dumt om jag kommit halvvägs, säga upp den och så får jag MF och så läggs sist i högen igen liksom än att avvakta och se och lägga det på is i v.14 istället.

Nu tänker jag medvetet skita i att säga nåt idag och sedan bara hålla tummarna att min stödkontakt inte läser sjukgymnastens anteckningar. Tycker det är för jävligt att vårdpersonal kan glappa såhär när hon lovat mig att inte säga nåt och allvarligt har jag ingen lust att ha henne som sjukgymnast utan byta ut henne mot en annan på en annan mottagning istället för jag känner noll förtroende för en sån kärring.

Ursäkta ordvalet men jag känner mig så illa behandlad.

vad tycker ni jag ska göra?

Gravid v.9+2 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma