Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

Happiness skrev 2011-03-24 13:32:08 följande:
    Sofia

Grattis Happi
    Gravid v.10+1 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-03-24 15:16:05 följande:
    Happi vad skönt att höra ifrån dig. hon är fantastisk!

Jag lämnar er nu... MA... varit död sen v8+? och hade tom tillbakabildats till 11 mm....
    Gud det gör så ont att skriva de här orden och jag gråter förtvivlat... jag orkar inte mer nu..
    Nej, gud vet inte vad jag ska skriva, sorgligt är det.
  • telgebo
    MelikaH skrev 2011-03-25 14:09:37 följande:
    Vet inte var men jag har läst att de oftast är vita som mjölk när man är gravid vilket mina är nu.
    Men nu när jag tänker efter innan jag blödde så började mina flytningar ändra färg från att vara vita till mer gula. Undrade om ni andra också har upplevt det?

Försöker på något sätt lugna ner mig själv och tänka på at mina fortfarande är vita, usch vet inte hur jag ska tänka. 
    Mina flytningar har gått från ganska tunna mjölkvita till mer gula senaste tiden.

Har haft ett MA och då var inte mina flytningar som dom är nu.
    sugarrush skrev 2011-03-25 14:23:16 följande:
    Sötfilur: Ja jag fick mailet, jättetack! Har inte hunnit svara (har suttit i möte hela dagen).

Nu ska jag snart sticka och kolla in POP:s rea! De har 30% på en hel del grejer! Bra att veta för fler här i tråden kanske?
    Hur länge håller denna rea på?
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-03-25 14:26:28 följande:

ååå idag testas mitt tålamod ordentligt... har varit av me min dator i 2v nu pga reperation och fick ÄNTLIGEN tillbax den nyss..  är de förmycket begärt att den fungerar när man får tillbax den?? den startar inte överhuvetaget.

ringer supporten å hon jag prata med kunde inte hjälpa mig utan en tekniker ska ringa upp mig PÅ MÅNDAG!!!

GRRRRRRRRRR!!!!

sorry vet de e OT

Känner så väl igen mig, här har min dator varit ur funktion varje helg sedan den 12 mars, jävla skitdator och jag blir så uttråkad att inte kunna använda den.
  • telgebo
    Odetta skrev 2011-03-25 19:51:54 följande:
    Nu har vi gett vårat godkännande och kommer att vara med i program 6

(ps: mitt namn börjar på J och är rätt ovanligt och mannens är vanligare och börjar på M...om ni vill hålla utkik )
    Åh så kul så alltså den 11 april är ni med.
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-02 22:07:21 följande:
    Haha 15 hmm långt ifrån gumman..
    Våran temp och nyketerna gav 22 grader utan skugga fattar du då 22 grader det var VARMT!!
    Jag såg på vädret på nyheterna igår och tempen i Danmark är ju inte så mycket högre hos er som här i Sverige.

Här ska vi få 12 grader på måndag och sol, skönt och gissa vad Danmark ska få? Ha ha regn enl vad vädret visade.
    Gravid v.10+6 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-02 22:53:35 följande:
    Telgebo: Sverige är kallare i luft än danmark då danmark är fugtigare i luften.
    Och danmark är lite före vår och sommar då sverige kar kalla temperaturen än danmark.
    Jo idag hade vi faktist 22 grader ute tro eller ej.
    Värdet och bil temp som leder ut och utanför dörren har vi temp och folk har till och med själva sagt rekort varmt dag 22 grader utan skugga
    Jag förstår inte, sverige har kallare luft än Danmark men Danmark har fuktigare. Blir det inte kallare då? Och ni har ju hav runt hela Danmark som vi i Sverige inte har. Jag förstår inte resonnemanget, men skitsamma.
  • telgebo

Jag är inte otrevlig i tonen men du bor ju inte i Sahara direkt utan bara några ynka mil från Skåne och kolla länken. Länken gick visst inte att bifoga, men strunt samma, jag tycker bara det verkar konstigt då jag faktiskt ser tempen i Danmark när jag kollar vädret på TV 4 varje dag.

• telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-02 23:04:14 följande:
    Haha telgebo vad säger du NU!
    Tro eller ej men jag har bevis!
    Kan till lägga som jag skrev innan jag BOR i södrajylland!

gonews.dk.msn.com/indland/artikel.aspx?cp-doc...
    Jag orkar allvarligt inte med denna löjliga diskussion så lägg ner istället.Och om du har läst mina få inlägg på sistone så kanske du har förstått att jag varit utanh internet i 1 månads tid och därför inte kan gå in här och svara och knappast på sådana läjliga frågor och dessutom skriver du samma sak om och om igen.
    Gravid v.11+1 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo
    sugarrush skrev 2011-04-02 23:28:26 följande:
    Telgebo: varmt och fuktigt, så är det ofta på somrarna, inget ovanligt alls. Du vet, på vintern då det är kallt, då är ju ofta luften torr. Det är därför många blir fnasiga i ansiktet på vintern, just för att luften är torr då. Förstår du vad jag menar Telgebo?

En parentes: Jag kan faktiskt inte förstå varför, varför i hela världen någon skulle få för sig att ljuga om vad de har haft för temperatur ute... Jag tycker faktiskt det är taskigt att påstå något sådant, men det är ju bara min åsikt.
    Vet inte vad du bor, men i stockholm är det mest rått på vintern och askallt trots att det kanske bara är minus 5 och är jag uppe i norr och det är minus 15 så känns det inte alls lika kallt just för att luften är torrare där uppe än nere i Stockholm.

Jag vet att det är fuktigt på sommaren. Jag trodde inte hon ljög om temperaturen men Danmark är ju mer omgärdat av hav än Sverige och jag ser ju på vädret Danmarks temperaturer och att mycket regn kommer från det hållet in över oss och det är inte så långt mellan Helsingör och Helsingborg typ 20 min båtresa över och då tycker jag att det är skumt att sverige kan ha 4 + och mulet och på andra sidan sol och över 20+.

Men jag lägger ner denna diskussion nu.
  • telgebo
    Safireee skrev 2011-04-03 09:21:48 följande:
    Hej! Har inte varit så aktiv här på sistone eftersom jag bara sooooooover hela tiden! Obestämd

Men idag går jag in i vecka 12! Bara en vecka kvar av den här första tiden. På torsdag ska vi göra KUB-ultraljudet och sen efteråt kan vi äntligen börja berätta för folk. Vår dotter som är 3,5 år står först på tur. Ska bli sååå skönt att äntligen få berätta för henne (särskilt om varför jag varit så vresig och illamående på sistone och sovit på samma tider som henne!). Ska ta hit familjen på söndag om en vecka och visa UL-foto. Hjärta Första gången berättade jag direkt för dem, men efter tre tidiga missfall så har jag fått hålla mig den här gången. Men nu är det snart dags!
    PS. Tar för givet att KUB ser bra ut, har oroat mig tillräckligt den här tiden. OM nåt skulle vara fel så tar vi det då!  
    Jag känner likadant, är också så gräsligt trött och sover runt 18-20 timmar per dygn.

Nästa vecka ska jag på KUB jag med, jag ska på tisdag och jag känner lika mycket oro nu som när jag fick kallelsen för 2 veckor sedan.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma