Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

Nuttans Mamma skrev 2011-03-22 10:17:58 följande:
    Okej, för jag är ju bara i vecka 7... o blev lite orolig när du sa så... men varför skulle man egentligen inte får arbetsrehaba om man är gravid, inte logiskt väl? Jag har ju panik o stress, vilket är inte alls bra för barnet.. :O/ För min rehabperiod kommer gå ut 17/8 -11 och min sjukpenning tar slut 20/10 -11. Sen måste jag vara helt arbetsför? Eller söka något på halvtid? Hjälp!!!
    Jag vet faktiskt inte hur det är. Det kanske skiljer sig från kommun till kommun. Jag är arbetsförmögen fram till september iaf om allt knns bra, men jag har ju haft problem med för tidsbörd förr så jag får se hur det blir.

Men i höst så är du väl mammaledig? Då har du ju föräldrapenning? Eller?

Det är sjukt det här...gissa vem som ringde nyss? Jo dagens möte är inställt pga sjukdom....fy fan helt otroligt.
    Yes då behöver jag inte bli beskylld att inte ha berättat. men kärringen kommer ju dokumentera ändå på fredag och så kommer min stödkontakt tillbaks kanske på månda och läser det där och jag ska inte till stödkontakten förrän den 5 april (1 vecka innan KUB).

Va så skumt nu när tjejen från rehab ringde och sa att det var inställt så sa hon att min stödkontakt ringer dig sedan. Va?? Ähh varför då. Brukar hon aldrig göra, jag har ju bokade tider redan fram till maj så jag vet när jag ska till henne nästa gång så nu börjar jag nojja att tänk om hon redan vet och jag tycker att min samtalskontakt alltid är sjuk, varannan gång ställs det in pga sjukdom.
    Gravid v.9+2 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo
    Odetta skrev 2011-03-22 11:14:41 följande:
    KRAM till telge!
    Tack vännen
  • telgebo
    Nuttans Mamma skrev 2011-03-22 11:25:32 följande:
    telgebo: Oj.. det blev lite ot här känner jag :O) Inte min mening, ni får gärna säga till isf... Jag har knäproblem, alltid haft med mitt vänstra knä, titt som tätt har jag bara fallit på marken, det var mer när jag var barn. Nu är det kontrollerat!! Har du sjukpenning nu och kommer söka sjukersättning sen? Jo, har ju sjukpenning till 20/10, bebis är beräknad till 13/11. Vad "dåligt" jobbigt att hon är sjuk så ofta? Skulle jag känna iaf... :O/ Jag är bara 27, 28 blir jag 5/4 och har en söndersliten rygg/kropp....
    Jag har försörjningsstöd nu och hur det blir framåt i höst och så vet jag inte. Är så snurrigt nu med allt. Dagens möte inställt och fredagens möte med kommunen inställt. Mitt i allt lägger datorn av men nu är jag här igen.

Jag blir 37 år i höst, fyller det runt BF, skiljer bara några dagar så bebis kanske föds samma dag som jag fyller 37 år.
  • telgebo

Fan vad less man är på vissa morlakärringar här på FL alltså, suck!

Jag orkar snart inte längre ge råd och mina erfarenheter för man får ju bara skit för det.

• telgebo
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-03-22 16:12:17 följande:
    haha  förlåt att jag skrattar men moralkärrlingar finns de gott om här!
    Allvarligt, ger jag negativ energi? Jag tycker man ska få prata om både jobbiga tunga saker i en tråd och roliga glädhande saker. Livet är inte bara en rosa bubbla, även fast vissa verkar nästan leva i nån låtsasvärld där man ska förvandla alla jobbiga saker till nån lycka tillstånd flum.
    Herrejösses, bara för att jag har sjukgymnast som förpestar min tilltro till henne så ska jag sprida negativ energi, och har för mycket problem i mitt liv. Jisses, tala om att tala i gåtor, hon känner inte mig för 5 öre denna person och kan ändå se mig som WT morsa som inte kan ta hand om mig själv.
  • telgebo
    Pancakes skrev 2011-03-22 16:16:24 följande:
    Haha, så är det verkligen. Jag orkar nästan inte skriva i andra trådar. Håller mig mest här.
    Samma här, favorittråden i andra blir man ju kallad besserwisser om man skriver att illamående är vanligt under graviditet typ.
  • telgebo
    Pancakes skrev 2011-03-22 16:20:01 följande:
    Ja precis, man måste ha KÄLLOR till precis allt, annars blir man utskälld :)
    Verkar inte bättre tyvärr ja. När man sedan då säger att ursäkta att jag lekte låtsasdoktor för att vara snäll och komma med det jag hört/vet så blir man utskälld för att oj vad du tar allt personligt och bla bla bla.
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-03-22 16:21:21 följande:
    tjingeling... skitnatt och skitdag!  Morgondagen kan bara bli bättre!

Sofy hur går det för dig?

Odd.....jesus, läskigt! Hoppas det ordnar sig till det som känns mest lämpligt.... ni måste vara superfertila...(!)
    Kram vännen, har också en blä dag idag, känns som PMS i humöret idag. Fyy, vet inte varför är bara en sådan dag. Dags att gråta idag tror jag fast jag vet inte för vad riktigt, men alla spänningar sista tiden kanske.

Idag kom den där kallelsen till arbetsenheten som jag inte trodde skulle dyka upp förrän mycket senare, den 6 april ska jag dit och vad ska jag säga? Dagen innan ska jag till min samtalskontakt och dagen efter då till arbetsenheten för rehab. Säga att hh vad kl eller jättekul men jag jobbar jättegärna till september och sedan tänkte jag gå på mammaledighet ett bra tag för jag ska ha barn i oktober. Min samtalskontat kommer ju få dåndimpen, tro mig.

Jag är så villrådig. Nu lyckas jag lirka mig ur vissa möten, till vissa kan jag ringa samma dag några timmar innan och säga att jag kan inte ta mig ut idag för jag mår så illa och tror jag har åkt på magsjuka eller så
    Avstyrde ett stort planeringsmöte på kommunen nu på fredag med lite vita lögner, allt jag kan för att skjuta upp allt efter KUB:en fult men vad fan, ibland är saker tillåtna faktiskt.
    Men detta arbetsmötet kan jag inte ställa in, måste gå på det men man kan ju önska att hon som ska ha det med mig blir sjuk eller så, taskigt I know men usch jag vil inte avstyra nåt och så 6 dagar senare på KUB får jag veta att det kanske inte alls blir som jag tror.Jag vill inte tänka så men ja ni vet...oron.
  • telgebo
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-03-22 16:34:11 följande:
    ta de som jag.. jag skakar på huvet å skrattar åt att de finns en massa konstiga mäniskor..
    Vissa dagar kan jag det, men andra dagar blir jag faktiskt ledsen och arg över det.
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-03-22 16:34:41 följande:
    Men gud vad du hugger... jag antar att hon menar HÄR = familjeliv?! Lugn och fin Telgebo!
    Hugger? Nej nej du missförstår mig, är inte arga på er vänner i tråden jag pratar om en annan tråd nu och jag förstår inte vad du menar  "jag antar att hon menar FL"

jag är så virrig så det är inte sant just nu så du får vara lite övertydlig mot mig idag.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma