Nuttans Mamma skrev 2011-03-22 10:15:03 följande:
Dit stödkontakt tycker jag borde ha förståelse... "Man" vill ju inte berätta hur tidigt som helst, iaf inte för "myndigheter" och liknande.. Jag skulle aldrig berätta för ams eller fk just i detta läget.. inte deras ensak.. Men sen min läkare är den bästa och hon tyckte det skulle förgylla min vardag om jag blev gravid. Eftersom hon vet hur mycket jag och min sambo längtar efter ett barn!!
Jag skulle avbokat mötet också till sjukgymnasten, skulla aldrig träffa någon jag inte har hundra procent förtroendet för.. därför jag åker 7 mil enkel resa till min läkare, för hon är bäst!
Har du också artros? Jag har spondylos artros, plus diskbråck och diskutbuktning o sånt skoj ;O) Men jag ska inte ha fysiskt tungt arbete.. även om barn innebär tungt arbete.. ;O) Tror du att du kommer klara 100%. Jag tror inte jag klarar det.. Jag är nästan helt säker på att jag inte kommer klara det, tyvärr... Men klarar jag halvtid är jag mer än nöjd!! Hm, man kan undra i vilken kommun du bor i för det låter vrickat...
Men man får arbetsrehabilitera under graviditet?
Min stödkontakt vet inget än om inte sjukgymnasten berättat för henne. Sjukgymnasten sa att jag kan vara med på mötet när du ska på samtal nästa gång. nej tack jag är inget barn och jag kan säga orden Jag är gravid på egen hand när jag är REDO för det och det är jag inte före v.12.
Jag har ju kontakt med myndigheter bla familjerätten då pappan vägrar samarbeta (mina födda barn alltså) och dom har man ju duster med kan jag säga då dom påstår en massa skit också och jag vill inte att det läcker ut i hela kommunen att jag är gravid för det känns som vet en då vet alla. jag vill berätta själv när jag känner mig redo eller så syns det ju då om några månader, inte att folk ska läsa om det eller höra det ryktesvägen.
Ja jag har artros i knäna. Förslitningar, nåt medfött samt att det har med mon psoriasis att göra då jag får jobbiga skov ibland och inte kan gå7stå då det sitter på fotsulan. Jag har gjort totalt 7 knäoperationer och det är inte helt bra än, det finns inget mer att operara i knäna nu men det har diskuterats att sätta in protes men jag vägrade det som 25 åring.
Jag kommer inte fixa 100% heltid . Mitt mål är att fixa några timmar kanske 2 dagar i veckan till att börja med och sedan får jag se. Vill inte bli utbränd som jag blev som student.
Jag har som slutmål att fixa halvtid, men det beror också på arbets sysslor. Jag kan tex inte stå långa stunder, sitta på knä långa stunder utan måste kunna variera arbetsställning och då tyckte rehab att typ ICA skulle passa bra för då kan man variera arbetsställning i kassa och så har man rullband, men vissa bygger ju berg och så är det backar och tunga saker, men men.
Jag pajade sönder mitt andra knä inom geriatriken så det ska jag iaf inte jobba med. Skulle lyfta lite upp i en sele och pang sa det i knäet och så var det kört.