Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

Mamma till W skrev 2011-03-22 08:27:35 följande:
    kalendermånad är efter äl... gravmånad är efter senaste mens..
    Tack för svar. Då byter jag kalendermåand den 30:e varje månad och graviditetsmånad den 16.e varje månad.
    Gravid v.9+2 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo
    Odetta skrev 2011-03-22 09:02:28 följande:
    Jaja...ni känner ju mig..."hej, jag heter Odd och jag är testmissbrukare"

testet idag ser ut som testet igår. suuuperdupersvagt innom en minut, men så svagt att det nästan ser ut som en inbillning. Men NÅTT finns där...frågan är bara VAD. Rester? Nytt?

fan för denna ovisshet. Ska köpa nya test i morgon och ta nästa på....vad blir det....i morgon eftermiddag! Nej....ska försöka hålla mig till fredag om jag kan....är bara inget bra på det här. Funderar också på vilka test jag ska köpa...fler cb och så nått annat märke...apotekets? billiga från nätet?

suck...HA, jag vet! om jag beställer billiga test från nätet så lär dem inte komma förrens på torsdag eftermiddag...då kan jag inte testa i morgon i alla fall

god morgon allihopa förresten
    Köp ett digitalt CB då får du ju veta. Ovissheten är jobbig som bara den.
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-22 09:28:40 följande:
    Telge- skit i dom du har ingen rätt att berätta något det är du som är gravid om du inte vill berätta än så vill du inte göra det punkt slut jävla kärring alltså !!!
    Blir så arg när jag läser detta.
    Jag vet vem du är och du ska inte behöva gå igenom detta bara för att dom vill.
    Skit i dom.
    Eller så får du säga upp och säga att du inte vill just nu ha någon kontakthjälp.
    Tror nog du klarar dig utan någon epati av dom.
    Risken är ju bara att dom andra inom rehab läser min journal, vet inte hur ofta dom gör det. vet bara att min kälare där snabbläser min journal när jag är hos henne (läkaren alltså) snabbt när jag sitter på hennes rum. Hon är skum min läkare alltså. Frågar mig varför jag dejtar killar och utgår från att jag ligger runt....ähhhh...ligger runt? varför skulle jag göra det bara för att jag dejtar då och då? Jag dejtar för att jag vill och det innebär inte att jag har sex med killen utan vi brukar fika och prata.

Nu har jag inte dejtat nån kille sedan jag blev gravid, har tappat intresset för att träffa kärleken nu när jag är gravid.

jag tycker det känns så vanskligt att berätta att jag är gravid redan nu. Och jag är rädd att hon kommer se det som att jag undanhåller viktig information genom att inte berätta, men vad f*n vad gör det då om jag väntar med att berätta om det om 2-4 veckor istället då? Tydligen så jädra mycket efter min kärring till sjukgymnast.
  • telgebo
    Pancakes skrev 2011-03-22 09:31:56 följande:
    Telgebo, förstår din frustration. Men hängde inte riktigt med. Vem är stödkontakten? Är det henne/honom du inte vill berätta för eller är det sjukgymnastens chef bara?
    Stödkontakt är en kvinna som jag går och pratar om min rehab med 1 gång varannan vecka. Hon håller i alla trådar och är väldigt på att jag ska ut på jobb nu och enligt min sjukgymnast så måste jag berätta eftersom rehab måste läggas ner då man INTE får arbetsträna under graviditeten. Sjukgymnasten är så jädra dramatisk och pressar mig till att berätta berätta för typ hela världen att jag är gravid och jag vill inte gå ut med detta än då jag bara är i v.9+2 och det fortfarande känns för tidigt.
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-22 09:41:47 följande:
    Byt läkare och rehab för varför måste du ha det ?
    Du kan maila mig men alltså varför jag blir så arg !!!!
    Näh du ska inte berätta det är du som bestämmer.
    Byta rehab kan jag inte, den är ju kopplad till kommunen och jag måste gå där då jag uppbär försörjningsstöd nu innan arbetsträningen kan börja. Jag kom i kontakt med den där skiten i samband med min separation då jag var så sucidbenägen enligt någon. Ähhh sucidbenägen knappast. De har utläst det efter en journal från 1995, hallå håll er fan till rätt sida av 2000 talet tack!

Jag är skitarg jag med på den där jädra sjukgymnasten som svamlar om saker som inte har nån grund alls och säger att S (min stödkontakt) blir så ledsen om jag undanhåller det för henne. Skitsnack..hon pressar mig genom att påstå att jag gör folk ledsna. Är det bättre att göra mig ledsen och stressad då? Jävla käring alltså...

jag tänker inte säga nåt om det idag...jag vill göra mitt KUB först och se att allat är bra innan jag säger något, men sjukgymnasten verkar ju tro att jag ska ringa från BB typ och berätta att tjena jag har fött barn idag så den där rehab kan ni lägga på is 1 år minst fram i tiden hejdå. Det handlar om att vänta max, absolut MAX 1 månad till.
  • telgebo
    Nuttans Mamma skrev 2011-03-22 09:43:24 följande:
    telgebo: Jag ska börja arbetslivinrikad rehab, kanske inte riktigt samma sak? Just nu mår jag stabilt illa, men mer än för några dagar sedan.. :O/ Trött med.. denna veckan ska jag ringa på praktikställen o nästa vecka ringer arbetsförmedlingen o ser hur det gått, sen ska vi boka in studiebesök. Hoppas innerligt jag mår bättre då..  Runt vecka 10 med andra ord.. Tkr faktiskt det var lite respektlöst av "kärringen".. att vänta 2-3 veckor hade väl inte varit någon fara.. Förstår att du inte har något förtroende för henne längre.. Vad jag skulle gjort!? Stått på mig om jag orkade.. men det är ju inte lätt!! Förlåt, kommer inte med något råd.. :O/ Önskar dig jättemycket lycka till!!! Kramar!!!
    Jo, jag ska också börja med arbetslivsinriktad rehab. Jag har ju varit student innan, sedan fött barn på löpande band och varit mammaledig i typ 1 år med varje barn (har 3 barn) så jag har ju ingen direkt arbetslivserfarenhet. men nu ska jag ut på arbetsmarknaden, något jag varit taggad för och velat. jag mår ju bra psykiskt så, efter att jag och mitt ex (barnens pappa) gick skilda vägar mådde jag dåligt men sucidbenägen har jag inte varit på många många år (hade en period då jag skar mig och tog massa mediciner i rop på hjälp mer)

Jag väntar på att komma fram på arbetsenheten för ett möte om vad jag är intresserad av att jobba med. jag har sagt kök på dagis eller i butik typ ICA eller så. Vill börja lugnt och inte ha nåt jobb som kräver 100% hjärna.
    Innan dess händer inget utan det är samtal och planering, men nu börjar ju försörjningsenheten ifrågasätta om jag inte ska söka sjukersättning typ förtidspesnsion och det mötet ska jag på nu på fredag och jag kan ju inte gå med på det och sedan bara hoppsan då jag kan inte ta emot dom pengarna för då ska man vara sjuk på heltid och det är jag inte och dessutom ska jag få barn i höst och kan man ta hand om barn så är man ju inte sjuk så jag vet inte vad jag ska göra. Varför ska ALLA sånahär livsomställande händelser ske JUST NU för?

Det är jättesvårt men om vi tar rehab, blir stödkontakten sur/läser min journal så ska jag bara säga att jag tyckte det var för tidigt och det är min kropp och jag bestämmer själv när jag vill berätta och jag tyckte inte det var lägligt just då före v.12.

Vet inte om sjukgymnasten menar allvar med sina "hotelser" jag menar hon har inte dokumenterat besöket då jag berättade det den 8 mars än utan ska göra det först nu på fredag, och kan hon väntat så länge så kan hon väl fan vänta i 2-3 veckor till. För övrigt tänker jag avboka mitt besök hos henne nu på fredag och säga att jag har inget behöv av en sjukgymnast som jag inte har nåt förtroende för, det finns andra sjukgymnaster här i kommunen som dessutom inte är lika flummiga och som sysslar med somatsik sjukgymnastik sim jag har behov av och ingen psykosomattisk sjukgymnastik där de påstår att min värk har med mitt psyke att göra...ähhh min artros har då fan inte med mitt psyke att göra kan jag lugnt säga.
  • telgebo
    Pancakes skrev 2011-03-22 09:45:31 följande:
    Usch, vad tråkigt. Nej, strunta i att säga nåt om du inte vill det. Hon kanske är rädd för att få skit OM det skulle hända dig nåt och hon låtit dig rehabträna fastän man inte får göra det som gravid. Men hon borde ju kunna tala om ordentligt vad riskerna är ju!
    Kärringen säger bara en massa blaj och la tom luren i örat på mig förra veckan då jag försökte diskutera med henne. Hon babblade på om mitt tillstånd men ville inte svara på mina frågor och la på. Jag ringde upp igen och frågade henne vilket tillstånd pratar du om. Fick ett så dåligt svar att jag inte visste om hon var allvarlig eller vad. Din kropp påverkas. Och??? Vad har  det min rehab att gra att JAG måste berätta för alla på rehab att hej jag är gravid i v.9+2. Lite jobbigt om jag skulle få MF då efter jag berättat. Men det får du inte säger sjukgymnasten. Nähä och det kan du garantera alltså frågar jag. Du ska få bebis ju säger kärringen. Ja men du vet ibland går det fel som förra gången tex. vad jag än säger till henne så fattar hon inte, hon vill inte förstå.

Så länge jag inte kommit på mötet på arbetsenheten så kan inget hända och innan jag kommer så långt så hinner det nog bli höst igen. Jag har varit i rehab nu sedan hösten 2008 så det går ju inte undan direkt så då kan ju undra varför jag måste berätta nu på studs om graviditeten.
  • telgebo
    Nuttans Mamma skrev 2011-03-22 09:45:49 följande:
    Får MAN inte arbträna under graviditet eller får inte DU arbetsträna? Ursäkta frågan!!
    Ingen aning faktiskt. Kärringen påstår det att man inte får, men jag vet faktiskt inte. Tror kärringen kör med att hotelser som finns för att få mig att berätta och allvarligt talat bryr jag mig inte heller för innan jag fått en praktik hinner jag både vänta barn,, föda barn och vara hemme i ett gäng år, det går inte fort direkt.
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-22 09:53:11 följande:
    Har du komunen i S i stan ?
    Säger bara dom F*** är hämska !!!
    Ja 1 månad vaddå skulle dom dö av detta likom Skrikandes
    Nu fattar jag inte vad du menar? Södertälje är en kommun ja i Stockholm precis som salem är en, Botkyrka en, Huddinge en.

jag har kontakt med sociala enheten då jag uppbär ekonomisk försörjning från dom då jag inte har någon annan inkomst och för att få det så måste jag ha en planering inför vad komma skall och då blir jag remitterad till den här rehabstället. Jag sa bara att jag ville ut på nåt jobb så länge det inte innebär tunga lyft, utejobb eller stå jobb då jag inte kan stå 8 timmar pga dåliga knän.

Vilka dom är hemska? Menar du försörjningsenheten? Jag har en jättegullig kontakt där, men haft en riktig satkärring men hon har slutat. Däremot har jag en resurs på den där försörningsenheten som jag inte förstår mig på, upplever att hon agerar i bakgrunden och sedan dyeker hon upp då och då och vill ha möten om min framtid och ha en massa papper om min psykiska hälsa...ähhhh psykiska hälsa? Det förs inga sådana journaler om mig, det slutades dom med 1997 tror jag så du kan ju ringa min gamla mottagning då om du vill läsa om vad som skedde 14 år sedan som är totalt inaktuellt nu.

Ja jag menar det, 1 månad, om 1 månad så kan hon snacka om min graviditet i fikarummet på jobbet om hon nu har så jädra stort behov av att outa det. Jag är rasande på den där kärringen och tänker inte ens gå till hnne nåt mer. Borde inte ha sagt något om graviditeten överhuvudtaget till henne, stort BIG mistake av mig.
  • telgebo
    Nuttans Mamma skrev 2011-03-22 10:15:03 följande:
    Dit stödkontakt tycker jag borde ha förståelse... "Man" vill ju inte berätta hur tidigt som helst, iaf inte för "myndigheter" och liknande.. Jag skulle aldrig berätta för ams eller fk just i detta läget.. inte deras ensak.. Men sen min läkare är den bästa och hon tyckte det skulle förgylla min vardag om jag blev gravid. Eftersom hon vet hur mycket jag och min sambo längtar efter ett barn!!

Jag skulle avbokat mötet också till sjukgymnasten, skulla aldrig träffa någon jag inte har hundra procent förtroendet för.. därför jag åker 7 mil enkel resa till min läkare, för hon är bäst!

Har du också artros? Jag har spondylos artros, plus diskbråck och diskutbuktning o sånt skoj ;O) Men jag ska inte ha fysiskt tungt arbete.. även om barn innebär tungt arbete.. ;O) Tror du att du kommer klara 100%. Jag tror inte jag klarar det.. Jag är nästan helt säker på att jag inte kommer klara det, tyvärr... Men klarar jag halvtid är jag mer än nöjd!! Hm, man kan undra i vilken kommun du bor i för det låter vrickat...

Men man får arbetsrehabilitera under graviditet?
    Min stödkontakt vet inget än om inte sjukgymnasten berättat för henne. Sjukgymnasten sa att jag kan vara med på mötet när du ska på samtal nästa gång. nej tack jag är inget barn och jag kan säga orden Jag är gravid på egen hand när jag är REDO för det och det är jag inte före v.12.

Jag har ju kontakt med myndigheter bla familjerätten då pappan vägrar samarbeta (mina födda barn alltså) och dom har man ju duster med kan jag säga då dom påstår en massa skit också och jag vill inte att det läcker ut i hela kommunen att jag är gravid för det känns som vet en då vet alla. jag vill berätta själv när jag känner mig redo eller så syns det ju då om några månader, inte att folk ska läsa om det eller höra det ryktesvägen.

Ja jag har artros i knäna. Förslitningar, nåt medfött samt att det har med mon psoriasis att göra då jag får jobbiga skov ibland och inte kan gå7stå då det sitter på fotsulan. Jag har gjort totalt 7 knäoperationer och det är inte helt bra än, det finns inget mer att operara i knäna nu men det har diskuterats att sätta in protes men jag vägrade det som 25 åring.

Jag kommer inte fixa 100% heltid . Mitt mål är att fixa några timmar kanske 2 dagar i veckan till att börja med och sedan får jag se. Vill inte bli utbränd som jag blev som student.

Jag har som slutmål att fixa halvtid, men det beror också på arbets sysslor. Jag kan tex inte stå långa stunder, sitta på knä långa stunder utan måste kunna variera arbetsställning och då tyckte rehab att typ ICA skulle passa bra för då kan man variera arbetsställning i kassa och så har man rullband, men vissa bygger ju berg och så är det backar och tunga saker, men men.

Jag pajade sönder mitt andra knä inom geriatriken så det ska jag iaf inte jobba med. Skulle lyfta lite upp i en sele och pang sa det i knäet och så var det kört.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma