Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

Sir Bubbalots mamma skrev 2011-03-22 18:28:39 följande:

min har börjat synas lite nu i v12+2.. men i v10+6 så syntes de knappt.. men jag e jätte otränad å har inga muskler som håller inne å sånt. kan inte träna pga min sjukdom

Otränad här med och det syns, värsta hängmagen, så fult och ovan naveln så världens mage, ser ju jättekonstigt ut.

Längtar tills man har en fin rund mage och känner bebis sparka där inne, det är mysigt.
    Gravid v.9+2 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo
    Nuttans Mamma skrev 2011-03-22 18:31:36 följande:
    Har mått svagt illa sen 4 + 0 och sen några dagar har det blivit mkt värre.. eller bättre... ja hursom så mår jag mycket mer illa :O)
    Visst är det jobbigt. Känner mig inte sugen på nån mat alls. Jag fick i mig tacos och efter det mår jag illa och tappat all matlust forever känns det som. Jag mår inte spyilla så men det känns som det kommer förvärras om jag äter nåt.

Idag handlade jag och vissa vad jag handlade? Jo bara grönsaker av olika slag...det hade jag dille på när jag väntade mina andra barn. Köpte en stor burk ättiktsgurka, ska inte säga vad jag brukar med få dille på men det är ju inte första gången jag köper en sån burk när jag är gravid kan jag säga

Äter du nån medicin mor det illamående? Jag har ju lergigan Comp men det ökar inte min aptit direkt.
  • telgebo
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-03-22 18:36:26 följande:
    min putar bara där nere. jag har bilder i mitt galleri om du vill se.. den e inte alls så stor som de i tråden. men där e ju några som väntar tvillingar där så då syns de kanske tidigare..
    Men du har ju en jättefin mage, var in och kikade i ditt bildgalleri
  • telgebo
    Muffe skrev 2011-03-22 19:14:29 följande:
    bild från v 34 finns nu i mitt galleri :)
    Jag kommer inte in på din sida.
  • telgebo

Jag ser ingen bild alls.

Nu ska jag nog ta och lägga mig, är helt slut och såhär tidigt brukar jag inte lägga mig, men har halsovit mig igenom bygglov i soffan nyss.

Vi hörs imorgon, gonatt alla

• telgebo

Nu har jag sovit i 11 timmar och är fortfarande lika trött som jag inte sovit alls. Mina järntabletter verkar inte hjälpa så mycket mot trötthet men däremot ge mig totalstopp i magen.

Gravid v.9+3 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo
    Nuttans Mamma skrev 2011-03-23 10:23:16 följande:
    Ja, precis.. han får komma utanför haha.. ;O) Så inte ja, nu blir det säkert inte så men, att ägget blandar sig med spermierna och inte hittar att fästa sig hehe.. :O) Men tror sex kan påskynda ett kommande missfall eller mens typ?
    Påskynda mens efter sex har jag märkt av som yngre. Var mensen några dagar sen och jag hade sex så kom alltid mensen några timmar senare. Vet inte varför det blir så.

Denna graviditet har jag inte haft nåt sex..än, men i min första så fick jag en massa SD av det så läkaren gav mig och min fd sexförbud i 3 veckor.
  • telgebo
    Nuttans Mamma skrev 2011-03-23 10:31:08 följande:
    Jao, men menade om man hade sex i början, iofs hade det redan fäst då men.. :O)

Borde jag ringa bm redan? Eller vänta på vul? Jag glömde fråga kliniken.. ska jag ringa dem och fråga om jag ska ringa bm, överallt står det man kan ringa bm redan 4+0?
    telgebo skrev 2011-03-23 10:26:41 följande:
    Påskynda mens efter sex har jag märkt av som yngre. Var mensen några dagar sen och jag hade sex så kom alltid mensen några timmar senare. Vet inte varför det blir så.

Denna graviditet har jag inte haft nåt sex..än, men i min första så fick jag en massa SD av det så läkaren gav mig och min fd sexförbud i 3 veckor.
    Klart, får man massa sd så ska man inte ha sex, men mår man bra borde det vara okej? :O)
    Mår man bra så är det okej med sex, jag har ju risk för förtidsbörd, det har jag haft med alla mina barn.
  • telgebo

Jag kände också på mig förra gången att det inte stod rätt till. Hade inga symtom vilket jag alltid haft då jag varit gravid och när testet blev svagare så var det som en bekräftelse för mig att det var nåt fel. Jag mådde så pissigt också, var inte alls glad eller så utan bara grät och grät och kunde inte gläjas alls.

När jag sen fick bruna flytningar blndat med mensvärk så förstod jag, men jag åkte inte in förrän dagen efter och mycket riktigt, det jag vetat sedan början var sant, embryot hade varit dött sedan v.4-5 så det dog i stort sett precis när jag hade testat positivt.

Den här gången har jag känt symtom, de första veckorna så var så rädd så rädd vågade aboslut inte tro på det. Från v.6 har jag mått så spyilla att jag knappt vet hur jag ska överleva dagen och idag har jag så ont i bröstvårtorna igen, det hugger i dom.
    Den här gången så känner jag mig rätt säker på att det blir en bebis i oktober, men visst har jag mina dagar då jag är orolig och rädd fortfarande.

• telgebo
    PåvägMotSyskon skrev 2011-03-23 13:38:47 följande:
    jaha, åhh så spännande. hade nog också velat ha de inspelat faktiskt, för ja tycker de ser så häftigt ut på programmet och ja tror ja hade vågat va me haha, me lite lustgas så vågar man nog allt

har det inte gått typ 4 avsnitt nu? o du ska va me på avsnitt 5? om 2v e de väl avsnittt 6? hihi, då kommer du snart då. =) vet ju inte vad du heter så man kan ha lite pejl på namn oså

Här kommer mina älskade 3 pojkar HjärtaVincent 11veckor idag =) Dexter 2år om 5 dagar, o Theodor snart 4år =) 

3 program har visats.

Söta barn du har.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma