frökenmumin skrev 2010-06-18 12:45:32 följande:
Det är ju väldigt olika det där, vissa älskar att vara föräldralediga och andra inte. Jag tycker visserligen att det går bra däremot gick det ännu bättre förra gången för då var min bästa vänn också föräldraledig
Med min dotter började jag jobba när hon var 8 månader och då var min man hemma med henne i 4 månader. Sen skolade vi in henne på dagis. När hon började på dagis jobbade jag 2 dagar/hemma 3 dagar. Det fungerade jättebra för oss.
Till dig Bananflugan82 kan jag bara säga att det här med sovning, vagnsåkning oftast blir bättre allt eftersom barnen blir äldre. När min dotter var sådär 6-7 månader hade hon börjat sova "middag" tydliga tider, alltså en gång på förmiddagen och en gång på eftermiddagen. Och då tyckte jag det blev mycket lättare eftersom man själv fick en paus i tillvaron (om ni förstår hur jag menar

). Och det här med vagnen vart som natt och dag för min dotter när vi tog bort liggdelen. Hon hatade verkligen att åka vagn när hon låg ner, men när hon väl fick sitta blev hon som förbytt. Jag hoppas att även dina killar gillar det

Våra är precis likadana vid läggning men vi testade och la Liam uppe i sin säng och Saga fick ligga i sängen i vardagsrummet och sova och det funkar jätte bra.. Vissligen är det innan kvällsmålet så det sista ger vi ju uppe i rummet så hon får sova i sin säng med.. Det har funkat för oss iallafall och det är ganska skönt för man vbehöver ju va lite för sig själv på kvällen och återhämta sig
Nätterna är ganska jobbiga hos oss.. Jag vet inte vad det är men Liam skriker nästan varje natt och vi har testat allt känns det som.. Oftast lugnar han ner sig när han får somna om brevid oss men jag känner m ej inte trygg med att ha honom i sängen och plus att han blir ju alltid störd av att man vänder på sig och tar hand om Saga.. Usch det har gått nästan två månader nu och det verkar inte bli någon förbättring

men an nars rullar det på väldigt bra här och snart är det dags för 5 mån kontroll ska bli spännande och se hur långa dom harblivit nu id 4 mån såg det ut så här
Liam 6040g 64,5 cm
Saga 6200g 60,5cm
Brukar säga att dom är min lilla middag där Liam är den långa spagettin och Saga den lilla köttbullen

dom är så söta men gud vad olika dom är Saga jollrar otroligt mycket men skrattar sellan medan Liam skrattar hela tiden och rullar hela tiden också för den delen

men på dagarna äör do m som två små solstrålar båda två och det underlättar ju en hel del när nätterna kan vara riktigt jobbiga