Inlägg från: Mammat3 |Visa alla inlägg
  • Mammat3

Vi som hade Bf januari/februari 2010

Hej alla har inte haft tid att skriva men jag går in på telefonen och läser om er alla :) här hemma rullar det på bra. Saga och Liam är nu ett halvår men det har inte hänt så mycket här förutom att de båda försöker krypa ser extremt roligt ut :) Liam har sagt mamma nu så det är väldigt kul men det kommer bara när han är gnällig så ja är lite osäker på om han vet vad han säger :D kommer inte ihåg vem som blivit gravid men jag säger grattis och önskar all lycka ;) hur går det för er som har fler barn? Är det nån svartsjuka? Vet inte om sonen har kommit in i trotsåldern eller om det är svartsjuka men han skriker extremt mycket mer än vad tvillingarna gör tillsammans skulle ja tro :/ här är semestern slut iallafall och nu är man ensam igen känns så himla tomt på nått sätt hade vant mej i att sambon va hemma :D

• Mammat3

Här har det inte kommit några tänder heller ännu men sonen fick sina tänder sent också så jag hade inte förväntat mej att dom här ska få det tidigt. Men man går ju och känner efter för de är ju så gulligt med dom små sandkornen :) här har man varit valen sen 5 dom små ville inte somna om.. Men när man väl.slutade försöka och gick upp så somnade
    Dom minsann och dom sover fortfarande :/ barnsängen: kul att du är tillbaka läste om hur du har det hemma och jag kan säga att jag har det Samma här. Sambon är oftast bara hemman en stund på kvällen innan man ska sova så här gör jag allt med. Visst är det konstigt att man hinner med allt men vilken stress. Sonen fyller 3 den 27 så jag har kallat om hjälp den dagen för att hinna med allt då :)

Har fått en tid nu till magnetröntgen så det ska bli skönt att äntligen få veta om det är nått fel åå mitt hjärta eller inte

• Mammat3

Bananflugan: hade problem under graviditeten med att jag blev överansträngd av inget och fick hjärtklappningar. Har ett blåsljud sen födseln och när ja va på en kontroll hade jag en förhöjning i kroppspulsådern och det var inte en så bra kombination men det kunde bero på graviditeten så därför ska de titta så det inte är nått annat.

• Mammat3

Barnsäng: jag vet precis hur du menar. Man försöker hela dagens att underhålla alla så dom är nöjda men mycket skrik blir det. Men konstigt nog har jag märkt att jag inte märker av det lika mycket längre. Vet inte vad det är om man har vant sig vid allt oljud eller om man bara har lärt sig koppla bort det. Men här är vi ute väldigt mycket twinsen älskar de och sonen blir lugn så Då blir det lite lugn och ro för mej med :)

Fröken fajans: mina är precis likadana eller saga är extrem faktiskt. Hon skriker efter varje tugga och vägrar öppna munnen. Tror nästan att det beror på att hon inte är hungrig tänkte jag skulle testa att ge dom vid olika tider och se om det hjälper. Värt att testa iallafall. Du får gärna berätta om du hittar en smidig lösning :)

• Mammat3

Nu har Liam sagt pappa också. Vi har nog fått oss ett litet geni :D igår började han kravla lite lätt på golvet också som jag har väntat :) så nu har ja skrutit av mej lite ;)

• Mammat3

Jag fick tillbaka till p-piller nu även fast de va dom som gjorde mej gravid :) har testat spiral och stav men inget funka. Hade konstant ont i magen och vid mens så kunde ja knappt gå pga värken. staven tog jag ut efter ja blodat i 15 v fick äta järntabletter för att bli normal igen. Så nu får det bara bli p-piller.

• Mammat3

Blev också osäker på om man kan ge dom smörgås. Hur gamla var era när ni började? Apropå en annan sak vad tycker ni om ägg donation?

• Mammat3

Bananflugan; man ska vara helst under 35 och ha egna barn va just tiden och att dom kan söka up en som känns lite fel. Men å andra sida så harang ju hjälpt nån så de är ju inget man får skämmas över om barnet väljer. Att görs de.

Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010