Inlägg från: Mammat3 |Visa alla inlägg
  • Mammat3

Vi som hade Bf januari/februari 2010

Haha några ballonger blev det inte hjälp vad rädda dom var för dom :) men dom har fått en varsin liten tårta som dom ska få äta av :)

Imorgon är det dags för kontroll på BVC med. Inte rolig start på deras andra år med tanke på att det är dags för spruta :(

Musan: hoppas ni blir friska snart vi har precis gått igenom våran sjuk period och jag tackar för att dom är friska idag iallafall.

• Mammat3

Hej alla det blev ingen 1 års kontroll för oss igår BVC tyckte det var onödigt då som fortfarande var förkylda så vi ska dit på onsdag nästa vecka istället.
    På tal om förkylningsastma så har min äldsta som det. Han fick diagnosen vid 1,5 år tror jag och då hade jag verkligen kämpat fram en tid till en läkare. Men iallafall han led av en hosta som tog ca 15 v att bli av med och han hostade extremt mycket i ansträngda situationer. Vi fick en iallafall pulmicort och ventoline utskrivet samt en andningsmask. Det blev faktiskt bättre av det och förkortade hostan ganska mycket.

• Mammat3

Hej alla var på 1 års kontrollen igår vilket var bra Liam var 80 cm och vägde 10 300 g an ha gått upp ett kilo vilket känns :) Saga var 76 cm och vägde 9800g 700 g upp så jag är nöjd för förra gången gick hon bara upp 30g. Annars är det full rulle här och de små är inne i en riktigt sur period och bara gnäller hela tiden så man tror man blir galen snart. Har börjat plugga nu och det är ganska kämpigt när man inte har nån dagis plats ännu men vi börjar inskolningen nu nästa vecka. Känns som man är så oerhört stressad hela tiden. Man vill hinna med så mycket för att få mindre att göra om ni förstår vad jag menar.. Ska börja jobba om 2 veckor och så har man skolan som man ska hinna klart med och så vill man ju ha tid för alla barnen och anabol förstås... Nej fy jag blir helt färdig då jag bara tänker på det tänk om man kunde göra som ni gjorde mialotta vad skönt det skulle vara :) vissligen ska jag vara hemma hela sommaren men det är ju så långt dit....
    Hur känner ni andra har ni också ångest för allt som måste göras???

Förresten vet inte om ni kommer ihåg men jag har ju gjort kontroller för mitt hjärta då det blev dåligt under graviditeten och en bra stund efter när man var sjuk. Men nu iallafall så har man äntligen blivit frisk förklarad och jag slipper springa och göra EKG stup i kvarten :)

• Mammat3

Haha sansad du skulle ha sätt hur min äldsta såg ut när jag hade varit framme med
    Saxen fy vad fult :) har blivit besök hos frisören sen dess :)

• Mammat3

Ja här är det sjukstuga med.. Vi har troligtvis fått hem scharlakansfeber :( ja dom hann ju vara 1 vecka på dagis iallafall :D
    Jag tycker mina har blivit ganska bra på att prata iallafall Liam. Dom kan säga titta, kolla, macka, smaka,kaka, hej, farfar, mamma pappa Liam och saga ;) hej då, theo, farfar kommer inte på mer nu men det är en del iallafall. Men jag tror att det är en kompensation för att dom inte kan gå ännu ;). Liam total vägrar eller han vill men blir så uppspelt så han blir som en gelé klump. Saga går ganska många steg nu men bara så länge det är till mej annars kan det bli lite svårare. Dom är fortfarande så otroligt sura och gnälliga och vill bara bli burna hela tiden framför allt av mej. Hur ser det ut för er andra som hade liknande förut har det lugnat ner sig??
    Nillan: vet precis hur de är med
    Mjölkallergi Liam föddes med det. Visst att det finns mycket men det är kämpigt ändå. Vad fick ni för välling sort??

• Mammat3

Vi har ju sluppit den värsta biten med maten för Liam blev frisk förklarad eller vad man ska säga när han var 8 mån. Men vi kollade ju allt eftersom alla produkter var tvungna att vara helt mjölkfria. Jag kommer inte ihåg vilken sort det var nu men det finns bröd som inte innehåller mjölk. Vällingen gjorde jag på nutramigen som jag fick på recept av en läkare. Det är en ersättning men ja fick med en jätte bra receptbok. Jag valde att ge dom olika ville inte ta bort mjölken från saga helt i onödan plus att nutran har ju en speciell smak så jag tror inte att hon skulle ha ätit den ändå.

• Mammat3

Nu börjar det hända grejer mitt i all sjukdoms tider ställde sig min lilla geleklump ( Liam) upp och bara gick iväg ett par steg :) mamma blev så stolt och extremt förvånad kan jag säga

• Mammat3

Allt verkar gå så fort nu när de gäller all utveckling. Dom känns inte så små längre :)

• Mammat3

Skönt för er hanide. Skulle också behöva en vilodag :) imorgon ska vi gå och se på ett hus. Vi behöver ju större nu när vi fick 2 istället för 1 så nu håller man tummarna för att man kan få köpa det för inte allt för mycket pengar :)

• Mammat3

Jag har för mig att det blev så på min äldsta men jag vet inte om det är vanligt eller inte. Hur ser de utmed era andra små hur många tänder har dom? Mina har inte så många saga har sina två där nere och Liam har framtänderna och de två första där nere. Ser inte ut som dom kommer få några än på ett tag iallafall :)

Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010