Vi som hade Bf januari/februari 2010
Grattis melvin och Max och grattis i efterskott Viktor och David ;)
Grattis melvin och Max och grattis i efterskott Viktor och David ;)
Hallå alla var ett tag sen man var inne nu. Just nu är det rätt så körigt här hemma då jag har börjar plugga igen. Inte lätt att få något gjort med 3 barn hemma samtidigt :) (pluggar på distans) men tvillingarna har fått dagisplats till den 14 feb känns väl sådär måste jag säga men jag var tvungen att börja den här terminen om jag skulle spara lite dagar till senare. Annars är det sjukstuga här igen. Sov 1 timme inatt så man är bra seg. Från 7 till 23 va det saga som skrek hela tiden och efter det vaknade Liam och somnade inte förän halv 4 trodde jag skulle bli galen faktiskt speciellt när inget man gjorde hjälpte :/ men förhoppningsvis får man väl sova i natt.
Grattis Sandra och Alicia hoppas ni hade en fin dag :)
På söndag är den mina som fyller 1 år :)
De gånger vi har varit iväg utan tvillingarna har det också blivit så att dom har varit extra gnälliga ox klängiga. Går ju över ganska fort som tur är. Svårt att säga vad det beror på men dom kanske kommer på att dom saknar oss just då. Om det är dagen efter är det ju lite svårt men kanske är det bara så att farmor och farfar kanske bär på dom lite extra än vad dom är vana vid :)
Ja jag har gjort det ett par gånger men jag slutade med det då jag blev så himla trött på allt tjat om varför bara en vad med. Kändes som man fick försvara sig hela tiden
Bananflugan: ja jag menar från andra personer skit irriterande :(
För övrigt kan jag säga att jag känner igen problemet med Ludvig mina är precis likadana :/ speciellt Liam han skriker hela dagarna och nätterna. vet inte vad det är med honom för det går inte trösta honom speciellt inte på natten för då får man inte ens röra honom vad gör man liksom????
Ja jag längtar verkligen inte till sovdags för man vet ju hur det kommer sluta :(
Ja det är inte kul att dom hela tiden ska bli tagna som "bara" tvillingar. Har ju inte hänt så ofta att vi har delat på dom just för att sambon ha ju varit borta och jobbat en hel del men ibland kan det som sagt va skönt att ha en lyx dag med en av dom :)
Jo här har det blivit bättre faktiskt.. Jag va så himla irriterad på min sambo innan dom kom när han sa att man inte led av avbrott på natten ( jag tog hand om största sonen nattetid och även allt dagtid) men nu när tvillingarna kom fick han lite mer förståelse för att det faktiskt kan vara jobbigt och även att det är mycket mer att göra och att allt tar längre tid. Jag tror han nu mera uppskattar allt jag gör och inte ser det som en självklar grej (har alltid haft hand om alla andra hushålls sysslor också) och självklart hjälper han till mycket mera nu även om jag gör det mesta. Det beror ju säkert på allt det här men vi bråkar mycket mindre nu än innan. Men sen kommer ju dagar när dom sover dåligt och då blir det ju mer bråk. Men nu är det mer att vi inte tar åt oss av allt som säges eftersom det är sagt i stundens hetta :)
Sen finns det ju alltid vissa saker man vill ändra på men det är nog bästa att ta lite i taget så han inte blir utmattad stackarna ;D
Skönt att det inte är någon fara iallafall bananflugan alltså allvarliga följd sjukdomar.... Eller det kanske det finns : S är själv rödhårig och har väldigt ljusa hårstrån på kroppen och är känslig för solen så ser ut som ett tänt ljus där håret är elden ;)
Nej vars men det är klart att dom är speciella det är alla barn oavsätt sjukdom eller avvikelser :)
Idag blir saga och Liam 1 år :)
Grattis mina små troll !!!!!