Inlägg från: frökenmumin |Visa alla inlägg
  • frökenmumin

Vi som hade Bf januari/februari 2010

Nu är jag hemma igen efter två dagars galet shopping i Ullared. Jag har haft det sååå skönt, det var verkligen välbehövligt

Hemma hade allt gått jättebra . Killarna är visserligen forfarande hostiga och emellanåt rejält rossliga i andningen men det är inget som inte lite medicin (Airomir) kan ta bort. Inhaleringen av medicinen hjälper direkt, så det känns skönt.

Verymuch
    Tänk att man kan bli så himla nöjig över det här med "dålig" (förstå mig rätt.... )viktuppgång. Jag tror det är väldigt vanligt att barnen "krånglar" lite med maten under den tiden som tänder tittar fram, det har iaf alla min barn gjort. Sen så är det ju förkylningssäsong också och har barnen då åkt på någon förkylning uppe på tandspricknignen kan jag verkligen förstå att maten inte smakar. Så har det varit här på sistone som ni vet

• frökenmumin

Krya på er alla som går runt med envisa förkylningar!

Här mår killarna bättre och bättre för varje dag, nu skulle jag säga att dom är "vanligt" förkylda. Det enda som talar för RS-virus är den rossliga andningen som dyker upp emellanåt. Däremot märks den numera mest när killarna är riktigt vilda å busiga och far runt på golvet som galningar

Det jobbiga nu är ju att vi inte vågar träffa andra föräldralediga mammor med barn med risk för att smitta. Jag ringde faktiskt (återigen) till BVC och rådfrågade lite angående smittorisken. Jag fick då till svart att så länge killarna har förkylningssymtom så smittar dom. Jag svarade då "men då kan vi ju inte träffa några barn först i mars/april för det är väl så länge de flesta småbarn går runt och är förkylda (över vintern alltså)
    Hon blev lite tyst men svarade sen att jag skulle försöka få någon "helt symtomfri" dag, sen kunde det ju vara en ny förkylning som dyker upp ....hahahaha...

• frökenmumin

När det gäller mat har vi också haft en del krångel, jag kom fram till att det bland annat hade med tänderna att göra. Sen så har jag märkt att mina killar äter rätt dåligt om det inte går minst 4 timmar mellan målen. Det verkar precis som att dom faktiskt inte har hunnit bli tillräckligt hungriga, då äter dom kanske 6-8 skeder och börjar sen krångla och jag tvingas till att lirka på olika sätt. Går det däremot 4 timmar mellan målen äter båda killarna en varsin burk mat plus 1/2 halvburk efterrätt (ibland mer)

Annar så tycker jag mina killar är på strålande humör, antar att det har med att förkylningar och annat äntligen börjar ge sig. Även sömnen fungerar bra här (just nu) och jag hoppas verklgien att det fortsätter så

• frökenmumin

Här händer det grejer, Melvin kan numera sätta sig upp från att ha legat på mage. Duktig kille
    Max har inte riktigt hajat det ännu, tror ärligt talat att han är lite feg. Det märks liksom på honom ...hahaha...
    Melvin har dessutom börjat resa sig upp mot tvbänken (bara på knä än så länge)så nu har jag tvingats ta bort allt vad prydnadssaker heter från tvbänken

Härligt med lite slötid i soffan Mumindalen

• frökenmumin
    Mammat3 skrev 2010-11-12 09:54:18 följande:
    Idag är ingen rolig dag... Våra katt ska få somna in idag pga att en annan katt hela tiden ger sig på honom och ger honom sår som svullnar upp. Varje månad har det varit så nu i över ett år och har blivit en riktigt dyr kostnad. Usch va jag inte vill.. Har bara lust att gå till grannen och be dom avliva sin hemska katt i stället men det kan man ju inte göra för jag vet ju inte säkert om det är den även fast han ligger och väntar på att vår katt ska komma ut. Fy hur ska jag tala om det för min 3 åring som avgudar katten :( är det nån som har några råd??
    Usch å fy, vad tråkigt att det behöver sluta så.
    Jag har väl egentligen inga direkt bra råd då vår dotter bara var knappt året fyllda när vi tvingades avliva vår katt pga sjukdom. Däremot vet jag hur jobbigt det är för en själv att behöva göra något sådant. Skickar över massor med styrkekramar och håller tummarna för att allt ska gå bra.
  • frökenmumin

Vi kommer låta killarna dela rum några år till, om det fortsätter att fungera som det gör nu. Mina killar verker inte störas av varandra särskilt mycket nattetid. Om någon av dom gallskriker så sover oftast den andra bara vidare .
    Dessutom är rummet  stort, så det blir inga problem att få plats med allt. Jag själv delade också rum (med min lillasyster) när jag var liten, tror vi delade fram tills jag blev 6 år. Vilket jag och min lillasyster tyckte var jätteroligt. Så jag ser gärna att mina delar

Skulle det mot all förmodan inte fungera så har vi utrymme i huset att fixa ytterligare ett barnrum, däremot innebär det lite (läs mycket ) renovering.

• frökenmumin

Här har Max börjat med en ny grej, han liksom tjuter jättehögt och inte för att han är ledsen utan när han är glad . "Problemet" nu är både storasyster och Melvin inte uppskattar dessa högljudda glädetjut och de sitter då demonstrativt och håller för öronen
    Någon annan som känner igen det här? Jag måste ju erkänna att dessa glädetjut är väldigt höga även för mig, så efter en hel dags glädetjut så är man rätt trött i öronen. Till lunch idag var jag, killarna och mormor ute och käkade, även där satt Max och körde sin grej .

• frökenmumin
    Mammat3 skrev 2010-11-20 08:47:54 följande:
    Oj oj vilket jobb vi har nu 3 barn med maginfluensa ni kan ju tänka er hur mitt hem
    Ser ut nu :/ badkaret blev en extra tvättkorg om vi säger så haha hoppas ni slipper skiten bara
    Nämen fy då! Krya på er!
Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010