Inlägg från: bananflugan82 |Visa alla inlägg
  • bananflugan82

Vi som hade Bf januari/februari 2010

hanide skrev 2010-10-16 08:37:12 följande:
    Visst är det konstigt att de följer varandra så bra, men kul tycker jag
    Idag är det kallt. Ska man börja använda overallen idag tro. Har ni börjat med det än?
    En fråga till. Vi har bekymmer med att Simon drar Lukas i håret. Han drar hårt och oftast säger inte Lukas nåt, stackarn. Vet inte riktigt hur vi ska få bukt med det. Vi har testat med att säga ifrån på skarpen, flytta på honom, vilseleda, men jag tycker inte att något hjälper. Jag tycker så synd om Lukas som får stå ut med Simons hårda nypor.
    Våra killar är ganska hårdhänta över lag. Det mysigaste dom vet är att grabba tag i våra ansikten med händerna, då blir dom överlyckliga.. dom är lika hårdhänta mot varandra, tyvärr, och försöker få tag i ansiktet eller håret.. Oliver säger inte så mycket men Ludvig som är lite mer känslig överlag börjar pipa så fort Oliver är på honom, det räcker att han rör honom bara ibland.. Jag vet inte hur man ska göra, tror inte det finns något att göra tyvärr. Dom är väl för små egentligen för att förstå innebörden av nej än, så jag vet inte.. iofs, om man säger till Oliver när han tramsar vid matning och sånt, så brukar han faktiskt sluta, för stunden iaf.. Han är busen i den här familjen o har en jäkla humör...

Jag har en tunnare overall på dom när det är som kallast här eller höstjacka och tjock åkpåse med fleece innuti.
    Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 blogg.mama.nu/entvillingmammasvardag/
  • bananflugan82
    frökenmumin skrev 2010-10-16 09:17:37 följande:
    Här har vi haft "The night from hell" inatt, det känns åtminstone så. Båda killarna hostar massor igen och det gör att dom sover rätt bra några timmar precis när man lägger dom och sen börjar springandet. Dom vaknar upp och hostar våldsamt och hostar upp slem och så blir dom jätteledsna. Efter detta är det inte särskilt enkelt att få dom att somna om eftersom det är båda som håller på. När dom väl har somnat om går det en halvtimme och sen börjar allt om igen. 
    Jag hoppas verkligen att detta var kulmen, för flera såna här nätter blir man ju knäpp av och går inte hostan över snart blir jag tokig. Det blir till att ringa BVC på måndag igen
    Kan ni inte få något för hostan? En jag känner har en liten på 4 månader som hostat ganska rejält och hon fick bricanyl för hostan vid behov. Iofs är det torrhosta hon har o inte slemhosta.
    Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 blogg.mama.nu/entvillingmammasvardag/
  • bananflugan82

Igår lämnade jag barnen hemma och åkte till Gekås med en kompis. Hittade en hel del som vanligt! Var lagom mycket folk, inte trångt alls!

Nu har vi beställt en ny vagn också, en Baby Jogger City Mini dubbelvagn. En stadigare variant av sulky, kan man väl kalla det.. med stooora sufletter som man kan ha långt ner som skyddar för vind och sol!

• bananflugan82

Här är den vi ska köpa http://www.babyjogger.se/cityminidubbel.aspx
    Dock ska vi beställa från England från en sida som många beställt ifrån som ska vara väldigt bra, är flera 1000billigare där än här hemma!
    Den har inget riktigt fotstöd som kan fällas upp, men går att fälla i nästan fullt liggläge som den vi har nu. Den väger mindre än den vi har nu och är liiite bredare, dom behöver lite mer plats.. men villl ändå inte ha för bred för då kommer man inte in någonstans! Och för att jag älskar sufletterna, som är en separat för varje barn och för att dom går att fälla så långt ner så om inte får solen i ögonen.

Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13
  • bananflugan82

Hur kallt låter ni det bli innan ni börjar anväda vinteroverall? Vi börjar få minusgrader här nu, men jag tycker det är så såvrt hur mycket man ska klä på dom! Jag har haft dom i jacka och vinteråkpåse med fleece i innan, när det varit kyligt. Har en tunnare overall som dom haft också, o overdraget till vagnen.. men när vet man att det är tillräckligt kallt så att riktiga overallen behövs?

• bananflugan82

Våra äter välling gjort på 250ml, dom vaknar ju och äter på nätterna/tidigt morgon igen.. har fått i dom 300 någon kväll då dom varit riktigt sugna! Ska prova ge mer igen, men ibland vill dom inte ha. Dom sover lika bra/dåligt ävenom dom inte ätit välling på kvällen.

Vi har flaskor från MAM och det går i välling gjort på 300ml vatten, men man får skaka pulvret i omgångar för det blir för fullt annars.

• bananflugan82

Ibland blir jag tokig på att dom är just två.. har man lyckats somna om en bebis så vaknar såklart nästa strax efter... det känns liksom som att det är alltid är nånting! är det inte nåt med ena så är det nåt med andra...

Oliver har krånglat jättemycket med maten det senaste, har inte ens velat ha gröt som dom älskar båda två! Såg igår att han har tand nr 5 och 6 på gång, dom har kommit upp jättemycket, så det är klart att han inte velat äta! Ludvig har nr 5 på gång han med.
    Oliver kan snart sätta sig upp själv, han kämpar o kämpar. Bara det att han sitter fortfarande lite ostadigt så jag vågar inte ha honom utan skydd runt omkring. Blir ju lätt om han kan sätta sig själv var som helst.. Han kommer iaf själv ner från sittande till att åla iväg nu, så nu vet jag aldrig vart jag har honom. Ludvig står på alla fyra o kämpar med att förstå hur han ska krypa, lille stackarn.

Håller era sina flaskor själva? När dom var mindre så ville våra det hela tiden men hade inte riktigt styrkan att orkar hålla en tung flaska. Sen slutade dom helt. Nu håller Oliver faktiskt nästan hela målet själv, specellt nattetid av nån anledning. Ludvig verkar inte intresserad alls.

• bananflugan82

jag har köpt 86, har inte provat dom än men dom är nog för stora. hoppas att jag inte ska behöva dom på någon månad så hinner odm växa lite till. :) har tunnare overaller i tyg material med stoppning, typ, som dom kan ha om det kyler på, i sin åkpåse så länge. som hanide skrev, så länge dom vill hålla sig i vagnen så gör det ju inget om det är för stort eller bara det är tillräckligt varmt i vagnen!

• bananflugan82

nillan: Vi har inga färgkoder på  våra. Jag ser lätt skillnad och deras pappa gör äntligen det också. Min mamma ser skillnad och känner man dom så gör man nog det, för dom är väldigt olika till sättet. Jag vill inte ha färgkoder på dom, helt enkelt för att jag inte vill att dom ska bli en "färg". Folk får lära sig se skillnad, anser jag. Deras kläder har jag namnat, för att veta veta vems som är vems, o då får dom i värsta fall tjuvkika där. Min mans dotter har enäggstvillingar i sin klass som har "sin" färg, när ena tjejen råkade komma till skolan en dag i syrrans färg så trodde alla att hon var systern, och så vill jag inte att det ska bli. Dom ska kunna klä sig i vilken färg dom vill.

• bananflugan82

Nu har jag monterat vår nya vagn! Åh så bra den kommer att bli!
    Kan varmt rekommendera dom vi köpte den av, om ni någon gång ska köpa ny vagn som är dyrare här hemma.. http://www.pramworld.co.uk/
    Beställde den i torsdags och den kom i måndags! Hem till dörren, perfekt. Halva priset mot vad det skulle kostat att köpa den med alla tillbehör här hemma.

Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010