Inlägg från: Mammat3 |Visa alla inlägg
  • Mammat3

Vi som hade Bf januari/februari 2010

Tack sansad :) den stora dagen var väldigt lättsam men fin ändå :) vi var ute i en trädgård med våra familjer och vänner. Vi hade tur med vädret så det var skinande sol hela dagen förutom en stört skur en stund på kvällen. Det enda som var lite irriterande var att vigselförettaren (stavning?) läste fel texter och man blev lite förvirrad men det gjorde inte så mycket för vi hade en som spelade som gjorde hela vigseln :D
    Men hjälp vad trött man var för det hade ju varit mycket att göra med all mat och så. Men nu är vi gifta iallafall och det kan nog inte kännas bättre :)
    I morgon så ska vi åka till Stockholm på en
    Mini bröllopsresa som vi fick i present. Måste säga att man längtar för det är första gången sen vi fick barn som bara vi åker iväg :)

• Mammat3

Oj jag hade missat en del :) för det första tack orsino kul att du kom ihåg vår dag ;) men du har rätt det var inte vi du såg vi bor ju i Linköping :D

Mina små sover väldigt bra faktiskt men det skulle ju inte förvåna mig om det förändras snart då som har börjat hoa en dagmamma nu. Den som sover värst är nog vår äldsta han vaknar väldigt mycket om nätterna nu för tiden och har väldigt svårt att somna. Tror han har kommit in i en seperationsångest fas. Han är så otroligt rädd för att sin pappa ska lämna honom (passar ju bra nu när mannen har varit borta hela veckan :S) usch tycker så himla synd om honom.
    Nästa vecka har man fullt upp med BVC besök stora killen aka gå på 4 års kontroll och Liam och saga på 18 mån kontroll... Ska Bli så spännande :)
    Men nog om oss nu...
    Nu vill jag veta om sansad hade ett litet knyte i magen ;D
    Hur går tandborstningen hos er förresten?? Hos oss går det inte alls faktiskt :( börjar bli extremt less på det faktiskt plus att jag är rädd att tänderna ska ruttna på dom :S
    Tror ni att det räcker om dom går och suger lite på tandborsten? Försöker ju borsta men det blir ju bara en massa skrik :(

• Mammat3

Sansad hoppas du mår okej iallafall. Trots att det var det rätta valet för er så kan jag inte ens tänka mig hur jobbigt det måste ha varit för er.

• Mammat3

Hej alla var ett tag sen man var inne nu. Har haft en trasig telefon så det är därför ;) Här råder det världens kaos om dagarna.. Förstår inte vad som har hänt. Det är bara en massa skrik och gråt HELA dagarna. Storebror och lillebror är självklart värst snacka om psykiskt påfrestande :/ Men iallafall ville säga grattis till Hanide för giftemålet och för killarnas skådis debut :) Även välkommen tillbaka bananflugan !!!! Ska se om jag kan lägga in lite bilder på mina små också så ni får se hur dom ser ut :) var förresten på 18 mån kontrollen för ett tag sen och dom hade vuxit minsann Liam 11400 g och 86,5 cm gått upp ett kilo och växt 2,5 cm Saga 10800 och 85 cm gått upp 400 g och vuxit 4,5 cm. Är inte lika orolig för sagas vikt längre. Det är förståligt att hon inte går upp så mycket som hon springer haha. Får ge lite extra fett i maten :) Jaha och så gick det inte att ladda upp bilder från paddan så dom får jag lägga upp är jag sitter vid datorn nästa gång (när nu det inträffar)

• Mammat3

Nu kommer det en bild på mina små änglar.. Trots att bilden är lite suddig är det ändå den bästa jag har. De är den ända bilden som dom verkligen är med allihopa och ler =)

• Mammat3

Haha nej vad roligt med pingisboll :D våra har nog hela sängen full saker det ska vara napp, snutte och en speciell katt som pappa köpte ibland fler grejer. Ibland undrar man om de verkligen får plats i sängen ;) men annars sover dom riktigt bra måste jag säga dom lägger sig vid 18.30 och sen sover dom så länge dom vill (pluggar hemma) oftast till 06.30 'men man kan ju inte klaga på det. Ska bli intressant nu när man ska börja jobba om 5 veckor då blir det tidig morgon uppstigning som gäller.. Usch bävar nästan lite för det men jobba måste man ju :/

• Mammat3

God jul alla hoppas ni får en underbar dag och njut det ska iallafall vi göra :)

• Mammat3

Hej alla var ett tag sen senast har bytt namn men hette tidigare verymuch. Såg att det är många som vabbar mycket jag måste säga att vi har haft tur och bara varit sjuka 1 gång på 1 år. Visslingen var vi sjuka i 3 veckor då men det känns ändå okej. Annars har det vari rätt lugnt här då jag har pluggat men nu drar arbetslivet igång på allvar och det ser jag fram emot samtidigt som det kommer kännas konstigt att inte kunna hämta barnen när man själv vill längre (läste på distans) men det är livets gång antar jag.
    Barnen är helt underbara det är mycket skratt och lek men väldigt mycket skrik med så på kvällarna sitter man hellre i tystnad än kollar på tv ;) har en lite fråga om min lilla kille här eller fråga är väl mer om ni känner igen er i situationen. Det är så att han har ett väldigt underligt beteende när det gäller kläder, nappar, leksaker mm varje
    Gång det handlar om nya saker så vägrar han att använda dem. Det kan ex vara att
    han har haft en grön napp ena natten och dagen efter får han en blå då blir det ett himla liv vill jag lova. Kläder är nog värst han vägrar att sätta på sig kläder som han inte känner igen och skriker ända tills man byter. Värst var nog när han var sjuk och hade kräkt och basat ner alla sina pyjamaser utan en kortärmad och med shorts hjälp vad han skrek och drog i kläderna och fick nästan panik över att han hade som på sig :S samma sak händer om han ex blöter ner ett par byxor och man måste få och hämta andra då skriker han för att han vägrar att gå utan byxor. Nån som känner igen sig??? Tjejen är helt annorlunda hon går gärna naken dygnet runt och det är många gånger man fått gå upp om natten för att hon har klätt av sig kläder inklusive blöjan :)

Ber om ursäkt för stav fel skriver från mobilen blir lite rörigt då :P

• Mammat3

Skönt att höra att det finns de som har det likadant blev rädd att han hade någon diagnos eller nått eftersom jag aldrig har varit med om nått sånt här :) men nu kam jag avfärda den tanken haha

• Mammat3

Ja känner igen det. Nu i vinter var det oerhört jobbigt för min att gå ute i snön eller när det var blask för han blev helt förstörd när skorna blev smutsiga eller om det fastnade snö på dem :)

• Mammat3

Hemma hos oss är det saga som är den dominanta märktes redan när hon föddes ;) visst är dom gulliga mot varandra och pussas och gosar men ändå så kan saga när hon är arg över nått börja slå Liam bara för att. Men tycker att det har blivit bättre nu men tyvärr för att Liam har börjat ge igen och bet saga ganska hårt :/

• Mammat3

Jag känner igen det där med att dom bara skrattar när man säger till dom vilket är en stor frustration ;) men annars tycker jag att läggning och så inte är några problem hos oss (ännu). Men hjälp vilket liv det är hemma det är mycket bråk och skrik ibland känns det som man skulle vilja gå dygnet runt med öronproppar :)

• Mammat3

Åh blev lite nostalgisk och var tvungen att kolla tråden igen och minnas tillbaka :) känns som åren springer iväg nu. Hur har ni det nu för tiden? Här hemma är det full rulle vilja lova. Men vilken härlig ålder de är inne i och vad de utvecklas :)

Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010