Vi som hade Bf januari/februari 2010
Frökenmumin: hoppas allt går bra idag berätta gärna hur det gick sen :)
Frökenmumin: hoppas allt går bra idag berätta gärna hur det gick sen :)
På fredag får jag en väl förtjänad vila :) farmor har lovat att ta ALLA barnen så det aka njutas till Max och kanske blir det en midda på stan
Med. Känns det var år sen man va iväg på något så de ska bli så roligt :)
Liam har fått tänder 2 st men på saga verkar dom inte komma fram hon kanske blir tandlös haha :D
Idag har jag varit iväg och köpt skor och nya overaller till tvillingarna. Dom jag köpte i Ullared var väldigt förstora men dom kommer säkert till användning senare i vinter iallafall :) tyckte det blev ett bra pris för allt iallafall. Köpte 2 overaller 1 vinterjacka och 3 par skor och de gick på 1200 ganska okej ändå tycker jag. Annars rullar det på rätt så bra här ändå har varit en del förkyldningar men ändå inget som har varit så märkbart. Kunde ju dock va skönt att få sova lite längre på morgonen men de kommer väl snart (hoppas jag) dom brukar vakna nångång mellan 5och halv 7.
Den barnfria dagen var otroligt skönt och mysigt trots en mindre bakslag som man inte hade räknat med ( inställda tåg, fullbokade resturanger och åldersgräns på 35 :/ ) men ändå så otroligt lyckad och jag längtar redan till nästa gång haha ;)
Tråkigt för alla som har det jobbigt nu med förkylningar och annat hoppas det går över snart är ju jobbigt som det är redan med att hinna med allt.
Barnvakt kommer vi inte byta. Vi är nöjda med våran. Vi har en baby travel visst skulle va skönt att ha dom vända mot mej men vagnen är otroligt bra ändå och smidig. Plus att den inte tar upp så stor plats i bilen :)
Blir nog snart saga att köpa nya bilstolar ser rätt så trångt ut för dom. Ni som har köpt har ni nån att rekommendera som är billig och man kan ha framåtvänd och på mittenplats vi har det ju rätt trångt i bilen nu för tiden och får vi inte alla i baksätet så blir det nog att köpa ny bil vilket vi inte har lust med för tillfället :)
Hej alla har inte varit inne på ett tag nu. Här hemma rullar det på rätt så bra dock har nätterna varit sisådär eftersom dom alltid vaknar olika tider så man sover nästan inget från halv 5. Så man är lite sliten när stora killen går upp halv 6 med :S men det har blivit bättre nu (som tur är) nu har saga äntligen lärt sig att ta sig framåt hon sitter på rumpan och hasar sig fram (super gulligt) men hon kan även krypa på knäna om hon skulle hamna på mage men det är inte lika populärt :) hon har även fått en liten tand nu så hon blev inte tandlös haha.
Liams mjölkallergi är nog borta nu känns så otroligt skönt faktiskt. Vissligen har han kräkts en gång om dagen riktigt super kräkts men jag vet inte är kanske maginfluensa. Låter kanske konstigt men jag hoppas nästan att det är det. Maginfluensa går ju över iallafall..
Vad gäller overaller så hade jag köpt 86 men dom blev så himla stora så jag köpte ett par i 80 också så nu hoppas jag att jag slipper köpa ett set till..
Nu har jag ångest till jul... Vet inte vad dom små ska få i julklapp. Jag tänker så här att nu har dom ju leksaker så att det räcker och blir över men efter allt jippo kring jul och födelsedag är det ju ändå 1 år innan de är dags igen och då är dom ju 2 år. Därför tänkte jag att om jag köper lite leksaker som dom kan ha tills då istället alltså från 1,5 och uppåt borde väl bli bra? Hur har ni tänkt att göra? Tror jag blir galen snart på alla måsten. Känns ju inte okej att inte ge dom nått heller för storebror får ju då ska ju dom med ha.. Blir ju inte mycket iallafall men är det nån som har nått tips??
Ja det där med att prata har inte riktigt kommit igång ännu. Jag trodde dom sa mamma och pappa tidigare än vad som gjorde :) men nu märker jag att saga är iallafall lite på g hon kan säga lampa och pappa men mamma får jag nog vänta med ett tag. Hon har väl sagt det nångång men inget märkbart. Min äldsta började ju prata vid 6 mån och kunde prata rent vid 1,5 år så han va nog ganska tidig :) han är en riktig bladder kille idag så det kanske hämmar dom lite :) annars tar dom båda sig fram ordentligt och Liam har väl börjat gå lite längs med saker saga försöker ställa sig upp men har inte riktigt kommit på det ännu men de kommer nog snart.
Imorgon är det dags för en 9 mån kontroll på BVC ska bli spännande och se hur långa dom är nu :) roligast blir nog att berätta att Liam inte behöver äta mer mjölkfritt för nu är det äntligen borta så himla skönt att inte behöva oroa sig längre för alla mat som innehöll mjölk väldigt skönt att slippa :)
Skönt att höra att det har blivit bättre hos er frökenmumin njut nu av din resa imorgon det är du värd :)
Här har vi blivit förkylda men ännu är det inte så illa som det brukar va som tur är. Saga har fått upp 2 tänder nu och kämpar för fullt på att ställa sig upp :) va ju på BVC igår och de va väl så där med vikten och dom hade inte gått upp så mycket men dom följde sina kurvor bra iallafall så det är väl bara bara nojiga mamma som är i farten :) men så här såg det ut iallafall
Liam: 9240 upp 300g (helt ok) 75,5cm
Saga 9070g upp ca 100g 71,5cm
Sagas vikt tänkte jag mest på 100 g på 1 mån låter ju inte så mycket men hon har ju ätit lite sisådär när hon fick upp sina tänder så det kanske beror lite på det. Hon är ju inte så lätt att få i mat som det är men tänderna underlättade ju inte. Kan också berätta att Liam är fri från sin mjölkallergi vilket underlättar en hel del då jag slipper göra hans välling på ersättning och alla lus läsningar på innehålls förteckningarna men framför allt att han
Nu kan prov smaka hemmagjort :) så nu har jag en massa ersättning som jag gärna vill bli av med så om ni vet nån som behöver så får ni säga till mej så är det bara att hämta :)
Ja nu förstår jag varför saga har ätit dåligt inte nog med förkyldning och tänder utan hon har ju även åkt på öroninflammation igen :( stackars tjej det är 5 gången hon har det nu. Vem vet hon kanske åker på ett rör i öronen trots allt :/
Haha bajsöversvämning den va bra :D ja de undrar jag inte om jag har varje dag känns som det ända man gör är att byta skit blöjor. Helst Liam som skiter 1 till 2 gånger per måltid så det blir ju ett par om dagen..