Inlägg från: frökenmumin |Visa alla inlägg
  • frökenmumin

Vi som hade Bf januari/februari 2010

Hej alla!
    Hoppas ni har haft en bra jul. Vi har haft det hur bra som helst. Barnen är helt friska från diverse förkylningar och är på sitt bästaste humör . Båda knallar runt möbler för fullt nu, dom testar balansen hela tiden däremot har dom fortfarande inte börjat gå iallafall inte utan stöd av en vuxens hand

• frökenmumin

Vi är också klara, vi hade sedan tidgare bestämt oss för att skaffa 2 barn men det blev en liten missberäkning där i slutet . Det blev ju liksom en på köpet...hahaha...
    Så här är vi helt klara, jag är så nöjd så

Mysan31, det kommer att gå jättebra att börja jobba igen. Själv tyckte jag faktiskt att det var riktigt skönt att komma tillbaka plus att det har varit väldigt nyttigt för pappa att ta hand om allt här hemma.

God fortsättning!!!

• frökenmumin

Här väntar jag också på dom där första stegen. Killarna knallar runt möblerna i en ruskigt fart men utan en möbel att hålla i blir det tydligen lite läskigt

Här går det bra med maten, däremot har det inte varit alls lika enkelt som det var med storasyster så jag förstår vad du menar Verymuch. Mina äter gröt till frukost, mat till lunch, lite youghurt som mellis, mat vid middagstid, gröt eller välling innan läggning beroende på hur pigga och glada dom är. Sen blir det oftast en flaska vällling under natten någon gång. Mina killar är däremot rätt kräsna med maten, dom äter inte vad som helst .
    Verymuch, äter dom ingen mat alls eller menar du att mängderna känns små?

• frökenmumin

Bananflugan82, skelandet har blivit mycket bättre men det syns fortfarande emellanåt. Vi har inte varit på något ytterligare kontroll ännu, BVC tyckte vi skulle ta det i samband med 1 årskontrollen. Så vi får väl se vad dom säger då...
    Jag upplever däremot inte att han ser dåligt...

• frökenmumin

Jaha du menar så
    Men då är du inte ensam, ingen av mina killar vill äta med sked själv ännu. Melvin därmemot håller sin vällingflaska själv och visar ivrigt att han vill hålla pipmuggen själv vilket iofs går lite sådär, Max däremot vill bli servad

• frökenmumin

Idag fyller Max och Melvin 1 år.

Jag minns den här dagen för ett år sedan med väldigt blandade känslor (med tanke på deras något tidiga ankomst (v.31+4)), men idag känns den alldeles alldeles underbar!

• frökenmumin
    Mysan31 skrev 2011-01-11 06:09:26 följande:
    Grattis allabebbar på ett års dagen! Ja om två veckor dyller mina små gryn 1!!!

Första dagen i går på jobbet gick super. Här hemma hade det också gått jättebra! Käns väldigt positivt just nu. Hoppas det håller i sig. Tjejerna släppte inte mig en enda sek när jag kom hem hihi vilket rum jag en gick in till så var dom strax bakom hahaha
    Hahaha...det där känner jag igen. Precis så gör mina killar också så fort jag kliver innan för dörren. Det jag tycker är skillnaden nu mot innan jag började jobba är att jag faktiskt upplever det som jätteroligt att ha dom klängandes på mig, jag leker gärna levande klätterställning. Tidigare när jag var helt föräldraledig hade jag ju så många andra måsten under dagen att det där med att leka levande klätterställning inte alltid var lika kul. Jag tror du fattar vad jag menar

Kul iaf att du upplevde återvändandet tilll jobbet som något kul!
  • frökenmumin

Usch och fy för magsjuka, hoppas hoppas tjejerna klarar sig!

Vi hade också magsjuka strax före jul, då klarade sig killarna bäst av oss alla. Dom fick visserligen magsjuka dock spydde dom bara ett fåtal gånger och då i samband med mat. Så jag slapp byta nerspydda sängkläder och så . Jag håller tummarna för er!

Här knallar båda mina killar runt möbler och utefter väggarna i en rasande fart. Melvin har så sakteliga börjat ta några steg på egen hand. Det handlar visserligen bara om sisådär 3-5 steg, men det är på gång iaf . Max har inte börjat försöka gå själv ännu men det kommer nog snart. Deras storasyster gick vid 13 månader så det kan ju dröja ett tag till.

Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010