Inlägg från: frökenmumin |Visa alla inlägg
  • frökenmumin

Vi som hade Bf januari/februari 2010

Precis samma reaktion fick jag från min man nu när jag började jobba . Jag tror dom liksomm får en "ahaa-upplevelse" när dom upptäcker hur det är att vara hemma med barnen hela dagarna, det är ju liksom inte semester direkt .

• frökenmumin

Grattis Sandra och Alicia! Hipp hipp hurra!

Här tränas det på att gå för fullt. Melvin går nog 10-15 steg nu , Max har också så sakteliga börjat knalla. Han går kanske en 8 steg nu och sen stupar han . Men dom kämpar så!

• frökenmumin

Vad fint du beskriver det Bananflugan82, precis så är det faktiskt. Våra barn är speciella precis som dom är! 

Vad skönt att ni äntligen fått veta iaf lite mer och fått till viss del svar på några av er frågor och misstankar. Men vad innebär det att ha albinism? (Gissar att du har googlat i ämnet ) Själv vet jag egentligen inte mer än att albinism innebär att dom är väldigt ljusa i hyn och håret.

• frökenmumin
    Mammat3 skrev 2011-01-30 07:52:56 följande:
    Idag blir saga och Liam 1 år :)

Grattis mina små troll !!!!!
    Grattis Saga och Liam på 1 års dagen!
    Hoppas ni får en underbar dag med massa tårta, ballonger och paket
  • frökenmumin

Hahaha...mina killar blir också helt galna när dom ser ballonger . Dom försöker bokstavligen äta upp dom

Här är lite snörvligt och hostigt igen, Melvin är värst som vanligt . Vi ska på 1 års kontroll nästa vecka, jag tänker då ta upp det här med Melvin ständiga hostig som alltid kommer som ett brev på posten så fort han blir förkyld. Jag funderar fortfarande i banor om att detta kanske är någon form av förkylningsastma. Någon som har erfarenhet av det? Hur har dom medicinerats då?

• frökenmumin

Vilka underbara kort, vilka sötingar

Nillan82, vad skönt att ni ska få en utredning gjort. Det är precis vad jag vill att dom gör på Melvin också. Precis som du skriver blir Melvins hosta ofta väldigt långvarig, han hinner lagom bli av med den innan det är dags för en förkylning. Han får oftast en väldig seg och slemmig hosta, det enda som hjälper för tillfället är inhalering av Airomir. Mina funderingar går till förskolestart, hur blir det då? Kommer han konstant vara sjuk då...

• frökenmumin

Hej på er!

Hur går det för er alla, det har varit lite tyst här på sistone

Idag ska M&M på 1 års kontroll med vaccination och allt sånt. Spännande att få se vad dom väger, känns som det var evigheter sen sist. Eftersom jag jobbar så för mannen åka till BVC med dom...hahaha...han var lite skraj för det här med sprutorna och sånt

• frökenmumin

Jag känner också ofta att jag har massa måsten men samtidigt tvingar jag mig själv att inse att man inte hinner fixa och göra allt själv. Vissa saker får helt enkel vänta, så som tvätten till exempel . Jag har jordens största tvätthög i tvättstugan för tillfället, jag orkade helt enkelt inte ta den igår däremot har jag lovat mig själv att jag ska fixa den ikväll. Tänkte ta mig ett glas vin samtidigt, tänkte att det kanske blir roligare då

Igår var killarna på 1 års kontroll och vaccination. Allt hade gått jättebra och pappa hade fått sååå mycket beröm som fixade killarna helt själv. Vadå liksom....det har ju jag gjort i 1 år
    I vilket fall som helst så kollade dom på Max skelning och det var tydligen ingenting. Minns ni att jag har pratat om att Max har haft en framskjuten panna och så vidare och det är tydligen därför som det ibland ser ut som att han skelar. Huvudformen är forfarande lite osymetrisk och det ger därför en illusion om att han skelar. Men efter flera kontroller så konstaterade nu att han inte gör det
    Jag kan inte berätta vad killarna vägde, min man kommer inte ihåg hur mycket dom vägde och papprena ligger kvar ute i bilen och jag har ingen lust att springa ut eftersom det toksnöar och blåser ute så jag får återkomma med vikten. Däremot hade viktskillnaden mellan grabbarna tydligen minskat, numera skiljde det dryga 200 gram (tidigare skiljde det 500 g).

Nu ska jag klä på mig och dra iväg till jobbet! Ha en fortsatt dag allihopa!

• frökenmumin

Eftersom jag jobbar så blir det ju mannen här hemma som får sköta det vardagliga städandet, syftar då damsugning, undanpockning och sånt och det sköter han faktiskt riktigt bra. Efter i stort sett varje måltid måste damgsugaren släpas fram. Egentligen brukar vi ha damsugaren ståendes i källaren när den inte användas, nu känns det dock helt onödigt att bära ner den eftersom vi oftast behöver inom några timmar.
    Annars så brukar jag ofta städa tillsammans med barnen, dom brukar snällt sitta med inne på toaletten och se på när jag skurar. Så länge dom har lite leksaker (på toaletten är det som jag nämnt tidigare mina ögonskuggsburkar ) så brukar det gå fint.

Det tråkigaste jag vet är ju alla dessa leksaker som ligger överallt, varje kväll efter läggning får jag ju ägna dryga halvtimmen åt att plocka undan leksaker och sånt. Hur kommer det sig att barn aldrig ska leka inne på sina rum utan allra helst mitt på vardagsrumsgolvet eller i köket

Om vi inte har saker inplanerade för helgen brukar jag försöka passa på att göra en mera ordentlig och fullständig städning av huset då. Jag vill så gärna  få städa hela huset på en gång så att det åtminstone för en liten stund får vara rent och fint i HELA huset.

• frökenmumin

Usch och fy för magsjuka, hoppas ni blir bättre snart Sansad.

Här har vi klarat oss bra från diverse sjukdomar, jag vågar knappt skriva det men så är det faktiskt . Själv har jag fullt upp på jobbet, hinner knappt blinka innan det är dags att åka hem igen, vilket iofs är bra

Här är det grymt kallt idag, -25 grader imorse och nu tror jag termometern visar -18. Så trots att det är strålande sol ute så är det inte direkt läge att ge sig ut på promenad, lite synd.

Nähe...kanske skulle ta och återgå till städningen!
    Kram på er!

Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010