• Kimban

Mallorca

Har bokat en resa till Mallorca i mitten av maj, har läst en del här men har lite frågor.
    många skriver att blöjor är dyrt? vad kostar dom? samma med barn mat, nestle borde ju finnas där, men va är det för priser?
     Min lilla kille är inte så kräsen med mat han äter allt, så ja är inte så orolig att han inte skulle gilla det och i så fall får man väl laga mat till honom.

Många skriver att man överhuvudtaget är dyrt, men det är ju så svårt att veta vad folk jämför med. Är det som sverige?
    vet ju att det brukar var dyrt på små affärerna som ligger vid hotellen, vet någon var det finns någon större mataffär i närheten av sunwing i cala bona?
    Shit va mycket konstiga frågor, men ja gillar att ha koll {#lang_emotions_sealed}

• Svar på tråden Mallorca
  • Ejin
    Kimban skrev 2010-04-29 21:38:51 följande:
    Ah nä det va ju dyrt.. Hm tänkte inte ta med någon vagn för vi bokade ne på hotellet, men vet inte riktigt hur de är i kvalite etc. Vi måste ha en med liggläge då lill killen bara är 11 månader, är ju skönt att kunna vara ute på kvällen och att han kan sova då. Har mailat ving så får se va dom svarar. Annars tar vi med en vagn och lägger bjöljorna där. Dom säger inget om det på flypplatsen?
    vi funderade också på att hyra vagn där nere men hon vi bokade resan av sa att dom inte var så bra samt bara sittläge... (våran va då 9 mån) så vi tog med oss en egen.. köpte en begagnad resavagn för 600 kr o de var de värt...

tror inte dom säger nått på flyget iaf.. dom sa inget när vi hade vårt paket där under...
  • Kimban
    Ejin skrev 2010-04-30 09:56:30 följande:
    vi funderade också på att hyra vagn där nere men hon vi bokade resan av sa att dom inte var så bra samt bara sittläge... (våran va då 9 mån) så vi tog med oss en egen.. köpte en begagnad resavagn för 600 kr o de var de värt... tror inte dom säger nått på flyget iaf.. dom sa inget när vi hade vårt paket där under...
    Kanske bäst att köpa en egen då...
    Det står lite kosntigt på deras hemsida, den pm ingår i happybaby går att fälla, den i bambinopaketet går delvis att fälla, den man kan boka separat går inte att fälla.
    Får väl se vad de svarar, hade iof ändå tänkt köpa en sulky att ha som extra vagn.
  • joyzi

Hej vi åker till Alcudia den 14 maj en vecka och ska bo på SunGarden Viva Sunrise .
    Vi har köpt ett babypaket med sulky, barnstol och barnsäng. Jättebra ju!
    Jag kommer ha med barnmat, välling och grötpulver. Och blöjor givetvis!
    Bättre att ha med sig eget än att lägga dyra pengar på det därnere. 
    Det kommer ju säkert väga en del men får helt enkelt planera och minimera min egna packning. Man har ju alltid med sig för mycket ändå ;)

Har funderat lite på bra-att-ha-med-sig-saker...
    febertermometer
    Vätskeersättning
    Nässug
    Solskyddsfaktor
    Plåster
    Alvedon
    mildison(dottern har böjväxeksem så den måste med)
    Annan hudlotion

Nåt jag missat?

Azalea 12/8-09
  • gossansmamma
    joyzi skrev 2010-05-01 23:20:58 följande:
    Hej vi åker till Alcudia den 14 maj en vecka och ska bo på SunGarden Viva Sunrise .Vi har köpt ett babypaket med sulky, barnstol och barnsäng. Jättebra ju! Jag kommer ha med barnmat, välling och grötpulver. Och blöjor givetvis!Bättre att ha med sig eget än att lägga dyra pengar på det därnere. Det kommer ju säkert väga en del men får helt enkelt planera och minimera min egna packning. Man har ju alltid med sig för mycket ändå ;)Har funderat lite på bra-att-ha-med-sig-saker...febertermometerVätskeersättningNässugSolskyddsfaktorPlåsterAlvedonmildison(dottern har böjväxeksem så den måste med)Annan hudlotionNåt jag missat?
    Du måste berätta hur det var när ni kommer hem !! Skall åka den 23 juli till det hotellet kan vara roligt med lite tips m.m har 2 barn 3½ och 1½
  • gossansmamma
    gossansmamma skrev 2010-05-02 10:33:08 följande:
    Du måste berätta hur det var när ni kommer hem !! Skall åka den 23 juli till det hotellet kan vara roligt med lite tips m.m har 2 barn 3½ och 1½
    och även hur sulkyn var i babypaketet! har också beställt detta..
  • dorsia

Vi var på Alcudia förra sommaren - och ska dit även i år i början av juni. Blöjor och barnmat var väldigt dyrt där!
    Som någon skrev tidigare, man fick kanske hälften så mycket blöjor som hemma till samma pris, och så var de inte av samma kvalitet, mycket tunnare än de hemma i Sverige
    Barnmaten tror jag låg på runt 25-30 kr burken, väldigt dyrt!

Vi tog med oss barnmat förra året, det var inget vidare jobbigt att göra det... tog även med oss blöjor.

Men i år kommer sonen att äta "vanlig" mat så då kommer vi bara ta med oss några burkar för "back up" ut i fall att, och grötpulver och kanske lite smoothies.

Har kikat på vädret hur det ser ut nu och det ser ju tyvärr inte så lockande ut, vissa dagar 10-12 grader och regn. mycket regn nu har jag sett. Hoppas att det hinner stabilisera sig tills vi åker!

Ni som åker i maj, när åker ni??

• dorsia
    Mamma Cia skrev 2010-05-05 12:10:56 följande:
    Hej hej !!Vi åker på fredag !Ska till Viva Bahia i Alcudia Hoppas det fina vädret kommer nu då...
    Ah, såg att det skulle bli lite varmare nu! Hoppas att ni får tur med vädret!! Trevlig resa!
  • mammamoo

vi ska åka till mallis om tre veckor :)

vi ska ta me mat, vällingtetra och blöjor. räknar med att allt de ska ätas upp där nere och att det blir plats för lite annat att följa med hem.. skulle det vara något kvar så lämnas det nog kvar om vi inte får plats med allt annat..

• Mamma060812
    dorsia skrev 2010-05-05 12:28:27 följande:
    Ah, såg att det skulle bli lite varmare nu! Hoppas att ni får tur med vädret!! Trevlig resa!
    Ja jag såg det oxå nu ! Tack
Svar på tråden Mallorca