• Kimban

Mallorca

Har bokat en resa till Mallorca i mitten av maj, har läst en del här men har lite frågor.
    många skriver att blöjor är dyrt? vad kostar dom? samma med barn mat, nestle borde ju finnas där, men va är det för priser?
     Min lilla kille är inte så kräsen med mat han äter allt, så ja är inte så orolig att han inte skulle gilla det och i så fall får man väl laga mat till honom.

Många skriver att man överhuvudtaget är dyrt, men det är ju så svårt att veta vad folk jämför med. Är det som sverige?
    vet ju att det brukar var dyrt på små affärerna som ligger vid hotellen, vet någon var det finns någon större mataffär i närheten av sunwing i cala bona?
    Shit va mycket konstiga frågor, men ja gillar att ha koll {#lang_emotions_sealed}

• Svar på tråden Mallorca
  • imsa

då får du berätta hur ni hade det när ni kommit hem. trevlig resa!

mammamoo skrev 2010-05-18 19:08:13 följande:
     vi ska åka till alcudia pins nästa vecka den 25e.. någon som har erfarenheter av det hotellet??
  • dorsia
    imsa skrev 2010-05-19 00:01:20 följande:
    5 juni...ni? Och vartifrån?
    Vi åker den 8e juni från Landvetter, med Ving. Vilka reser ni med och vart ifrån åker ni?
  • dorsia
    imsa skrev 2010-05-19 21:50:42 följande:
    sturup och med ving :)
    Okej, så trevligt!
    Hoppas vi får härligt väder, men nu såg jag att det låg på mellan 20-22 grader iaf! skönt.
  • imsa

juni-aug är ju mallorcas varmaste månader sägs det. men förhoppningsvis har inte värmen kommit igång fullt i början på juni. vill inte känna mig svettig direkt efter att man duschat, tycker det är otäckt ;) haha...

skämt å sido så tror jag det ligger runt 25-28 grader när vi åker, hoppas kan man ju :)

• lilla my2

Hej!

Vi åker 5 Juni och bor på Alcudia Pins! Hoppas det blir bra! Har varit två gånger tidigare i Alcudia och vet att hotellet ligger lååångt ifrån alcudia hamnen, men det blir bra ändå!

Vi reser från Stockholm och har tre barn i åldern: 12 år, 5 år, 2 år!

Hur var vädret ni som varit där? Lite orolig är man ju för att det ska regna...... :(

• Kimban

Vi bodde på sunwing resort och spa i cala bona, det va nog det sämsta jag varit på. Vi bodde i jasmin byggnaden, det första vi fick göra va att sopa golvet som va jätte smutsigt, ville inte ens sätta ner lill-killen. Golven va så kalla att det gjorde ont i fötterna (jag brukar inte vara kinkig men det va vidrigt) vår lägenhet hade aldrig sol vilket gjorde att golven va så kalla (stengolv, men de blir ju varmare om solen ligger på nångång. Iom att det aldrig va sol så va lägenheten fuktig vilket resuterade i mögel, ialla fall på gardinerna va vi kunde se.
    Ringde Ving för att se om vi kunde betala för att byta rum. dom kunde inte hjälpa oss fören på måndagen.
    Hotellet kunde inte lämna besked om vi kunde byta rum fören efter fem på måndag eftermidda, kl tolv på måndag ringer de från ving och säger att de har ett rum i alcudia om vi vill ha (vi hade pratat med en danska som inte förstod va vi sa utan trodde vi ville ha ett rum utan stengolv) vi fick betala 50 euro för rummet och 60 euro för att ta oss till detta enligt ving 4 stjärninga hotell, som det står på när vi kommer fram är 3 stjärningt.

Men men vi överlevde och lill-knodden fick bada en massa så han va glad. Men jag åker aldrig mer med ving.

• dorsia

kimban
    Vad tråkigt att ni hade sån otur med boendet... hur hade ni det med vädret?

• Mamma060812
    Kimban skrev 2010-05-26 10:34:03 följande:
    Vi bodde på sunwing resort och spa i cala bona, det va nog det sämsta jag varit på. Vi bodde i jasmin byggnaden, det första vi fick göra va att sopa golvet som va jätte smutsigt, ville inte ens sätta ner lill-killen. Golven va så kalla att det gjorde ont i fötterna (jag brukar inte vara kinkig men det va vidrigt) vår lägenhet hade aldrig sol vilket gjorde att golven va så kalla (stengolv, men de blir ju varmare om solen ligger på nångång. Iom att det aldrig va sol så va lägenheten fuktig vilket resuterade i mögel, ialla fall på gardinerna va vi kunde se. Ringde Ving för att se om vi kunde betala för att byta rum. dom kunde inte hjälpa oss fören på måndagen. Hotellet kunde inte lämna besked om vi kunde byta rum fören efter fem på måndag eftermidda, kl tolv på måndag ringer de från ving och säger att de har ett rum i alcudia om vi vill ha (vi hade pratat med en danska som inte förstod va vi sa utan trodde vi ville ha ett rum utan stengolv) vi fick betala 50 euro för rummet och 60 euro för att ta oss till detta enligt ving 4 stjärninga hotell, som det står på när vi kommer fram är 3 stjärningt. Men men vi överlevde och lill-knodden fick bada en massa så han va glad. Men jag åker aldrig mer med ving.
    Vart bodde ni i alcudia sen ??

Reklamera resan nu 0770-456664 !! Det ska vi göra !
Svar på tråden Mallorca