• Kimban

Mallorca

Har bokat en resa till Mallorca i mitten av maj, har läst en del här men har lite frågor.
    många skriver att blöjor är dyrt? vad kostar dom? samma med barn mat, nestle borde ju finnas där, men va är det för priser?
     Min lilla kille är inte så kräsen med mat han äter allt, så ja är inte så orolig att han inte skulle gilla det och i så fall får man väl laga mat till honom.

Många skriver att man överhuvudtaget är dyrt, men det är ju så svårt att veta vad folk jämför med. Är det som sverige?
    vet ju att det brukar var dyrt på små affärerna som ligger vid hotellen, vet någon var det finns någon större mataffär i närheten av sunwing i cala bona?
    Shit va mycket konstiga frågor, men ja gillar att ha koll {#lang_emotions_sealed}

• Svar på tråden Mallorca
  • Mamma060812
    lilla my2 skrev 2010-05-31 02:17:06 följande:
    Tack Imsa! Det blir jättebra! Jag är mest orolig nu för min yngsta son och dottern som har lyckats skapa sig en dunderförkylning och som har infektionsutlöst astma i botten! Rädd för både flygresan och vistelsen nu! Att det ska bli akut allvarligt för dom! Håll tummarna för oss att de hinner friskna till innan lördag då vi åker! Kram!!!!
    Vi har samma sak !

Vi hade med våra mediciner, så dan innan vi skulle åka hem så började barnen, så då satte vi in medicinen direkt. Men flygresan hem var lite tuff för den stora killen som hostade rätt bra.
    Men jag tor oxå dom har bra svenska läkare där om det skulle vara något ! Tänk bara på det där med blöta kläder, att dom inte springer för länge i dom så klarar dom sig nog bra !
  • imsa

lilla my2, hoppas de kryar på sig. astma är inget kul, svårt när de små liven inte får luft.
    är hemma och vabbar med vår tjej idag som åkt på feber och hosta. vi hoppas också hon blir bättre till lördag.

visst är det typiskt :) men det är dock några dagar till och de brukar friskna till rätt snabbt.

• lilla my2

Tack alla för stödet!

Nu har barnen frisknat till, tack och lov! Men vi har med alla mediciner och nu kör vi underhålls dosering för att ha ett underlag för barnen om det blir sjuka igen!

Otroligt va mycket intyg som behövs för vissa mediciner.............
    Vi har med oss albatrossen också, den behövde också intyg från både läkare och flygbolag!

Vi åker imorgon klockan 07.30...................både längtar och är nervös, men det blir bra!

Kram till er alla!

• dorsia

lilla my2
    Oj, jag har inte ens tänkt på att man måste ha intyg för medicinen!!! Albatross, vad är det? Måste man ha intyg för "ankan" med pulmicort och airomir?

• Mamma060812
    lilla my2 skrev 2010-06-04 13:05:04 följande:
    Tack alla för stödet!

Nu har barnen frisknat till, tack och lov! Men vi har med alla mediciner och nu kör vi underhålls dosering för att ha ett underlag för barnen om det blir sjuka igen!

Otroligt va mycket intyg som behövs för vissa mediciner.............
    Vi har med oss albatrossen också, den behövde också intyg från både läkare och flygbolag!

Vi åker imorgon klockan 07.30...................både längtar och är nervös, men det blir bra!

Kram till er alla!
    Va ?? Nä det hade inte vi, vi hade dom tom i handbagaet 6 det var ingen som sa nåt, vi fick ju ändå plocka upp dom o visa..
  • dorsia

Hm, det ser inget vidare ut vädermässigt för oss som åker till mallis nu framöver. vi åker på tisdag morgon och enligt vädret ska det bli regn alla dagar utom en. 

Och till på köpet har sonen precis påbörjat en kåvepenin-kur då det konstaterades streptococker i halsen.. läkaren sa att det var på håret att han hinner bli frisk tills vi åker. TUR att vi åkte in idag och fick penicillin... fast nu kanske det känns som om vi kunde stannat hemma ändå om det ändå ska regna
    Får hoppas att vädret hinner ändra sig, det har det ju gjort tidigare när man suttit och granskat väderprognoser de senaste dagarna.
    Håll tummarna!

• Mamma060812

Vi har precis bokat en ny resa med Ving. trots missödet med den förra. Det är dock reklamerat men jag tror inte vi får nån ersättning eller likande.

Denna gg. bär det av till Teneriffa, Sunwing Resort Fanabe i November

• lilla my2

Nu är vi hemkomna från Mallorca! Det har varit underbart och fint väder varje dag! Barnen har klarat sig galant utan sjukdomar, har inte ens använt nässpray på dom ( inte ens på flyget)

Alcudia Pins var underbart! Fanns allt för alla åldrar!! Dock fanns inte välling och vår tog slut efter fyra dagar så vi blev utan!

Vi var i spaninen/mallorca/alcudia för 6 år sen innan den här gången, och jag kan säga att det har blivit ruskigt exploaterat!! Tråkigt!! Men som sagt så bodde vi på Alcudia pins och där var det fantastiskt! 6 Km in till hamnen, men eftersom allt fanns i närheten så kände vi ingen nöd att åka dit heller!

Det två sakerna jag kan klaga på var sängarna.............inga dux precis, och jag är glad över att vi fick rum bort ifrån poolområde då det var ett jäkla liv ( show) på kvällarna, till sena natten ( 01.00)!

Vi har haft det underbart!

• imsa
    Mamma Cia skrev 2010-06-08 09:07:04 följande:
    Vi har precis bokat en ny resa med Ving. trots missödet med den förra. Det är dock reklamerat men jag tror inte vi får nån ersättning eller likande.

Denna gg. bär det av till Teneriffa, Sunwing Resort Fanabe i November
    åh vad avis jag blir. vi firade jul där för några år sedan. ett hotell jag inte tror du blir missnöjd med. vi trivdes mkt bra där.
  • imsa
    lilla my2 skrev 2010-06-12 20:32:11 följande:
    Nu är vi hemkomna från Mallorca! Det har varit underbart och fint väder varje dag! Barnen har klarat sig galant utan sjukdomar, har inte ens använt nässpray på dom ( inte ens på flyget)

Alcudia Pins var underbart! Fanns allt för alla åldrar!! Dock fanns inte välling och vår tog slut efter fyra dagar så vi blev utan!

Vi var i spaninen/mallorca/alcudia för 6 år sen innan den här gången, och jag kan säga att det har blivit ruskigt exploaterat!! Tråkigt!! Men som sagt så bodde vi på Alcudia pins och där var det fantastiskt! 6 Km in till hamnen, men eftersom allt fanns i närheten så kände vi ingen nöd att åka dit heller!

Det två sakerna jag kan klaga på var sängarna.............inga dux precis, och jag är glad över att vi fick rum bort ifrån poolområde då det var ett jäkla liv ( show) på kvällarna, till sena natten ( 01.00)!

Vi har haft det underbart!
    Ni kunde fått lite välling av oss ;) vi hade massor kvar med oss hem... synd att vi inte visste vilka vi var.

Sängarna var SKIT rent ut sagt! Usch har aldrig sovit så dåligt på en semester. Men det spelade ingen roll, fint väder, lyckligt barn som fick bada varje dag och god mat så är det synd att klaga.
    Hotellet hade allt som du sa. Vi bodde också en bit ifrån poolområdet. Jättebra.

Vi tog oss dock in till Alcudia och gamla stan 4 gånger.
    Sen verkar min bror snurrat till det, finns inte en chans att det skulle ta 20 min att gå till alcudia hamnen från pins hotellet. Haha, eftersom bussen tog ca 20 min.

Vi hittade en bra restaurang i närheten av hotellet en bit bort förbi hästarna där det fanns en lekpark precis bredvid.
  • Mamma060812
    imsa skrev 2010-06-15 22:29:43 följande:
    åh vad avis jag blir. vi firade jul där för några år sedan. ett hotell jag inte tror du blir missnöjd med. vi trivdes mkt bra där.
    Vad kul !! Ja jag hoppas verkligen det & att det är varmt så barnen kan bada mycket

Men det borde ju vara det ultimata för barnen iaf.  !
  • lilla my2
    imsa skrev 2010-06-15 22:34:04 följande:
    Ni kunde fått lite välling av oss ;) vi hade massor kvar med oss hem... synd att vi inte visste vilka vi var.

Sängarna var SKIT rent ut sagt! Usch har aldrig sovit så dåligt på en semester. Men det spelade ingen roll, fint väder, lyckligt barn som fick bada varje dag och god mat så är det synd att klaga.
    Hotellet hade allt som du sa. Vi bodde också en bit ifrån poolområdet. Jättebra.

Vi tog oss dock in till Alcudia och gamla stan 4 gånger.
    Sen verkar min bror snurrat till det, finns inte en chans att det skulle ta 20 min att gå till alcudia hamnen från pins hotellet. Haha, eftersom bussen tog ca 20 min.

Vi hittade en bra restaurang i närheten av hotellet en bit bort förbi hästarna där det fanns en lekpark precis bredvid.
    Tack det var gulligt av dig! Men det gick bra ändå, utan välling( bättre än jag trodde det skulle gå....som vanligt)!
Svar på tråden Mallorca