• Kimban

Mallorca

Har bokat en resa till Mallorca i mitten av maj, har läst en del här men har lite frågor.
    många skriver att blöjor är dyrt? vad kostar dom? samma med barn mat, nestle borde ju finnas där, men va är det för priser?
     Min lilla kille är inte så kräsen med mat han äter allt, så ja är inte så orolig att han inte skulle gilla det och i så fall får man väl laga mat till honom.

Många skriver att man överhuvudtaget är dyrt, men det är ju så svårt att veta vad folk jämför med. Är det som sverige?
    vet ju att det brukar var dyrt på små affärerna som ligger vid hotellen, vet någon var det finns någon större mataffär i närheten av sunwing i cala bona?
    Shit va mycket konstiga frågor, men ja gillar att ha koll {#lang_emotions_sealed}

• Svar på tråden Mallorca
  • joyzi
    gossansmamma skrev 2010-05-02 10:34:01 följande:
    och även hur sulkyn var i babypaketet! har också beställt detta..
    Jodå det kan jag göra! =)
    Azalea 12/8-09
  • Mamma060812

Herregud vad saker man har med sig har en stor resväska & en lite mindre till oss 4 & sen handbagage, men jag får inte ner allt...
    Hmmm...

Vagnen ska ju med oxå, oj oj

• Kimban
    Mamma Cia skrev 2010-05-06 12:03:14 följande:
    Herregud vad saker man har med sig har en stor resväska & en lite mindre till oss 4 & sen handbagage, men jag får inte ner allt... Hmmm... Vagnen ska ju med oxå, oj oj
    I väsk väg lät det ju inte mycke. Får du plats med grejerna då?
  • Fröken Fräknig

Hej!

Har precis kommit hem från 1 vecka på Sunwing Cala Bona. Jag & kompis åkte med våra små på 8 mån resp 6 mån och vi hade en Happy Baby lgh.

Sulkyn går at fälla dock inte till fullt liggläge. På Sunwing finns en minimarket där de säljer svensk barnmat (Semper bl.a) men det är dyrt! Varje burk kostar runt 2-2.50 eur. Blöjor finns också, men i småpack. I Cala Millor finns ett supermarket som heter Eroski och där kostar ett paket blöjor 20-25 eur för ca 60-80 blöjor beroende på storlek på blöjan. Våtservetter kostar som hemma. Jag kollade inte upp den spanska barnmaten men jag har för mig att det är en del socker i den.

Tänk på att om ni flyger med Thomas Cook och bor på Sunwing Resort får ni ha med 25 kg i resväskan. Gå in och kolla på deras hemsida för mer info.

Om ni inte har beställt mat kan jag rekommendera hotellets frukostbuffé (kostar 8,20 eur/pers).

• Mamma060812

I fredags kom vi hem från Viva Bahia i Alcudia.

Men vi är rätt missnöjda, det vi bokat fick vi inte Hotellrummet/Hotellet skulle jag då inte klassa som ett 5 stjärnigt hotell !!

Omgivningarna var fina, med med denna erfarenhet så hade jag valt ett hotell närmre Alcudia.

• dorsia
    Mamma Cia skrev 2010-05-17 08:19:15 följande:
    I fredags kom vi hem från Viva Bahia i Alcudia.Men vi är rätt missnöjda, det vi bokat fick vi inte Hotellrummet/Hotellet skulle jag då inte klassa som ett 5 stjärnigt hotell !!Omgivningarna var fina, med med denna erfarenhet så hade jag valt ett hotell närmre Alcudia.
    tråkigt att ni är missnöjda!
    Hur hade ni det med vädret då?
  • imsa
    dorsia skrev 2010-05-02 10:58:08 följande:
    Vi var på Alcudia förra sommaren - och ska dit även i år i början av juni. Blöjor och barnmat var väldigt dyrt där! Som någon skrev tidigare, man fick kanske hälften så mycket blöjor som hemma till samma pris, och så var de inte av samma kvalitet, mycket tunnare än de hemma i Sverige Barnmaten tror jag låg på runt 25-30 kr burken, väldigt dyrt! Vi tog med oss barnmat förra året, det var inget vidare jobbigt att göra det... tog även med oss blöjor. Men i år kommer sonen att äta "vanlig" mat så då kommer vi bara ta med oss några burkar för "back up" ut i fall att, och grötpulver och kanske lite smoothies. Har kikat på vädret hur det ser ut nu och det ser ju tyvärr inte så lockande ut, vissa dagar 10-12 grader och regn. mycket regn nu har jag sett. Hoppas att det hinner stabilisera sig tills vi åker! Ni som åker i maj, när åker ni??
    vi ska också dit i början av juni. är det fler som ska det kanske som är här inne och läser?
  • dorsia
    imsa skrev 2010-05-18 16:29:52 följande:
    vi ska också dit i början av juni. är det fler som ska det kanske som är här inne och läser?
    Vilket datum åker ni?
  • mammamoo

vi ska åka till alcudia pins nästa vecka den 25e..
    någon som har erfarenheter av det hotellet??

• imsa

5 juni...ni? Och vartifrån?

dorsia skrev 2010-05-18 17:07:39 följande:
    Vilket datum åker ni?
Svar på tråden Mallorca