Inlägg från: lyckligjanuari |Visa alla inlägg
  • lyckligjanuari

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Då lägger jag till den här tråden bland mina favoriter jag har inte tittat in på ett tag det verkar ha hänt mycket

• lyckligjanuari

nån som tittat på det engelska programmet om gbp som går på tv4 fakta där sätts patienterna på en mjölkdiet innan operatioen....billigare än modifast som jag kämpar med just nu

• lyckligjanuari
    Nala skrev 2010-05-04 09:42:24 följande:
    Halloj tjejerJag har lagt upp ett par nya kort, jag är trött och osminkad men det är iaf -41 kg :)Vikten kryper nedåt fruktansvärt sakta nu, det står i stort sett still och har gjort ett tag. Vet inte om det är en platå eller om jag måste göra något för att få fart på det igen.Kram på er!
    Åh wow vilken förändring. Precis lite sådan inspiration jag behövde känner mig lite nervös nervös inför min operation om sex dagar men när man vilket resultat andra fått känns det bra
  • lyckligjanuari
    naba skrev 2010-05-04 14:49:37 följande:
    Hej allihopa!Jag har funderat på GBP väldigt länge och till slut så tog min läkare upp det själv med mig. Hon skickade iväg en remiss igår, men nu är det så att jag är väldigt nervös inför bedömningen. Mitt BMI ligger på 41 och här i Uppsala så är det krav på BMI 40.  Jag har kontakt med dietist och har provat Gi-metoden tidigare samtidigt som jag har försökt träna på gym, gick ner 2 kg på 3 månader. Jag har också prövat nutrilett, har även haft kontakt med psykolog om min övervikt. Kräver de att man ska ha prövat mer än så? Hur hårda är de med bedömning och vad är det egentligen som de frågar om? Ni som har fått remiss skickad till Uppsala, kan inte ni berätta hur bedömningen gick till? Hur lång tid tog det från remiss till bedömning?
    Nu bor jag inte i Stockholm men det låter som om du verkligen försökt på flera sätt samt att du uppfyller de viktkrav som gäller jag tror inte det är något problem
  • lyckligjanuari
    lyckligjanuari skrev 2010-05-04 15:59:17 följande:
    Nu bor jag inte i Stockholm men det låter som om du verkligen försökt på flera sätt samt att du uppfyller de viktkrav som gäller jag tror inte det är något problem
    Jag skulle såklart nu bor jag i Stockholm och inte uppsala .......
  • lyckligjanuari

lite OT jag var inte med den där kvällen när förra tråden stängdes vad hände jag har inte varit med på fl så länge men jag har aldrig varit med om att en tråd stängs.

blev det tjafs i tråden? Då borde väl bara några inlägg plockas bort om nån kände sig sårad

• lyckligjanuari

mallebuse Tack för svaret nu slipper jag undra

• lyckligjanuari

Två dagar kvar till min operation spänd förväntan...... handlade lite inför flytperioden skönt  att slippa modifasten

• lyckligjanuari
    Zodic skrev 2010-05-08 09:49:00 följande:
    Jag med, nu på måndag :D
    Oj vad kul då är vi tre som opas på måndag här från tråden. Men du opereras väl inte på ersta också eller?
  • lyckligjanuari

Jag ska opas imorgon jag är jätte nervös och förväntansfull det ska bli skönt att det snart är gjort sen så är jag så trött på modifast

Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)