Inlägg från: lyckligjanuari |Visa alla inlägg
  • lyckligjanuari

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

blyg viol skrev 2010-05-15 11:05:37 följande:
    Tittar in en kortis. Oj vilken vecka min kära Mor gick bort i Söndags änglarna hämtade henne några dagar efter min fars 80-årsdag. Det var rätt hastig bortgång och kom oväntat kan man säga. Min Pappa som är sjuklig behöver vård 24/7, vilket min Mamma skött tidigare och samtidigt knasar förhållandet till sig. Så total ketchup kan man säga har inte skött mig som man skall antagligen druckit förlite så nu har jag urinvägsinflamation mitt i allt. Ursäkta, men satan vad det gör ont både i kropp och själ nu. Fortfarande glad för operationen och även om jag är helt slut och förbi pga allt så är jag så glad att jag nu trots att jag är i sen läkningsfas gjorde operationen i mars. Ta hand om Era nära och kära och njut av livet. KRAM
    Beklagar sorgen. Jätte tråkigt
  • lyckligjanuari

Det finns en bok om Gbp på adlibris med lite recept och information den kostar nästan trehundra så innan jag slår till och köper den tänkte jag höra om nån här i tråden har läst den och kan rekommendera den?

• lyckligjanuari

Tack för era svar ska införskaffa boken genast!

• lyckligjanuari
    Elwi skrev 2010-05-16 21:13:27 följande:
    Oj... det var inte meningen att det skulle bli en arg symbol där... skumt.
    Om du ligger i och åberopar vårdgarantin så går det ganska fort om jag förstått det rätt om jag vore dig skulle jag ringa Ersta eller något annat opererande sjukhus och höra hur man bäst går tillväga för att få operation fort.
  • lyckligjanuari

bebisvagga grattis till viktminskningen!!

• lyckligjanuari
    Fragile Angel skrev 2010-05-25 20:32:30 följande:
    -22 kilo på två månader och tio dagar. Känns bra .
    Stort Grattis vilken viktminskning
  • lyckligjanuari
    grodängel skrev 2010-05-28 23:31:55 följande:
    idag fick jag papper på att jag blivit godkänd för Operation , posta svaret direkt.Men sen kom frågorna, hur gör jag nu med min oerhörda längtan efter barn?Någon som har lite råd eller förslag.
    Jag har också en stark längtan efter ett till barn syskon till min dotter som precis fyllt tre men jag bestämde mig för att vänta och opereras först. Jag hade dock inga komplikationer som berodde på övervikten när jag väntade min dotter hade bmi 37 när jag väntade henne men det var ändå tungt och jag tror jag kommer kunna njuta mer om jag inte är lika överviktig vid nästa graviditet. Men det är bara du som kan veta vad som är bäst för dig men jag valde att opereras först men jag längtar verkligen till att det här första året efter operationen ska gå så jag kan starta bebisverkstan.
  • lyckligjanuari

Nån mer här i tråden som har hypotereos och äter levaxin och har gjort en gbp operation? Jag opererades för en månad sedan har gått ner dåligt och känt mig ganska nere nu har jag tagit blodprov och mitt tsh värde är för högt. Ingen har sagt till mig innan opertionen att operationen skulle påverka men det verkar som om den gjort det.

Nu är det iallafall skönt att få veta att det finns en orsak kändes inte kul att inte gå ner bra efter operationen nu vet jag varför

• lyckligjanuari
    Soulstar skrev 2010-06-15 12:28:21 följande:
    lyckligjanuari skrev 2010-06-15 12:12:18 följande:
    Nån mer här i tråden som har hypotereos och äter levaxin och har gjort en gbp operation? Jag opererades för en månad sedan har gått ner dåligt och känt mig ganska nere nu har jag tagit blodprov och mitt tsh värde är för högt. Ingen har sagt till mig innan opertionen att operationen skulle påverka men det verkar som om den gjort det.

Nu är det iallafall skönt att få veta att det finns en orsak kändes inte kul att inte gå ner bra efter operationen nu vet jag varför
    Hej båda ni med trasiga sköldpaddor (Jag har haft hypo i 11 år). För mig var det absolut inget hinder för att få operationen godkänd, det var inte ens uppe på tapeten.

Det som är viktigt är att efter operationen kan det hända att kroppen inte tar upp de tabletter man äter lika bra, och det är därför viktigt att hålla stenkoll på hur man mår. Efter 11 år är det ju lätt för mig att känna igen tecknen på när jag får för lite medicin i mig, men har man inte varit sjuk så länge så kan det ju vara knepigare. Som lyckligjanuari skriver så innebär det ju att man känner sig hängig, orkeslös, och ofta ledsen. Sen blir det också fullständigt mission impossible att gå ner ett enda gram, för kroppen tillåter det inte, även om man lever på vatten. (När jag insjuknade tränade jag 5 dagar i veckan och käkade viktväktarmat till punkt och pricka, men jag gick inte ner ett endaste kilo).

Jag har inte märkt någon skillnad efter op, att jag skulle behöva äta mer Levaxin, men å andra sidan ligger jag på "max"dosen så mina marginaler är högre. Om man är ganska exakt inställd på en dos (som inte är lika hög) så har man ju ganska små marginaler om tarmen inte tar upp precis allt av medicinen som kroppen behöver.

Håller tummarna för dig Urmakarn att din remiss godkänns, och till dig lyckligjanuari kan jag bara säga att jag tror att jag vet så väl hur du känner dig just nu, förmodligen känns det j-ligt orättvist? Men nu har din läkare uppmärksammat problemet och du får hjälp att höja dosen, så nu kommer det börja snurra på för din del, det är bara en tidsfråga.
    Tusen tack för ditt svar det har kännts trist men nu när jag vet varför så känns det mycket bättre nu börjar vikten rasa får jag hoppas.

Urmakarn hypon har inte varit något hinder för operation för mig iallafall
  • lyckligjanuari

Lilla buz och Jazmine25

jag längtar också efter barn jag har pco jag hoppas att operationen ska hjälpa mig gå ner i vikt och få mer regelbunden mens. Jag har en dotter 3år som jag fick utan problem men då hade jag gått ner tio kilo. Nu får jag inte börja försöka förens ett år efter op jag opererades i Maj. Det är lång tid men samtidigt så går tiden fort  

Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)