mustang93 skrev 2010-08-31 10:52:30 följande:
Hej alla fina människor på denna "tråd"...
Jag är ny här (som medlem) men jag har under ca 3-4 månader i stort sett varit inne varje dag för att läsa
om era tankar, funderingar och hur ni tipsar varandra när det känns motigt.
Vill att ni ska veta att ni alla är ett stort stöd för mig fast ni inte har vetat om detta...men nu vet ni...
Själv har jag precis fått veta att jag har en planerad op tid för gbp i månadsskiftet okt/nov och nu börjar tankarna fladdra...
Hjälp jag är jätteorolig för att något skall gå fel, gör jag fel, kommer jag verkeligen gå ned i vikt tänk om jag dör??? Säkert känner en del av er igen er i dessa tankar men jag skulle verkeligen vilja ha lite peppning nu..
Kan lägga till att jag inte själv aktivt sökt remiss för denna op utan det var vid min hälsoundersökning för ett år sedan min dr (för tredje året i rad )sa till mig att jag borde överväga operation. i min familj finns både hjärtproblem och diabetes..denna gång sa jag till honom att han skulle skicka in remiss men jag har bara skjutit fram denna operation och vägrat tänka på den ....och nu är jag där..
Min hjärna säger att detta är en operation jag absolut skall göra men jag känner mig orolig och rädd.
Jag tror alla känner oro innan en operation konstigt vore det annars det finns ju risker men det finns många risker med att vara överviktig också. Men om du ser statistiskt så går det bra för de flesta. Livskavaliten blir så mycket bättre för de flesta hälsan förbättras. Försök att läsa solskenhistorier om gbp följ bloggar som berättar om hur andra gbp opererade har det. Tala med läkare be dem förklara och berätta om risker och det positiva med open