Inlägg från: Ölandstokan |Visa alla inlägg
  • Ölandstokan

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Hej alla..

En till här som följt denna tråden lääänge och har bara ibland hoppat in med någon fråga

Själv är jag i ett tidigt stadium och väntar fortfarande på att få min remiss bekräftelse, 2 veckor sedan nu och får väll vänta ett tag till,

Jag tillhör kalmarläns sjukhus och vad jag har förstått så har även kön blivit lång där, både till kiurgen och dietisten men jag är glad att jag vågade ta första steget till Vc för att få en remiss

(¯`°?.¸ ♥♥ Madeleine ♥ Markus ♥ William ♥ Alice ♥♥¸.?°´¯)
  • Ölandstokan
    amsim skrev 2010-05-06 11:39:34 följande:
    Nej, vi är fler som råkar ut för kommentarer om vikten. Har några standardsvar jag brukar köra med.Till vuxna: Jag är fet, du är dum, men jag kan banta, det är värre för dig!Till barn: Min mage har blivit så tjock för att jag har ätit så många retliga små barn.Ni får en till på köpet:Till pensionärer som har bråttom och tränger sig före: Gå före du, inga problem, jag har ju hela livet på mig!
    Skrattar högt ...ska lägga dessa på minnet
  • Ölandstokan

hej alla

väntar fortfarande på min remiss bekräftelse, har gått 4 veckorn nu sen den blev skickad från Vc (om den nu blev skickad)??

Är det normalt att vänta så länge tro? och är det kirurgavd man ska ringa och kolla?

• Ölandstokan

Yes

Fick äntligen tag på en persson som sa att dom kommer boka in mig för bedömning i Juni, Så gutt, Nu är man äntligen ett steg närmare

• Ölandstokan
    BängtRagnhild skrev 2010-05-17 12:15:37 följande:
    Nu har de mottagit min remiss i landskrona. Och nu står det still. Jag är helt handfallen. Jag vet inte vad jag ska göra. Panikångest... Hjälp mig?
    Sa dom inget mer till dig om vad som ska hända eller när??
  • Ölandstokan
    Freyla skrev 2010-05-20 09:23:20 följande:
    Tack för svaren. Jag börjar bli nervös inför nästa onsdag då jag ska till min husläkare. Tänk om han säger att jag måste försöka mer själv. Jag har ju försökt konstant i över tio år. Supernervös!
    Det kommer nog att gå bra, jag var oxå skit nervös för att få ett Nej,
    Håller tummarna
  • Ölandstokan

Hej alla

Sitter på jobbet nu och fikar på en banan och det går ju ganska fort att äta upp den, nu till frågan,

Efter att man är opererad och ska äta en banan ska man då äta den oxå i ca 20-30 min som med de andra måltiderna?? och gäller även det tex modifast om man skulle ha med sig en sådan ifall, ska den oxå njutas i 30 min??

• Ölandstokan
    AlexiaGiulia skrev 2010-05-24 18:41:03 följande:
    är de någon som blivit op i Kalmar???
    Undrar jag oxå?
    Jag står i kö på att få komma till en bedömmning i Kalmar så jag hoppas och hoppas på ett svar snart
  • Ölandstokan
    Mizan skrev 2010-05-25 11:18:49 följande:
    Jag blev opad i Kalmar för ca två veckor sedan.
    Vet du hur väntetiderna ser ut nu?

hur lång tid tog det för dig från vc till en op?
  • Ölandstokan
    MissHellen skrev 2010-05-25 21:59:57 följande:
    I morron ska jag äntligen få de överstökat, bedömningsmöte som står på schemat  Så nervös!
    Lycka till
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)