Inlägg från: Ölandstokan |Visa alla inlägg
  • Ölandstokan

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

MinFamiljj skrev 2010-09-08 13:46:06 följande:
    Grattis

Vart väntar du på op?
    tack, jag väntar på en op tid i Kalmar få se hur lång tid dom har??
    (¯`°?.¸ ♥♥ Madeleine ♥ Markus ♥ William ♥ Alice ♥♥¸.?°´¯)
  • Ölandstokan
    Nettan1982 skrev 2010-09-08 14:14:44 följande:
    Nu tror jag att jag gjort rätt så ni som ville se kan se mina bilder! :)
    Wow...gud så snygg du är i de röda underkläderna, tänk om jag oxå kommer i något snyggt en dag inget kul att gå i mormors trosor för att få plats med magarna Skäms

Bra jobbat
  • Ölandstokan
    sabinaa skrev 2010-09-08 15:32:29 följande:
    Nu ska jag snart hämta barnen på dagis. Sen hinner jag nog inte sitta här, kanske ikväll, när dom sover. Men då ska jag mysa med mannen. Ska packa väskan också. Ska ha block, penna, kamera och liet sånt med mig. Får se om jag sover inatt.

Men kommer jag inte in ikväll får ni ha en underbar dag imorgon. Jag vet att när jag lägger mig imorgon kväll så kommer det kännas väldigt konstigt att jag varit uppe i Stockholm och vänt, på en och samma dag!
    Lycka till nu {#emotions_dlg.flower}
  • Ölandstokan
    MinFamilj

Lycka till i morgon och hoppas du får sova något inatt
  • Ölandstokan
    SilverEmma skrev 2010-09-10 11:07:45 följande:
    Exakt VAD är det folk dör av? Narkosen eller efteråt?
    Min undran oxå *nervös*
  • Ölandstokan

Jag fick ett papper på olika sorter flyt som jag kan välja på av dietisten

Allévo
    Cambridge
    Modifst
    Naturdiet
    Nutrilett

Själv har jag beställt från Modifast, tycker dm är helt Ok,

• Ölandstokan
    MrsMattsson skrev 2010-09-11 10:25:52 följande:
    Hej jag ansluter mig här :)

Jag operereades den 7 december 2009 :) 9 månader har gått och hela 52 kg är borta. Så skönt! Ångrar mig inte för en endaste sekund kan jag säga!

Har ni några frågor så fråga på :)

Bilder finns i mitt galleri också om någon är nyfiken!
    Grattis till ALLA dina kg som är borta helt otroligt, du är jätte fin på korten
  • Ölandstokan
    V P E skrev 2010-09-12 15:11:55 följande:
    SÅ: Från och med nu är vi One Happy Family, visst?

Inga sura miner, inga påhopp, inga anmälningar till moderator?

Trycker på "gilla knappen" som vanligt
  • Ölandstokan
    Virriga Vera skrev 2010-09-12 19:53:16 följande:
    Sitter här och mår pyton. Operation imorgon och jag är så spänd och nervös.
    lycka till och hoppas du kan sova några timmar i natt
  • Ölandstokan
    salsajenny skrev 2010-10-25 07:45:29 följande:
    Hej! Är ny här. =)

Försöker igen:

Jag har efter ett halvår sen beslutet äntligen fått en tid för bedömning, i Kalmar. (bor i ängelholm). I slutet av november.

Har snart 60 kilos övervikt och är frisk i övrigt, om man bortser från problem med rygg och knä. Har diabetes i släkten, nära. och hjärt-kärlsjukdomar, nära. (mormor, mostrar, morbror)

Är det nåt jag ska tänka på vid besöket? Nåt jag borde nämna eller borde undvika att säga? På vilka grunder kan de neka en en operation?

Är det nån här som gjort op i Kalmar?

Hemskt tacksam för svar....! Det är tack vare er i denna tråden jag relativt enkelt (om än under ganska lång tid) fick tips om egenremiss, betalningsförbindelse mm i våras. =)
    Hej hej
    Det var ett tag sedan jag skrev här inne, fast jag läser de flesta inlägg ialla fall

Jag ska opereras i Kalmar den 19 nov, var på bedömning i aug hos en läk som hette Henrik Jutenstam eller nått sådant

Ialla fall, han var bra, jag har ett bmi på 40 så det var inga problem sahan, det var mest han som skötte snacket oc berättade hur operationen går till och även vilka komplikationer som kan uppstå.

I sep fick jag träffa dietisten, valde Oskarshamn för att de har kortast väntetid, och när jag fått ok frn henne så var det bara att vänta på op tid 

Dietisterna har även ett möte om gbp op som ska bli obligatoriskt men dock inte än, kostar 60 kr. mkt bra info om vad som händer och om mat osv. Kommer givetvis att ha kontroller med dietist och läk efter op men jag vet inte hur ofta,

Finns en tråd, eller fler trådar på viktdropp.se om flera som ska och har opererats i Kalmar.

När ska du på bedömningen?

Lycka till
  • Ölandstokan
    salsajenny skrev 2010-10-25 18:15:03 följande:
    Tack för svar! Jag ska på bedömning 23 november. Hur länge har du fått vänta?
    Jag hade inte samma läkare som dig, minns dock inte vad han hette. Kan man välja dietist närmre hemorten? även den som "avgör" om det blir op eller ej?

Jag har fått vänta 7 månader från att jag var hos vårdcentralen till operation.
    Jag vet inte säkert om man får ta en annan dietist om det inte är i samma län? men ring och kolla med dietisten i kalmar 0480-811 63

Jag vet en som inte tillhör kalmar län men som ska operera sig där, hon får ta sitt dietistsamtal per telefon, fast OBS!! hon är handikappad och har svårt att åka långa streckor.

Hoppas det fixar sig för dig
  • Ölandstokan
    Philippa skrev 2010-11-26 10:43:35 följande:
    Hej
    Jag opades i tisdags och fick komma hem igårkväll... och JÄDRAR vilken smärta jag har haft i magen.... herregud!! Har inte kunnat gå upprätt förren idag,,,,,

Visst fattade jag att det skulle göra ont, men så här ont...
    Oj här är en till

Jag op för en vecka sedan och har haft jätte ont hela tiden, till slut kunde jag inte få i mig mer än ca 4 dl per dag så igår fick jag åka till baka till sjukan och få i mig 1 liter dropp. Läkaren sa att det beor på att allt är så svullet i magen så det blir svårt att få i sig och smärtan som jg har i magen på väns sida kan vara en liten blödning sa han , men att kroppen tar hand om det själv. ... sen kan jag säga att min mage äntligen har kommit igång och jag har fått gjort nr 2 och jag tror det även har bidragit till smärta. hoppas det snart släpper för dig ... och mig
  • Ölandstokan
    iamaria72 skrev 2010-12-08 10:41:26 följande:
    Hej är det någon som har erfarenhet av Dr Möller i Kalmar , är han bra !
    Han är kanon bra

Jag op den 19 nov i år ..
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)