salsajenny skrev 2010-10-25 07:45:29 följande:
Hej! Är ny här. =)
Försöker igen:
Jag har efter ett halvår sen beslutet äntligen fått en tid för bedömning, i Kalmar. (bor i ängelholm). I slutet av november.
Har snart 60 kilos övervikt och är frisk i övrigt, om man bortser från problem med rygg och knä. Har diabetes i släkten, nära. och hjärt-kärlsjukdomar, nära. (mormor, mostrar, morbror)
Är det nåt jag ska tänka på vid besöket? Nåt jag borde nämna eller borde undvika att säga? På vilka grunder kan de neka en en operation?
Är det nån här som gjort op i Kalmar?
Hemskt tacksam för svar....! Det är tack vare er i denna tråden jag relativt enkelt (om än under ganska lång tid) fick tips om egenremiss, betalningsförbindelse mm i våras. =)
Hej hej
Det var ett tag sedan jag skrev här inne, fast jag läser de flesta inlägg ialla fall
Jag ska opereras i Kalmar den 19 nov, var på bedömning i aug hos en läk som hette Henrik Jutenstam eller nått sådant
Ialla fall, han var bra, jag har ett bmi på 40 så det var inga problem sahan, det var mest han som skötte snacket oc berättade hur operationen går till och även vilka komplikationer som kan uppstå.
I sep fick jag träffa dietisten, valde Oskarshamn för att de har kortast väntetid, och när jag fått ok frn henne så var det bara att vänta på op tid
Dietisterna har även ett möte om gbp op som ska bli obligatoriskt men dock inte än, kostar 60 kr. mkt bra info om vad som händer och om mat osv. Kommer givetvis att ha kontroller med dietist och läk efter op men jag vet inte hur ofta,
Finns en tråd, eller fler trådar på
viktdropp.se om flera som ska och har opererats i Kalmar.
När ska du på bedömningen?
Lycka till