Inlägg från: lisalove |Visa alla inlägg
  • lisalove

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

chamar75 skrev 2010-12-14 17:30:09 följande:
    GRATTIS

Någon som har tips på var man kan få tag i sommarkläder nu? Ska utomlands den 9 januari och alla mina sommarkläder var superstora så jag har kastat dem. Vill ju inte åka iväg och se ut som att jag tagit på mig säckar...
    Kollade ellos häromkvällen och de kunde inte leverera vår/sommarkläderna förrän tidigast 25 januari.

I februari ska jag börja jobba efter att ha varit mammaledig sedan 2006, känns pirrigt, och jag fattar inte riktigt hur jag ska orka, men det får väl gå det också. Det ska i alla fall bli jätteskönt att få komma hemifrån lite och träffa vuxna människor varje dag
    Fasen, har ju samma problem kom jag på nu. Åker utomlands 18 jan och har bara tänkt att jag måste köpa en ny bikini, men det kan ju vara bra med kläde också
  • lisalove
    erajka skrev 2010-12-20 00:03:44 följande:
    har en liten undring, igår kväll så hade jag en konstig huvudvärk så jag gick å la mig. Orkade inte komma till ro, det va småvarmt trots att ja inte har elementet på. Helt plötsligt blev jag helt kallsvettig och skakis och började må illa. Blev lite småhungrig med,  någon som har någon aning om vad det kan vara?
    Låter som att du fick en blodsockerdipp. Du kan ta ett glas mjölk el juice när det händer.
  • lisalove
    Bubbles skrev 2010-12-29 14:04:15 följande:
    Hur lägger man in en bild i sitt inlägg? Eller två :)
    Tänkte bjuda på en före/efter bild, 50 kg minus
    Haha, samma tanke som jag . Kan man inte bara kopiera och klistra från bildgalleriet?
  • lisalove

Förlåt att det är så stora bilder. Vet inget annat sätt

I princip maxvikt

ca -15 kg

-30 kg
  • lisalove
    J L86 skrev 2010-12-29 14:30:58 följande:
    Hejsan tråden. jag har sedan i början av okt gått ner 23kg. Opades 28okt och innan -11på vågen och nu efter -12.

Det är altså 2månader sen. Jag undrar om jag gör nått fel, jag tycker jag äter rätt och den biten. men vågen står nästan stilla. I bland kan det till o med gå uppåt.... =( Jag är jätte ledsen o nere, vad gör jag för fel?? Tips...

kram
    Det är ju super mycket du har gått ner redan. Kroppen behöver tid att återhämta sig. Jag har sedan sista juni i år gått ner runt 30 kg och står nu stilla och har gjort det ett antal veckor. Det är inte roligt alls, men jag intalar mig att kroppen behöver det.
  • lisalove

Lajsa82: Jag älskar bodybalance. Du behöver inte vara smidig utan blir det bara efter några gånger Eller jag upplevde det så i alla fall. Jag måste också få tummen ur.

• lisalove
    cattis1234 skrev 2010-12-29 23:26:31 följande:
    Hej!
    Ni som hade datorn med på ersta när ni opades!,
    har de nätvärk man kan koppla upp sig på eller hade ni med er mobiltbredband??

Hotellet på ersta har iallafall tillgängligt kostnadsfritt nätverk för sina gäster =)

Fick man använda sin mobil inne på salen?

Tacksam för svar...

vill vara tillgänglig för barnen som gärna chattar el. sms:ar
    jag använde oxå erstas bredband, men jag tyckte att det fungerade väldigt dåligt. jag var där i juni-juli, så det kan ju hända att det är bättre nu.
  • lisalove
    kurilill skrev 2010-12-31 13:37:56 följande:
    Ni som har pojkvänner/sambos/män, träffade ni dom när ni var stora eller har ni gått upp under förhållandet? Hur har de reagerat på er viktnedgång?
    Jag träffade min pojkvän innan op och han var först lite rädd för att jag skulle göra op. Jag stod på mig, min kropp=mitt beslut. Jag tror att han är glad över det nu. Vi har inte pratat så mycket om det, men han sa för inte så längesedan att han tyckte jag blivit gladare, mer harmonisk. Sen blir den fysiska kontakten så mycket bättre, vad man har missat liksom
  • lisalove
    Miss Juni skrev 2011-01-01 20:11:39 följande:
    Får jag fråga vad ni hade för BMI när ni opererade er?

Hur lång var väntetiden?

Hur många har gått via landstinget - och hur många har bekostat sin op själv?

Många frågor...
    jag hade 44.9

Min remiss skickades i feb-10 och jag är opad 30 juni-10. Jag åberopade vårdgarantin och tjatade
  • lisalove
    trollbottom skrev 2011-01-05 04:15:49 följande:
    Ni som opererat er på Ersta, hur länge har ni fått stannat? I mina papper står det över natten men jag hade fått för mig att det var mer än över en natt
    Jag opades på en ons och åkte hem fre em. Tre dagar och två nätter på Ersta blev det.
  • lisalove
    ANE65 skrev 2011-01-31 22:52:37 följande:
    Hej igen!

Tack för tel.nr till kir.mott. Skönt att höra att de är trevliga, när jag ringde till Sunderbyn för snart ett år sedan var dom lite aviga tyckte jag, och det är ju det sista man behöver i ett redan sårbart läge.

Jag har PCOS precis som du, får jag vara nyfiken och fråga på vilket sätt en gbp kan hjälpa? Frågade min läkare om man kunde göra något åt det men har bara metformin (som jag inte tycker hjälper ) men den ska ju även hjälpa lite mot den resistens som cellerna har mot insulin. Vet inte hur din PCOS yttrar sig men om det går att göra något för att förbättra det med vore jag ännu gladare!

Jag förmodar att Umeå Universitetssjukhus även gör dessa operationer, jag är så desperat att jag väl skulle åka till Kuala Lumpur bara jag fick hjälp ! Skrattande
    Umeå gör inte dessa operationer utan endast Lycksele.
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)