Inlägg från: lisalove |Visa alla inlägg
  • lisalove

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Mli79 skrev 2010-05-12 11:56:48 följande:
    Idag har jag fått min operationstid! Det blir inskrivning/provtagning den 1:a juni och OP den 2:a!!! Blev lite snopen eftersom de förra veckan sa att de skulle boka in mig i v24, dvs två veckor senare. Men det gör inget, det passar mig och det allmänna familjepusslet så mkt bättre. Tre veckor kvar!!
    Åh fantastiskt, grattis! Är så glad för din skull, men så ökar det mina möjligheter för en tidigare tid Vill försöka få v. 24 eller innan eftersom då kan mamma följa med.
  • lisalove
    Soulstar skrev 2010-05-12 22:22:50 följande:
    Herrejävlar! Jag vägde mig idag och har gått ner 17 kilo!!!! Helt sjukt juh (Detta sedan jag vägde mig inför flytet den 23 mars, op:en var 13 april.)
    Fantastiskt! Grattis! Bra jobbat!{#lang_emotions_flower}
  • lisalove
    Mli79 skrev 2010-05-15 08:59:31 följande:
    Återigen en fråga till er ErstaOPade... börjar bli tjatigt nu jag vet I infohäftet står det att man ska vara fastande inför provtagningen som i mitt fall sker dagen innan OP, men det står inget om det på kallelsen. Hur gjorde ni? Känns tufft att fasta fram tills sen eftermiddag.
    Jag hade ringt och frågat obesitas ssk, för om du ska vara fastande till em, behöver du dropp för att undvika huvudvärk och blodsockerfall.
  • lisalove

skärgårdsbo: Jag fick med mig en brochyr om GBP-op från Ersta. Där står det allmänna råd, inte vad ersta rekommenderar. Där står det att man kan behöva sluta med p-piller 4 veckor innnan op för att minska operationsriskerna. Det står inget om efteråt. I riktlinjer från Norrtälje sjukhus, står det att möjliheten finns att p-piller inte tas upp korrekt efter op, däför bör kompletterande skydd användas i minst ett år efter op. Men det är ju vad Norrtälje rekommenderar. Det bästa är ju alltid att ringa opererande sjukhus. Inga frågor är för dumma

• lisalove

Mli: Jag är jätte rädd att bi sjuk, typ förskyld eller magsjuka dagarna innan.
    Nu är jag ganska säker att jag fått fjällros (en typ av psoriasis) som orsakas av ett virus och ger röda utslag på främst överkroppen, ej ansikte. Detta läker ut av sig själv efter ca 6(!) veckor, och uppstår sällan igen. Jag har relativt mkt utslag på mage, de kliar inte, men svider något. Detta är svårt för er att besvara, men är detta ett hinder? Jag tänkte om det inte hunnit läka, och vågar jag ringa och fråga eller riskerar jag att hamna bak i kön?

• lisalove

Ni som har bott på Ersta hotell, vad kostade det? Jag ska förhoppningsvis ha mamma el en vän med mig så det kan ju vara bra att veta. Såg priserna på hemsidan, men tyckte det var dyrt, finns ingen patient rabatt?

• lisalove
    Mli79 skrev 2010-05-25 20:18:06 följande:
    Har du fått din OP-tid nu?
    Nej, inte än, men pratade med Ersta i går och då satt de och bokade in för fullt, så det skulle inte dröja allt för länge nu Jag hoppas på 14, 15 eller 16 juni, men det är ju inte alls säkert att det blir så. nu skulle det vara omöjligt i alla fall då jag har både njurbäckeninflammation och nått hudvirus. Allt skit på en gång, hoppas man slipper sen.
  • lisalove
    Mli79 skrev 2010-05-26 07:58:33 följande:
    Fy satan med njurbäckeninflammation! Det har jag också haft ett par gånger. Själv har jag bara en UVI som jag äter penicilin för, ringde Ersta men det skulle inte äventyra min OP. Jag har för mig att de måste boka tider och skicka ut kallelse med 3 veckors varsel. Det kan ju inte ha varit allt för många på bedömning på de dagar som var mellan våra besök så det borde ju bli snart för dig ändå! Och enligt Ersta så ställer de in OP om man har feber eller om man har en obehandlad infektion eller en nyförkylning, så vi kan ju hoppas att du mår bättre snart!
    Jo inte är det roligt inte. Det var först en UVI, men antibiotika bet inte, så läget blev värre. Nu har jag dunder antibiotika i 10 dagar, och känner mig redan bättre Utslagen på magen ser ut att börja blekna, så jag bör vara fit for fight snart. Undrar hu många bedömningar de har per dag? För visst är det bara bedömning to, fre och op må, tis & on?

Härligt att terminen är avklarad! På fredag ska jag och min skrivpartner lämna in c-uppsatsen och nästa vecka är det examination, så ljuset i tunneln börjar framträda
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)