Inlägg från: lisalove |Visa alla inlägg
  • lisalove

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Jag har suttit i 1 timme och försökt få i mig 2 dl grekisk yoghurt, har 1 dl kvar. Är ju såå gott, men är nog för mastigt med 2dl, tror att det räcker med 1 dl. Någon som brukar äta grekisk yoghurt och kan tipsa?

• lisalove
    MidvinterAngel62 skrev 2010-07-19 13:33:45 följande:

Finns det någon nedre åldersgräns??

Det är 18 år, men vet att de gör på yngre än så i speciella fall. Vad som avgör vet jag inte. Såg ett inslag om detta på rapport för någon vecka sedan.
  • lisalove

Lalalong: Jag fick min kallelse 2 juni och op var den 30 juni, men det kna ha berott på semestrar och annat.

• lisalove
    monixxx skrev 2010-07-21 07:07:43 följande:
    Hej, hur mår du nu 3 veckor efter open.? Hur mycket har du gått ner på denna tiden, om jag får vara nyfiken = )
    Jag gick ju ner 3,5 kg efter flytet och totalt sedan dess är det 11kg, vet ej om det är bra, men jag mår bra!Glad
    11 kg låter kanon. Bra jobbat Jag hade ju ingen flytperiod innan, men vågen visade -8 kg i dag. Jag är lite knäpp och vill att det ska gå fortare . Det känns på kläder och jag mår också jättebra. Ska börja jobba i natt, får se hur det går.
  • lisalove

Åh vanlig mat! Jag har en vecka kvar på flytande, sen är det purekost i 2 v. Jag längtar efter att tugga. Särskilt knäckemacka med ost Kram

• lisalove
    monixxx skrev 2010-07-21 08:50:26 följande:
    Men vad skönt att det känns bra för dig oxå! Glad
    Verkar som vi håller nästan samma takt! Jag äter ju vanlig mat, men tuggar väl, men äter tyvärr liiite för fort, helt omöjligt med dessa 20 min. hmm....... men mår ju bra!
    Hoppas det går bra på jobbet!
    Kram{#emotions_dlg.flower}
    just, glömde Om du upplever att du äter för fort se till att göra något annat samtidigt. Lägg ner besticken, prata med någon, läs en tidning, titta på tv m.m.
  • lisalove
    Ölandstokan skrev 2010-07-21 16:11:29 följande:
    Jag ska på bedömning i Kalmar...varför ska jag ta skitprov och inte ni andra?? knepigt??

men glad e jag ..åhh vad jag längtar till slutet av augusti
    Grattis till tid för bedömning! De tittar väl om du har blod eller något som inte ska vara i avföringen. Kan ju vara så att det är rutin på kalmar sjukhus
  • lisalove
    storkvinnan9901 skrev 2010-07-22 07:40:43 följande:
    Hej
    Kan man lita på Aleris?
    Jag skulle egentligen gjort min gbp opration i maj, men avbokade för jag klarade inte det. Då sa dem i luren att ring eftersommaren, du hamnar inte sist i kön, du är godkänd för en opration. Vi vet annars inte vad vi ska göra med dina remisser.
    Nu vill jag verkligen göra min op, har gått ner 20 kg själv och är mer mental förberdd, men då är frågan kan man lita på att aleris har kvar mina remisser eller ???
    Vad tror ni? Är det någon som har varit i samma sist?
    MVH kramar mig
    Du har ju gjort ett jättebra jobb som har gått ner 20 kg på egen hand. Jag tycker att du ska ringa aleris och säga detta. Jag tycker också att du bör kunna lita på deras ord. Lycka till!
  • lisalove
    storkvinnan9901 skrev 2010-07-22 14:02:31 följande:
    Hej
    Hur jag en söker finner jag ingen fakta kring vad som händer i framtiden när man gbp opad. Alltså finns det folk som har varit opade länge som ca 5 år eller så som kan tipsa om en bra sida?
    kramar
    eller viktdropp.se
  • lisalove
    Barn6 skrev 2010-07-22 18:49:52 följande:
    Ni andra som har opererat er hur har ni lyckats få i er allt man ska, jag känner att jag inte orkar med all mat el soppa då som man ska fast det egentligen inte är mycket men änndå
    jag är mätt från måltiden innan och sen är det dags för nästa 2 timmar senare det går knappt att få i sig det, sen att man ska dricka emellan huuuu jag är proppmätt
    Hur har ni andra känt det?
    Jag har varit opad 3 v och hade också så där som du i början, men det blir lättare. Första veckan tyckte jag var jobbigast. Nu vill jag bara slippa soppa. Fantasin på nya sopprecept börjar tryta. Har du något tips? Sen är jag iofs dålig på att dricka emellan måltiderna.
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)