Inlägg från: littlemisstrouble |Visa alla inlägg
  • littlemisstrouble

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

nurseanna skrev 2010-10-12 20:44:27 följande:
    Du sover när de intuberar dig och den är inte kvar när du vaknar.
    puh vilken lättnad. jag skulle nog få ganska mycket panik om slangen sitter kvar när jag vaknar. för det första hade dom nog inte fått ner den heller för jag hade hulkat och hatt mig för mycket.
    Planering är a och o......
  • littlemisstrouble
    moi08 skrev 2010-10-12 22:22:47 följande:
    Jag var vaken när dom intuberade mig, de sa att det var för att när man vägde så mycket som jag gjorde så var det säkrare typ att göra så. Det här fick jag veta nere på operation för narkosläkaren som jag träffade på inskrivningen hade gett mig "fel information".

Fick kompresser indränkta i bedövningsmedel instoppade i näsan och sedan inhalera bedövningsmedel. Efter det kom han som skulle intubera mig, han gjorde det genom näsan. Det var verkligen obehagligt och gjorde ont men kraxade till lite och sedan somnade jag. Så det gick fort iaf. När jag vaknade var slangen redan borta.

Hoppas jag inte skrämmer dig nu bara, men verkar ju som de flesta blir intuberade efter de blivit sövda. Det kommer gå bra ska du se, lycka till! Glad
    oh nej jag kommer inte klara av att göra det om jag är vaken. har verkligen skräck för saker i min hals. vet du hur stor man ska vara för att dom intuberar när man är vaken?
  • littlemisstrouble
    Fragile Angel skrev 2010-10-13 06:29:18 följande:
    Jag har det största magsår dom någonsin har sett. Vidare så har magsårsbakteriern spridit sig till hela magen. Får nu två olika sorters antibiotika, magsårsmedicin, samt smärtstillande. Får bara inta flytande föda, ett tag framöver. Ligger fortfarande inlagd, vet ej när jag får åka hem.
    Men usch va otäckt. Hoppas det går bra för kroppen att läka ut såret. Krya på dig!
  • littlemisstrouble
    moi08 skrev 2010-10-13 13:47:25 följande:
    Jag vägde ca 160 kg... Men finns ju de som vägt lika mkt och säkert mer som blivit sövda innan, det verkar vanligare?
    okej., får hoppas jag slipper vara med om att vara vaken iaf. vet med mig att jag skulle bli panikslagen. gulp. får hoppas att det är vanligare att man sover.
  • littlemisstrouble

Fragile Angel

jösses vilka hemskheter du har gått igenom. hoppas att allt bara blir bättre från och med nu

• littlemisstrouble

är det inga fler som vill visa före och efterbilder`?
    det är så härligt att se alla ni duktiga tjejer som har gått ner massa kilon.

• littlemisstrouble

en fråga, är det olika från sjukhus till sjukhus om man får hjälp med sladdrig hud efter viktnedgång?

• littlemisstrouble

En fråga till då ifall det är någon som vet. Måste man få ingrepp på huden gjord på det sjukhuset man blev opererad? Tänkte på dem som åker till ett annat län på grund av vårdgarantin elle så

• littlemisstrouble
    Felicia6 skrev 2010-11-24 15:50:33 följande:
    Man hör alltid till sitt landsting.. Jag hör till västerbotten tex.. Men åberopade vårdgarantin på min gbp och gjorde min magsäcksoperation i norrbotten ist..Men sen då det var dags att ansöka om bedömning på bukhänget så skickades ju den remissen av min husläkare till ansvariga för det i västerbotten... Och då är det Umeå lasarett som bedömde mig.. Och även då åberopade jag vårdgarantin men då ordnade dom så jag fick göra det i västerbotten, men i en annan stad bara
    aha så det är på hemmaplan man blir bedömd om man får hjälp med överbliven hud då. tackar för svar.
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)