Inlägg från: littlemisstrouble |Visa alla inlägg
  • littlemisstrouble

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

frökenKAJO skrev 2010-08-30 21:55:09 följande:
    Grattis!! Var, när och hur?
    30 sept . först gruppinfo för de som är kallade (vet ej hur många) sen efter det får man träffa läkare och ha enskilt samtal.
    Planering är a och o......
  • littlemisstrouble

På tal om att gå ner i vikt innan op och flytande. Vanligtvis behöver man gå ner 5 kilo för att levern ska svälla av har jag hört av min läkare iaf. En del behöver gå ner mer om det är risker med operationen.

Sjukskrivning har jag tänkt på. i papprena står det att om man jobbar med många lyft kan man behöva 8 veckors sjukskrivning. Jag jobbar ju inom vården så då måste man väl vara sjukskriven längre än 4 veckor väl?

• littlemisstrouble

om man inte vill stå i kö på sitt sjukhus utan väljer sophiahemmet, hur länge dröjer det då innan man får opas?

• littlemisstrouble
    V P E skrev 2010-09-01 22:08:05 följande:
    Väntetiden ligger inte hos Sophiahemmet, där kan man opereras några veckor efter deras bedömning... väntetiden beror på hur lång tid det tar att få godkänt av hemlandstinget.
    aha okej. då vet jag
    frökenKAJO skrev 2010-09-01 22:08:50 följande:
    Vet inte hur deras köer ser ut just nu. Jag fick vänta ca 2 månader.

Zodic: Grattis till -30 kg!!! Snart är jag där också. Och idag köpte jag nya kläder; en kjol i stl 38 + jens och skjort i stil 40. Tjoho!

Är det inte dags för ngn ny i tråden att opereras snart???
    2 månader är ju inte så lång tid, är nog väldigt mycket längre på mitt sjukhus tror jag
  • littlemisstrouble
    Zodic skrev 2010-09-01 22:10:52 följande:
    beror ju på hur lång kö dom har för tillfället, enklast är att ringa! men kolla så ditt landsting har avtal med SH ocks :)

jo det har dom visst för dom sa att om man inte vill vänta på långa köer här hemma kan man välja SH
  • littlemisstrouble
    gurkazz skrev 2010-09-01 23:27:04 följande:
    Finns det någon mer här som fått ja till en op i Eksjö?
    vet att dom ska börja med op i eksjö men min läkaren skickade inte min remiss dit utan sa att han hellre vill skicka dit han vet att dom är duktiga på det och inte nybörjare, värnamo. då alltså.
  • littlemisstrouble
    gurkazz skrev 2010-09-02 12:33:01 följande:
    Min remiss gick oxå till värnamo men dom skickar den vidare till eksjö.
    Jag vet flera som fått sina remisser vidarebefodrade till eksjö.
    Det är för eksjö har ingen kö än så troligen går den till eksjö med om du bor i närheten av eksjö.
    Och eksjö jobbar tillsammans med örebro nu när dom kör igång..
    okej? jag ska iaf ner på ifomöte och möte med läkaren i vmo då borde jag väl inte bli skickad sedan till eksjö eller?
  • littlemisstrouble
    gurkazz skrev 2010-09-02 14:08:04 följande:
    En av tjejerna som va i eksjö på infomötet hade redan varit i värnamo och fått ja från dom.. Så jag vet faktiskt inte,
    värnamo har ju ca1-2 års kö så de kanske därför hon ville till eksjö..
    aha okej. är det kortare tid i eksjö?
  • littlemisstrouble
    gurkazz skrev 2010-09-02 14:54:25 följande:
    Ja de är mycke kortare tid..
    Dom börjar op vecka 39.. Ja va på info möte i juni och ja ska op i oktober november..
    Och jag har vänner som op i värnamo så vi har ju jämfört lite..
    Eksjö har mycke mer besök med olika än vad värnamo har..
    Även efter op är de olika mellan värnamo och eksjö..
    okej vi får väl se vad dom säger i värnamo. vill nog helst var där iaf om det går
    monixxx skrev 2010-09-02 14:56:22 följande:
    Ja det är det säkerligen, de skulle ju börja operera i slutet på oktober, och då är de VÄL upplärda, plus att Örebroläkare finns med första tiden som en extra säkerhet! De utsätter ju inte oss för fara, de är väldigt väl förberedda!!!
    Skulle opererat mig i Eksjö, men ville komma intill fortare, så då blev det Stockholm och Sophiahemmet!
    Remiss kom in till Värnamo den 22/3, infomöte mitten på juni och op. den 30/6, så rätt snabbt gick det ju ändå!
    Så nu har det gått 2 månader sedan open..., mår bra, men kan äta lite för fort ibland och då mår jag illa och blir såå trött, men oftast går allt bara bra!
    {#emotions_dlg.flower}
    oj bara två månader sedan, det är ju nyligen. märker du nån skillnad än?
  • littlemisstrouble
    monixxx skrev 2010-09-02 18:11:28 följande:
    Jadå, -18 kg, blir mätt fortare, men har dock kvar sötsuget, men det går över lättare, än så länge iallafall!
    Syns väl lite, mest i ansiktet...
    Men det går ju åt rätt håll, långsammare nu, ca 1 kg i veckan...men det är ok tycker jag.{#emotions_dlg.flower}
    det var inte dåligt. 18kg är ju jättebra
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)