Jofimiel skrev 2010-07-08 23:00:17 följande:
Lillabus81: du kommer kunna äta det mesta. Första året är lite av en lära-känna period då man testar vad som funkar. Den tiden är också euforin och glädjen enorm eftersom man går ner och får massa feedback och uppmärksamhet. Med tiden kommer man kunna äta mer och mer som vanligt och jag har tex alltid dricka till maten. Ett måste bara. Jag äter godis typ jämt. Men tur för mig går jag inte upp.
Mitt fuckade matbeteende opades ju inte bort tyvärr. Det är även mkt vanligt att efter första året när all uppmärksamhet stillas att man går in i deppression. Då är det lätt att ta till annat "missbruk" än maten. Då kommer frågor som Vem är man? Vem blev man? Varför gick de så lång?
Nu snöade jag vidare och kom ju helt ur frågan. Men svaret är jo. De flesta kan äta allt. Om än lite begränsat. Ju längre tiden som opad går ju lättare blir dumpingeffekterna. Iaf på mig och andra långtidsopade jag känner.
jättebra att det är så många som tar sig tid att svara. gör mig lite lugnare inför det hela. jag har inte kommit längre än att läkare har skickat remiss till op läkare. som sagt att äta vanliga men sund mat går utmärkt det är inte det jag är rädd för. jag vill bara inte sitta med nån konstig soppa hela livet men det ser ju ut som om man slipper