Inlägg från: littlemisstrouble |Visa alla inlägg
  • littlemisstrouble

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

av alla er här i tråden., är det någon som ska göra en sleeve op istället för "den riktiga??

Planering är a och o......
  • littlemisstrouble
    hot fuss skrev 2010-07-14 13:21:45 följande:
    halloj tjejer

här har jag 1 kilo till målvikt nu. är nere på normal-bmi o har totalt gått ner 47 kilo på mina snart 7 mån som opad.
    känns jättebra.

tyvärr kommer jag väl gå upp en del igen nu eftersom det tydligen flyttat in ett pyre i min mage men det är smällar man får ta. de rasar väl av igen efter förlossning
    grattis
  • littlemisstrouble
    BängtRagnhild skrev 2010-07-25 08:40:11 följande:
    Hej allihop.
    Skriver inte så ofta men läser dessto mer.
    Inget har hänt på op-fronten än, vilket har sin naturliga förklaring i sommaren. Men, igår plussade jag. (Vi vet inte om vi ska behålla ännu)

Är det någon här som haar varit gravid med stor övervikt? Bör man vänta tills man gjort operationen?
    Lite OT men det är mycket frågor som snurrar nu.
    ska du inte vänta med op tills efter du fått barn då? vill ni ha fler barn? gravid med stor övervikt är ju inte alltid lätt men det är ju inte omöjligt heller.
  • littlemisstrouble

fast om man vänder på frågan då. är det komplikationer om man är opad och går ner i vikt och sen blir gravid?

• littlemisstrouble

är det ingen av er som är tveksamma till operation? ingen som är nojjig över allt som är efter op med litet intag av dryck tex?

• littlemisstrouble
    frökenKAJO skrev 2010-08-02 13:43:53 följande:

Jag var lite nojig innan, och kan känna av det titt som tätt även nu, trots att jag haft noll komplikationer hittills, peppar peppar.

Dricka har jag kunnat göra så gott som obegränsat, det var jag mycket orolig över innan. Dumping har jag inte drabbats av, det var en annan oro.

det jag är mest orolig över är nog just att inte kunna dricka. dumpning har jag inte ens funderat över ännu men det blir jag säkert också nojjig över sen.
  • littlemisstrouble
    Full av förhoppning skrev 2010-08-05 00:26:56 följande:
    Idag -30 kg

grattis till viktnedgången känns bra kan jag tänka mig
  • littlemisstrouble

hur  länge efter operationen blir man sjukskriven? man kan väl inte gå tillbaka till arbetet dagarna efter eller?

• littlemisstrouble
    frökenKAJO skrev 2010-08-06 11:24:07 följande:
    Jag opererades på Sophiahemmet, blev sjukskriven i fyra veckor. Utnyttjade dock inte sjukskrivningen utan var bara hemma första veckan. Mitt jobb är inte särskilt ansträngande.
    aha okej. jag fick först uppfattningen om att man bara blev sjukskriven precis dagarna efter tills man fick åka hem men så var det ju inte då
  • littlemisstrouble

Nu har jag tagit mig i kragen och letat upp nummret till kirurgen dit remissen är skickad. Jag kommer bli kallad i början av september. Nervöst och spännande på samma gång. Puh!

Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)