• Zodic

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Tinzi skrev 2010-09-02 21:27:59 följande:
    Nu vill jag veta tjejer (finns la inga killar här lr?)

Positivt resp. negativt med ert nya liv som OP.
    en kille men inte aktiv :P

positivt:
    jag blir smal, jag orkar mer, jag trivs bättre, känner mig bekväm, kan hitta kläder lättare
    jag kan fortfarande äta nästan allt (detta gäller ju dock inte alla) men i rätt mängd!!

negativt:
     jag måste äta tabletter resten av livet
    jag lär må pyton när jag är gravid speciellt som man ofta dumpar lättare som gravid
    när jag dumpar, vilket jag kan göra speciellt på fet mat (sällan hemmagjord) mår jag väldigt illa

det är väl typ det :)
  • Zodic
    jonadav skrev 2010-09-02 22:14:32 följande:
    ja att det är sista utvägen vet jag...men det känns som att jag redan provat allt och ingenting hjälper. det spelar liksom ingen roll hur mycket jag än försöker äta rätt och träna osv, vikten går bara upp ändå och jag är såååå trött på det nu. både min mormor, morfar och moster är väldigt överviktiga, och de har också diabetes..så det oroar jag mig också för att jag ska drabbas av om ingenting händer snart.... 
    Men nånstans måste ju problemet sitta om du fortsätter gå upp i vikt? Har du pratat med någon om det, kanske kan KBT hjälpa? Ändra tankesättet. Det låter som du redan gett upp, och då vill man ju gärna tröstäta lite kanske, känns det igen? :)
  • Zodic

Imorgon åker jag till London o kommer hem senare nästa vecka, ha en härlig helg allihopa, det ska jag fasen i mig ha :D

• Zodic
    zanna80 skrev 2010-09-21 09:59:11 följande:
    Hej igen!

Undrar om det är någon av er som bloggar om er viktresa?
    Vore skoj att läsa och se bilder om resan =)
    http://magenochjag.blogspot.com
    men är lagom oaktiv :P

ska lägga upp bilder också för det här måste visas upp!! :D Nu är jag nere på 79kg, inte ens fetma längre enligt bmi!! :D Helt otroligt skönt känns det!! 
  • Zodic
    skärgårdsbo skrev 2010-09-20 21:21:45 följande:
    Hej alla,

jag op:ade mig för snart 4 månader sedan och har gått ner ca 25 kg sedan dess. Jag har massor med kilon kvar men gläds oerhört åt de som har försvunnit för gott. Skrattande

Jag gjorde en genomrensning i garderoben i helgen och sorterade ut 4 (!) stora Ikeapåsar med kläder som jag inte kan ha längre. Jättekul! Nu har jag gjort plats för lite nya inköp. Jag funderar på att lämna in dem på second hand för att kunna få lite bidrag till nya klädinköp.

Är det någon här som kan tipsa om någon bra second hand affär i Gbg? Jag har dessvärre noll koll på det.
    Men man får inga pengar om man ger dom till emmaus, myrorna osv.
    Enklast är att sälja på tradera! Det ska jag ta o göra när jag kommit i ordning hemma, har också flera säckar här!
  • Zodic

Var hos min tatuerare idag och hon konstaterade direkt att jag troligen har vätskebrist, då hon så klart studerar hud dagligen och min var helt annorlunda jämfört med tidigare. Läskigt.. kan man göra något test för att kolla om man har det?

• Zodic
    skärgårdsbo skrev 2010-09-22 21:05:23 följande:
    Det är samma som mig, men jag tror att Zodic har fått tag på något via sin mamma som är läkare. Kan det ha hetat Folacin? Minns inte riktigt tyvärr. Men när det är dags att förnya recepten kanske man kan kolla med Sophiahemmet om de kan skriva ut något annat än TrioBe?
    Nej mamma bara upplyste om att dom inte ingick i högkostnadskyddet, läkaren på SH skrev gladerligen ut det jag ville ha, både betolvex och folacin :) Bara be om det! :)
  • Zodic
    Sweetie skrev 2010-09-23 12:13:42 följande:
    Sen så står det sen i ett annat papper:

Förberedelser:

Om du idag vet med dig att du äter för fort - Öva och äta långsamt och tugga väl!
    Vänj dig vid att dricka vatten med små klunkar mellan målen.
    Flytande kost 2-3 veckor innan op tex. Allevo, Modifast, Cambridge, God Balans mfl. Så man undrar ju lite! Foten i munnen

Men jag har gjort så att jag äter 3 shakes och sen ett mål proteiner på kvällen.
    Funkar kanon för mig!
    Fast nu en vecka ska jag köra helt rent!

Kram på er alla Solig
    det är väl mer tips och allmänna råd, har dom sagt 108kg till dig är det ju det som gäller :)
    lycka till, har också opats på SH o trivdes jättebra!
  • Zodic

Fragile Angel, tänker på dig, hoppas allt går bra!

Idag fick jag brev från mitt nya försäkringsbolag, jag blir inte beviljad pga operationen.. det trodde jag inte! Det borde väl vara positivt att man tagit tag i problemet, men och andra sidan kanske jag hade blivit nekad för jag var för fet innan..  

• Zodic
    Tinzi skrev 2010-10-12 10:55:20 följande:
    nu fattar jag nada, vad är det du blivit nekad? :(
    Livsförsäkring! Pga opn!
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)