frökenKAJO skrev 2010-06-05 22:25:35 följande:
Tja, rasar man tjugo kilo på en månad så kanske man bör fundera över om man behöver äta mer och träna mindre.

jo klart, många går ju dock ner mer om man äter mer, tex äter man mindre som i för lite, går man inte ner och kan hamna på en platå.
Elwi skrev 2010-06-05 22:27:57 följande:
Lite orolig... har förstått att OP inte är garanterad förens efter läkarbesöket på sjukhuset.
Jag har fått en remiss till Ersta. Min läkaren på VCL tyckte att en GBP operation skulle vara det rätta för mig ( 102 kg och 168, BMI 36) eftersom jag varit överviktig i 10 år , 3 graviditeter senare och med Struma i bagaget.
Orolig för diabetes, vi har högt blodtryck hjärt och kärl sjukdomar i släkten.
Men ... sen är det ju nästa läkare som ska bedömma mig... igen.... om jag blir nekad då bryter jag ihop.
Vad tror ni? Hur hårda har dom varit för er andra?
En go vän har precis blivit beviljad och har samma BMI som mig men ingen sjukdom i bakgrunden. Men man vet ju inte hur dom tänker.
Tacksam för svar!
kan jag inte tänka mig är något problem, det kommer gå bra ska du se :) jag tror inte vi har någon enda i tråden som blivit nekad ännu??
kaylaSTHLM skrev 2010-06-05 22:41:19 följande:
noterat att jag går ner mellan 300 - 400 gram om dagen .. har ett extremt stilla sittande jobb och går int emer än ca 1 timme om dagen .. dvs till tunnelbanan till jobbet och tillbaka sen mellan olika kontorsrum på jobbet..
när tycker ni att man borde skaffa gymkort.. jag vet att det inte blir några naturliga promenader på fritiden..
på sophiahemmet sa dom hård träning efter 2 månader, tex promenader är ju bra i början. så jag tänkte skaffa gymkort till hösten o gå en sån kom-igång-kurs på friskis. :)
alltså det är ju svårt att föra någon statestik på viktnedgången redan, jag gick ner nästan 6 kg första veckan på sjukhuset o sådär, men det är ju inget jag kommer/kan fortsätta med, sen gick jag inte ner något vecka därpå.
du kanske ska försöka äta mer och dricka mer, inte helt lätt :)
Clavi skrev 2010-06-05 23:08:57 följande:
Nu har jag varit opererad i lite mer än en vecka, Jag har gått ifrån flytet och äter vanlig mat, lugnt och försiktigt. Jag kan halsa vatten utan problem.
Har gått ner 4 kg på de här dagarna. Är det lite? Hade jag ätit flytande hade jag väl rasat mer.
lite? vad räknade du med egentligen?? Det är ju jättebra. Man SKA inte gå ner typ 10 kg, det är inte normalt.