Inlägg från: sabinaa |Visa alla inlägg
  • sabinaa

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Idag packas det sista. Imorgon bär det av till Stockholm för op på onsdag. Nu är det nära!

OoOoOo Wille Och Svante oOoOoO
  • sabinaa
    METAMORPHOSIS skrev 2011-01-10 09:28:16 följande:
    Jag har ringt igen... Fick prata med en annan ssk, mkt hjälsam och trevlig. Jag berättade precis hur jag mår, och hur ont jag har. Hon skulle mejla doktorn, och fick hon inget svar av honom idag, så skulle hon prata med honom imorgonbitti då hon skulle ha möte med honom om andra patienter. Sedan skulle hon, eller han, ringa mig imorgon.

Tack för ert stöd, det betyder mkt när man mår dåligt {#emotions_dlg.flower}.
    Skönt!
  • sabinaa
    Ginnsy skrev 2011-01-10 14:19:26 följande:
    Usch....är så arg på mig själv!
    Haft migrän hela dagen i dag och blandat ihop tider i hjärnan.
    Skulle varit på gruppmöte i dag på St Göran!
    Viste att det var 14.00 men tänkte 16.00 i tiden!?!?!
    13.30 kommer jag på att jag ska vara där om 30min.
    Och det tar 1,5 timmar att ta sig dit.
    Hur fan kan jag vara så DUM!?
    Och nästa möte är inte förens om 4 veckor!!!!
    FAAAAN!
    Nej fy! Vad tråkigt för dig! Jag känner med dig!

Jag hoppas allt blir bra med er till slut, Metamorphosis och Jenny N
  • sabinaa

En fråga till er som är nyopade: Vad för slags youghurt och fil äter ni? Jag har köpt hem olika sorters soppor och ska blanda i protein i dom. Jag köpte också hem yoghurt som ligger på ca 2,5 % fett. Hur kollar ni och vad rekommenderar ni? Det är ju bara fettet som dom räknar inte sockret. Och ska man köpa nykelhålsmärkt?

• sabinaa
    MinFamiljj skrev 2011-01-10 15:22:52 följande:
    Du kommer att få reda på detta av dietisten som kommer innan du åker hem....
    Aha, okej. Det löser ju väldigt många problem som jag går och funderar på!
  • sabinaa

GUD vad magen är nervös! Om en timme väcker jag barnen som ska lämnas på dagis innan 8 och sen blir det flygplatsen. Idag ska jag träffa bla narkosläkaren. Det konstiga är att jag mest är nervös över natten jag ska tillbringa i Stockholm på patienthotellet. Jag gillar inte alls Stockholm och sova där uppe själv gör mig nervös. Imorgon opas jag och natten till torsdag är man väl så groggy så man sover som ett barn medan natten till fredagen sover man för man vet att man får åka hem under dagen.
    Men jag fick låna pappa laptop och får jag bara igång den så sitter jag väl här inne hela natten Skrattande

Kram på er såälänge!

• sabinaa

Hej alla! Nu har jag inte varit här inne på några dagar och måste säga att jag tänkt på er. Nu är jag hemma efter min op i Ersta. Jag mår jättebra och maten går bra. Jag är ganska mör i ryggen efter att ha sovit i min säng i natt. Tror att min är mjukare än deras. Skönt att vara hemma och skönt att vara opad!

Kram till er alla!

• sabinaa
    kurilill skrev 2011-01-16 23:10:46 följande:
    Det står att det inte hinner bearbetas så bra och därför pressas ner i tunntarmen och den kan då vidgas med tiden. Jag ska göra op'en i Tyskland så har fått en massa infoblad mailade till mig för att jag ska kunna sätta mig in i det. Det känns ju som att det inte kan vara total lögn då det kommer från en klinik som är specialicerad på obesitas-kirurgi? Får fråga om det när jag pratar med dietisten. Ju närmre operation jag kommer, ju mer komplicerat känns allt :)
    Det viktigaste tycker jag är att du följer deras rekommendationer. Jag har några bekanta som opat sig på olika sjukhus här i Sverige och ingen är det andra likt. Jag var tvungen att stanna kvar två dagar i Stockholm efter min op medan min faster fick åka hem dagen efter när hon gjorde sin i Skåne. Vi får dricka kaffe direkt efter opn, medan hon får vänta i flera veckor för att dricka kaffe. Några sjukhus vill att man ska gå på modifast dom sista veckorna medan andra tycker det är bättre att dom går ner ca 10 % av sin vikt. Alla sjukhus har sin forskning och jag tycker det är viktigt att följa sitt sjukhus rekommendationer. Säger dom i Tyskland att man helst inte ska äta rött kött, då hade jag heller inte gjort det. Fråga varför dom får göra det i Sverige i såna fall.

Men kan hålla med att det verkar knasigt då det är viktigt med protein. Men som sagt, följ ditt sjukhus. Skrattande
  • sabinaa

- 8,5 kilo. Jag känner mig väldigt nöjd! Efter ett tag insåg jag att det faktiskt bara var 1,5 kilo kvar till -10 kilo.
    Helt underbar, helt otroligt och helt jävla fantastiskt!

Ser väldigt mycket fram emot lösa och hängade kläder så man kan rensa ut och köpa nytt!

• sabinaa
    MizzPiggy skrev 2011-01-19 10:33:48 följande:
    Hmm jag förstår inte riktigt följande.. Ringde nyss kirurg mott. I Ljungby för att fråga hur de funkar med vårdgarantin, trodde att man kunde hamna varsomhelst för att kunna få tid innom de 90 dgrna, men enligt denna tanten så är dr inte så, bara luta sig tillbaka o vänta enligt henne. Då frågade jag om de fria vårdvalet, och de är visst inget man får hjälp med utan då får man skicka egenskrivna remisser runt om landet :S
    Åh suck, för hon sa oxå att när man väl fått tid så är kön till op ca 1 år. Kan man inte skynda på de genom att åberopa vårdarantin? Jag vill göra allt för att få tid för bedömning samt op snarast! Någon som har lite råd hur jag ska göra!?
    Jag ringde själv runt till sjukhusen som var anknutna till vårt landsting. Jag fick reda på att Ersta hade kortast kö och ringde till Landskrona och bad dom skicka remissen dit. Det var kanske så hon menade? Gör då det. Går kanske lite fortare.

Jag åberopa vårdgarantin långt innan jag ringde runt själv men dom visste redan att dom inte kunde hålla sina 90 dagar och det berättade dom för mig.

Kolla runt, RING runt och fråga fråga fråga! Det gjorde jag!
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)