• zookie

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Lalalong skrev 2010-12-28 18:35:48 följande:
    Zookie 
    (kan inte citera plötsligt!!)

Så trist!! Det är nog lite samma "syndrom" som med Ersta. För ett år sen var det väldigt korta köer där, men dom har fått ändra efter hand till längre. Jag antar att det beror på att fler och fler får upp ögonen på det här med att flytta remisser o.s.v. så ökar trycket även på dom privata ställena!  
    Ja så kan det nog vara, jag hörde av mig till dom för att jag kände att jag vill ha OP i min hemstad men kände att jag inte ville vänta längre. att hitta boende känns så svårt när man liksom inte har några pengar men det löser sig säkert:O)
  • zookie

är det någon som vet vad fragmin sputorna kostar att ta ut?

• zookie
    camizz skrev 2010-12-28 21:55:43 följande:
    Fragmin sprutor är dyrt. Har tagit dom i många år 5 st/dagar ca 600 kr.. Så högkostnads skyddet går in fort.
    ska ta 10 st en om dagen ska börja dagen innan Op. så om 5 dgara kostar 600 måste ju 10 kosta 1200 jäklar...vad dyrt :S
  • zookie
    erajka skrev 2010-12-28 22:01:50 följande:
    fast det gör dom ju inte, eftersom när du kommer upp i en viss summa så drar de av en viss procent... så om du kan logga in på apoteket och kolla så får du veta exakt summa
    alltså det är ju en del recept man ska ta ut..får gå till apoteket och fiza så man kan logga in..
  • zookie
    erajka skrev 2010-12-28 21:54:21 följande:
    om du har det på recept redan så kan du logga in via e-leg på apoteket.se å lägg dom i varukorgen å sedan gå till kassan för å se vad de kostar efter eventuella avdrag för högkostnadsskydd

Jag kolla på hemsidan dom kosta 432 spänn det är ändå okej sen är det lite annat små plock som ska köpas med men men det blri en liten peng...men va fan nu kör jag full fart framåt...

• zookie
    erajka skrev 2010-12-28 22:21:22 följande:
    ja det va bättre än 1200 kr :D
    verkligen:O) det är ju inte den största dosen:) ska ringa till Aleris och höra om allr redan ligger inne för det står att mycket ska vara på e-recept...jag måste ha en personli kod när jag ringer till apotekts kundtjänst för att dom ska få berätt vilka medeciner jag har.
    Tog du några Fragmin sprutor inför din OP?
  • zookie
    erajka skrev 2010-12-28 22:35:28 följande:
    nej, det gjorde jag inte. fick 2 sprutor på sjukhuset om jag inte minns fel i 2 dagar. Tog inga när jag kom hem heller..
    Jag ska börja dagen innan OP , fan alla har olika sätt..ja ja dom hade inte sagt det om det inte fyllde nån funktion
  • zookie
    Jejja78 skrev 2010-12-28 22:45:17 följande:
    Fick oxså bara sprutor på sjukhuset inga hemma .
    Var gjorde du din OP..jag ska ner till krstianstad
  • zookie

Fan alltså, jag berätta för en vännina nu att jag skulle göra OP hon fokusera såklart på att jag kommer få löst skin som inte kommer gå att träna bort..grrrr ständigt dessa jäkla kommentarer

• zookie
    METAMORPHOSIS skrev 2010-12-28 23:20:09 följande:
    Försök att INTE bry dig om sådana otroligt onödiga kommentarer.
    nä man ska väl inte det men alla ska ju ha en åsikt liksom det är jäkligt jobbigt..jag minns för några år sedan när jag gick ner 25 kg..en kompis som jag inte hade sett på några månader började ta på mig och var helt salig för min valkar var borta kändes så jävla förnedrande.

alla har liksom bilden av att jag ska bli SMAL nu men jag vill bara bli mig själv igen ingenting annat ..folk verkar tro att det funkar som nåt jäkla lyckopiller och allt bara löser sig..
     Men jag vet att jag inte ska bry mig men man bryr sig om folk och deras meningar spelar ändå roll
    Värst var syrran komentar-men liksom hallå det kommer liksom inte vara du ...
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)