• zookie

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Arnsmamma skrev 2011-01-09 00:14:16 följande:
    o ja personalen är helt underbara. läkarna är väll lite som läkare alltid är men bara positivt att säga. sköterskorna som man träffar är underbara. jag fick inte alls känslan att det va " löpande band" det kommer gå bra ska du se
    Låter bra det, ja läkare kan vara lite opersonliga ibland. Fick du sova över en natt?
  • zookie

Andra dagen på flyt innan OP går rätt bra men är sjukt sugen på grifflar ...dricker för lite vatten dock.Någon som vet om man få dricka typ pepsi max.

Fortfarnde rädd och nervös som bara den och känns som tusen frågor snurrar runt i huvudet.
     Någon mer med OP datum i Början av Februari som vill snacka lite inboxa gärna.

• zookie
    BohusM skrev 2011-01-09 17:41:09 följande:
    Min dietist sa att man kan dricka cola och andra typer av light läsk, men se upp alla är inte light bara för att det står så på... Jag har köpt mig en sportflaska som jag fyller med vatten eller fun light när jag är lite sugen på nått. Det är dessutom ganska lätt att hålla reda på hur mycket man druckit, den är på 1 liter, köpte en mindre på ½ liter också, lite lättare att ta med om man skall iväg.

Kram
    Är pepsi max okej , jag tycker den är godast eller cola zero gillar inte saft så mycket då det blir ingen funlight.
  • zookie
    Päron1986 skrev 2011-01-09 18:15:58 följande:
    på kursen inför operation...fick ni ha med någon anhörig på den??
    den jag var på var några som hade mig sig anhöriga , jag var dock själv
  • zookie
    erajka skrev 2011-01-09 18:58:17 följande:
    pepsi max innehäller 0.3 kcal
    det är väl inte så farligt elelr kan det spela stor roll om man vill ner nu ska tappa minst 3kg nu på 3 veckor
  • zookie
    erajka skrev 2011-01-09 19:21:06 följande:
    det är ju liiite kalorier i det så, jag drack ramlösa eller loka med olika smaker. Eller så gjorde jag eget bubbelvatten...
    Jag tror jag chansar  faktist..jag rör ju på mig med.
  • zookie
    erajka skrev 2011-01-09 19:38:01 följande:
    tror inte det är farligt så länge du inte BARA dricker det, räcker ju med en burk... grejen med light produkter är ju att det ökar sockersuget...
    det känner inte jag av alls, tycker bara det känns som att man bli mätt av koffinet..har aldrig haft det porblmet blir sjukt hungrig av vatten men visst dricker jag vatten med.
  • zookie
    Päron1986 skrev 2011-01-09 22:18:25 följande:
    vet ni om landstingen också opererar sleeve? den känns ju bättre än gbp..mindre risk för vitaminbrist osv.
    vad jag vet så gör dom ingen anna op pga av dom långvariga reslutaten inte är dom samma. men jag kan ha fel.
  • zookie
    Päron1986 skrev 2011-01-09 22:37:14 följande:
    ah, jag hoppas de gör det.. för jag är mest bekynrad för vitaminbristen o dumpningen!
    jag förstår dig..men man ska ju äta vitamin tabletter och sköter man sig någolunda så dumpar man förhoppningsvis inte. det jobbiga är ju att det är så olika för ala vad man kan äta och inte.

kolla runt lite på nätet och se om du hittar nån som gör d.
  • zookie
    Päron1986 skrev 2011-01-09 22:47:46 följande:
    ja jag försöker :)
    huddinge gör de har jag hittat..

jag har nära anhöriga som reagerat VÄLDIGT dåligt på gbp nämligen..
    aha jag då kan jag förstå din oro. toppen att du hitta ett ställe:O) själv ville jag haft ett gastirc band från början
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)