• zookie

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

när jag fråga om man måste flyta på ren kur sa dom bara att det viktigaste var att jag går ner till den vikt dom sa och det har jag ju gjort...men nu blir jag orolig här när jag läser att man MÅSTE flyta i minst 2 veckor.

• zookie
    mrs Vilja skrev 2011-01-19 22:48:25 följande:
    Men kan det inte vara olika får sjukhus till sjukhus. Anledning är ju att minska på fettet kring organen och ville ditt sjukhus att du skulle tappa X-antal kilo till OP har de väl "räknat ut" att fettet kring dina organ är mindre på det, eller tänker jag fel?
    jag skulle gå ner 4 kilo..jag har flytit med men inte helt rent...har inte ätit nåt dumt utan mest sallad och fullkorn i så fall och bara en gång om dagen..men vikten är nere precis som den ska...
  • zookie
    Arnsmamma skrev 2011-01-19 22:49:04 följande:
    Idag/ikväll är jag normalviktig bmi 25 -56,4kg opades 7April-10 i kristanstad Aleris,
    lite mer än 9 månader.
    så Imorgon ska jag ner till stan och belöna mig själv med en fin ny plånbok. och säkert något klädesplagg :)
    Känslan är sååå skön :)
    men man blir lite spegelblind vilket kan vara skrämmande. 6kg-10kg till vill jag gå ner . vill ha lite marginal . undrar om kroppen själv bestämmer var den landar. har man alltid försökt gå ner i vikt kommer det bli svårt att inse att man bara ska hålla vikten HELA livet. det blir ju lite som en sport att gå ner i vikt. men det jobbigaste för mig kommer nog vara att inse att jag bara ska hålla vikten och vara nöjd.

hoppas detta motiverar någon :)

åh...jag ska också till aleris i kristianstad:O)
     BRA JOBBAT :O)
  • zookie
    Nala skrev 2011-01-19 22:58:06 följande:
    Nej man måste inte flyta i två veckor. Rätta dig efter vad ditt sjukhus har sagt. Vissa sjukhus har flyt i fler veckor och Sophiahemmet tex där jag opererades hade inget flyt-tvång alls......
    så huvudsaken är att man gått ner helt enkelt och det har jag gjort håller koll på vad och hur mycket jag äter och äter bara ett mål om dagen inget efter 20...bara vätska.
  • zookie

alltså jag håller på att bli tokig..jag är så salt sugen ...vad fan ska jag göra vill ju inte vräka i mig salt jue:O(

• zookie

Nu klara jag snart inte mera...detta saltsuget gör mig galen någon som har nåt råd alls!!

• zookie

Nu är det är det knappt 2 veckor kvar..jag börjar bli rädd och känslan av obehag börjar infina sig igen...jag känner mig ledsen och orolig ..någon som kan peppa lite?

• zookie

nä fy , jag avbokar på måndag detta går inte...grattis till alla som lyckas men jag ger upp.

• zookie

tack till trollbottom för att du fick mig på rätt spår igen ..

• zookie

nu är det bara 10 dagar kvar..jag är rädd som bara den..jobbigt bara om dom nu säger en annan sak när man kommer ner om flytet då vet jag itne vad jag gör.

• zookie

Nu gäller inte denna vikten då det inte är invägingsdag och jag svälter mig själv lite då mitt pulver är slut men det var sååå skönt att se siffran på vågen 114,7....det var fan inte igår:OP

• zookie
    Sara84 skrev 2011-01-25 20:06:21 följande:

Usch jag känner mig ledsen.
    Hur mycket jag än ser fram emot OP:n, så får jag inget stöd av familjen.
    "Tänk igenom ditt beslut. Om du vill ha fler barn är OP:n bortkastad! Vem har sagt att det är lätt att gå ner i vikt? "
    Åh...

Hur tänker ni? Hur känner ni? Är det någon här inne som gått igenom en OP och sedan blivit gravid?
    Hur har kroppen reagerat?
    Någon som kan ge en input?

/En ledsen Sara

lyssna inte på sånt där, barnet mår ju också bättre om du mår bra..jag planerar att förska få barn ett år efter min OP och det känns helt rätt..vi försökte i nästan ett år här nu och inget hände om det skulle vara nåt fel kan man iallafall få hjälp då det är BMI gräns på IVF.
    nä stå på dig ..barn förtjänar en glad och hälsosam mamma och du gör ju allt för att bli den bästa DU som du kan bli..{#emotions_dlg.flower}
  • zookie

jag skulle önska mig två veckor till att förbereda mig på...har gått ner dom kilon jag ska men inte endast på modifast..jag är så nervös och uppi varv att jag behöver lugnande...usch vad jag mår skit just nu ...

• zookie

kom hem igår och imorgon  ska killen jobba 8-20 vovven måste ju ut ..är det okej att gå en runda med henne det gör ju fortfarnde sjukt jäkla ont och hon drar en aning då hon fortfanrde är valp...vad tror ni bli bäst ska jag be om hjälp?

• zookie

okej nu mår jag så psykist dåligt av detta att jag vill seriöst skada mig själv , har inte mått så här dåligt på 7 år..jag vet itne ens om jag vill ta mig genom det, hur ska jag kunna se framåt som alla säger när allt jag ser är mörker.
    jag har försökt skriva upp delmål men jag är så låg och nere att jag inte vill göra nåt alls. jag gör vad som helst för att få detta ogjort...vad som helst.Gråter

• zookie
    minus62 skrev 2011-02-16 12:16:05 följande:
    Oj men varför känner du så?  Rynkar på näsanTror vi opades samma dag och jag hade isåfall sängen mittemot din på sjukhuset.
    ja dig minns jag, jag var rätt tyst för jag låg bara i mina tankar är var ledsen ..jag tycker detta är otrolig jobbigt och ,mådde piss på natten och grät jag grät på dagen och jag grät när jag kom hem.
    idag blir det äntligen potatismos det ser jag förstås framemot:O)
  • zookie
    Mary Jo skrev 2011-02-16 08:15:48 följande:
    Har ni inte tillgång till kurator?..
    Du måste prata med någon,innan din depression blir ännu värre!!
    På Sophiahemmet sa dom att det är möjligt att göra en GBP ogjord,men att det vara finns 2 i hela världen som gjort det.
    jag har bara hitta folk i usa som gjort det.  jag förstår dock att det är en risk med det med och kanske får man problem efetr som mna inte hade som opererad så det är en chansning i sig. jag gör mitt bästa för att se framåt men det är svårt just nu .
  • zookie
    1975 skrev 2011-02-16 15:43:09 följande:
    Men zookie hade inte du tänkt igenom detta? Det är ju liksom inget man bara gör för att det faller i en!! Vad är det som är så jobbigt? Att du inte kommer att få äta vad du vill? För du kan äta det mesta!
    det kanske är det ,men jag tycker det känns onaturligt att ha ändrat på det naturen gett mig.
  • zookie
    entity skrev 2011-02-16 23:35:27 följande:
    Vet du, jag mådde verkligen skit efter open.. ångrade mig och grät. Det var som att hur mkt jag ändå läst om open spelade någon roll- huvudet hängde inte med och allt var otroligt jobbigt. Nu, när det har gått ett tag (jag opades i början av december) så mår jag mkt bättre, saker börjar gå på rutin och jag ångrar mig inte en sekund.

Så jag tror att du ska försöka ge det tid. Givetvis ska du prata med någon också om det då du mår så dåligt, men det kommer säkerligen att bli bättre med tiden också!

Skickar en liten tröstekram!
    jag kom på när jag låg och tänkte förut att jag faktist sa till min kille före min OP att dom första 2 månderna kommer vara skit och jäklar vad rätt jag hade..man kanske vänjer sig men jag kommer absolut behöva hjälp
  • zookie

kanske blir bättre när jag börjar med mina vitaminer vad vet jag ,men att inte vara som förr är jobbigt jag är inte en person som funkar när jag MÅSTE göra saker.

Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)