Inlägg från: trollbottom |Visa alla inlägg
  • trollbottom

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Häromdagen fick jag hem en bekräftelse på att jag begärt vårdgarantin och att jag istället nu hamnar på Ersta. Antar att dom skickade iväg remissen på en gång. Ska se om man orkar ringa nästa vecka. Den här veckan är bara full av flytt och bisanering då våran bil blivit invaderad av bin

• trollbottom
    MammaTillHarry skrev 2010-06-30 09:40:38 följande:
    Måste bara fråga er, vad är ert mål? Vad satsar ni på för vikt? kan vara lite kul och se vad ni strävar efter?
    När jag väl fått operera mig så hoppas jag på att halvera min vikt. Det är fan sjukt egentligen att man är så tung. Är 160 och tidigare har jag sagt att 68 är jag toppennöjd men jag inser ju att jag kan och borde kunna gå ner till 60 i alla fall. Det är alltså halva min nuvarande vikt.

Gisses vad jag längtar efter en operation. Jag menar 20 kilo vet jag att jag kan gå ner själv men mer verkar inte gå. Fast nu är kroppen så himla sliten och det gör så ont att träna som jag vill fungerar inte. Får inflammationer i kroppen på en gång
  • trollbottom

Någon som har numret till Ersta? Tänkte att jag skulle ringa och kolla att min remiss kommit fram.

Finns det något som gör att man kan snabba på det lite. Psykisk ohälsa eller annat spännande?

• trollbottom
    vänat skrev 2010-07-14 08:46:24 följande:
    De brukar skynnda på en opertion är följdsjukdommaer typ diabets,högblodtryck eller annat som gör att man inte mår bra. Dock vet jag att psykisk ohälsa i bland snare kan för dörja operationen efter som de vill att ,man ska psykis stabil då operationen i sig är en stor omställning och att tapåp så mycket i vikt etc.
    Tusan också. Det enda jag har av det där är lite förhöjt blodtryck men inte så att det är högt ändå. Men det beror mer på stress. Psykofarmika ska jag börja äta nu då jag åkt på en depression men känner mig inte ostabil för det. Inte på det sättet i alla fall. Den kommer av för hög stressfaktor och för många kriser under en för lång period. Fast jag ska inte ens äta normaldos utan en lägre dos, då det verkar räcka.
  • trollbottom
    Fragile Angel skrev 2010-07-15 00:43:23 följande:
    Jag lider av depression, och äter psykofarmaka för det, och det var inga hinder alls att få en operation bara för att jag är psykiskt sjuk.
    Skönt att höra. Det är ju som inte att ens övervikt får en att må bättre heller. Motion ska dessutom vara bra när man är deprimerad men som det är nu går kroppen sönder bara jag försöker.
  • trollbottom

Kom på en sak som jag undrar över. Jag och min karl har funderat på att flytta men då byter vi lansting, vad händer om jag hinner flytta innan jag fått min operation? Måste man börja om från början då? Eller kommer jag behöva stå skriven kvar i det län där jag fick min remiss från början?

• trollbottom
    ChokladMoshin skrev 2010-07-18 18:20:52 följande:
    Har även blivit laktosintolerant vilket många blir efter op.
    Nej, det visste jag inte. Men åh, jag är det nu och hade hoppats på att det skulle bli bättre efter man blev op:ad. Då kanske det bara är att drömma och glömma det då.
  • trollbottom
    ChokladMoshin skrev 2010-07-18 18:52:59 följande:
    Enligt min dietist och kirurg så är ju tarmen förkortad och då hinns inte laktosen brytas ner ordentligt vilket kan resultera i intolerans.
    Och är du det redan nu så är det nog inte sannolikt att det försvinner tyvärr
    Ja, det låter ju logiskt. Blev känslig för två år sedan och sen dess har det bara blivit värre och idag kan jag göra undantag ibland och äta glass men oftast får jag jättekramper i magen efteråt och skiter som en furie *suck* Jaja, bara att inställa sig på att man får ha kvar den. Tänkte att den hade med graviditeten och övervikten att göra.
  • trollbottom

Får man  någon remissbekräftelse  när ens  remiss  blivit skickad till Ersta?

Vänd dig inte till ondskan, om du föredrar lycka framför olycka.
  • trollbottom

Vart ringer man om man vill kolla om remissen kommit in på Ersta från annat landsting? Vill kolla om den kommit in och hur länge det kan ta innan jag blir kallad till första mötet

Vänd dig inte till ondskan, om du föredrar lycka framför olycka.
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)