Inlägg från: trollbottom |Visa alla inlägg
  • trollbottom

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Är det alltid så att  man måste köra flyt  innan op? Jag är inte heller så förtjust i soppa och har tänkt prova hur det går nu innan. Jag har ju inte ens fått någon tid än men är otroligt orolig för flytperioden.  Hur länge efter  op. ska man gå på flyt?

Åh, måste ta mig i kragen och ringa ersta och höra hur det går  med min remiss

Vänd dig inte till ondskan, om du föredrar lycka framför olycka.
  • trollbottom

YES, idag fick jag ett brev från Ersta och den 5 oktober ska jag dit och träffa diverse folk för bedömning. Känns helt underbart skönt, trodde jag skulle få vänta längre.

Men nu till saken, vart ska jag höra av mig angående resan? Betalar man den själv när man åberopat vårdgarantin?

• trollbottom
    Fröken Stålhand skrev 2010-09-13 20:30:16 följande:
    Grattis!!!! Härligt att det börjar rulla!!

Jag har fått OP-tid!!!! Garanterat vecka 47 eventuellt redan vecka 45 om det kommer in återbud för den veckan, jag var först i kön då!! =) Är hur lycklig som helst!
    Åh, vad roligt. Nästa gång vi ses kommer vi vara smala och vackra och ha en skock karlar hängandes efter oss, äldre än 3 år dessutom Tungan ute
  • trollbottom
    Hjälp, jag måste ju fixa resa ner och hem. Vart vänder jag mig? Fixar jag resan själv och får tillbaka sen? Vart ringer man, för inom vårdgarantin ska man väl få resan va?
  • trollbottom
    vänat skrev 2010-09-14 08:34:31 följande:
    Jag ringde reseservice i mitt hemlansting så bokade de resan och betalde resan. behövde endast visa upp kallesen
    tack då ska jag ringa dom
  • trollbottom

Ikväll åker jag ner till Stockholm och imorgon ska jag till Ersta på undersökning. Känns helt sjukt att det gått så pass fort ändå. Eller fort sen den kom till Ersta. Trodde jag skulle få vänta ännu längre. Ska se om jag kommer ihåg alla mina frågor imorgon och hoppas nu verkligen på att få ett okej. Annars vet jag inte vad jag gör.

• trollbottom

Åh, är skitnervör bara inför läkarbesöket. Försöker lugna mina nerver så gott det går.

• trollbottom

Jag fick ett JAAAA idag när jag var på kontroll på Ersta. De sa inte hur länge det skulle ta innan op. men att jag skulle få veta i god tid då jag ska flyta i två veckor innan.
    Känner mig grymt nervös över hur det ska gå och äta flyt i åtta veckor. Dessutom känner jag mig osäker på hur det ska gå och äta modifast som innehåller laktos när jag är laktosintolerant. Ska äta något piller innan men är inte så säker på att det kommer fungera. Men man får väl se vad som händer.

• trollbottom
    Elwi skrev 2010-10-05 19:49:53 följande:
    Grattis, jag ska också OPas på Ersta. Till mig sa dom OP inom 4-6v. Men varför ska du flyta i 8v? Det är väl 2v innan och 4v efter?
    Hoppas på en OP tid asap! 
    Jag skulle flyta fyra veckor innan för att min bmi var så hög. Måste dock säga att jag aldrig känt mig så smal som jag gjorde när jag var där. Även om jag är kraftigt överviktig måste jag ändå tillåta mig vara glad över att det inte hänger allt för mycket
  • trollbottom
    chamar75 skrev 2010-10-07 12:14:07 följande:
    ÅÅååå, jag är så hungrig idag!! Dag 11 med flyt nu, har inte varit så här hungrig på hela tiden och trodde inte att det skulle komma nu i slutet av flytperioden, men jag har aldrig varit "normal" .

Imorgon är det dags att träffa narkosläkaren inför måndagens op.
    Ni som opats på Ersta; ska man vara fastande inför det mötet? Tar de prover igen?
    Till mig sa dom att man skulle vara fastande inför det mötet. Dock inte hur länge innan. Jo, de ska ta prover, tror det är därför du ska vara fastande
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)