Inlägg från: trollbottom |Visa alla inlägg
  • trollbottom

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

liizz skrev 2010-11-14 22:49:51 följande:
    oj...ett år bara till bedömningen...de va länge.  har pratat lite med en här som gjorde op i våras o han hade fått vänta 1½ år från remiss till op men han hade hört att det var kortare väntetid nu.

Hur lång tid tog det innan du fick bekräftelse på remissen??
    Det tog ett halvår men om man ringer och ligger på lär det nog gå fortare. Själv orkade jag inte det
    Vänd dig inte till ondskan, om du föredrar lycka framför olycka.
  • trollbottom
    liizz skrev 2010-11-14 23:30:02 följande:
    verkar gå betydligt fortare för er som bor runt stockholm.....man bor tydligen på fel ställe =)
    Åberopa vårdgarantin så kommer det garanterat gå fortare. Lycksele verkar vara omöjligt att få en hyffsat snabb tid till
  • trollbottom

Har ni en våg hemma som ni väger er på? Jag har ingen våg och jag blir som besatt av vågen när jag väl har en. Väger mig före toabesök, efter osv. Ja alltså precis hela tiden. Jag blir verkligen besatt och tror inte jag vågar ha en våg hemma. Men vill ju ändå väga mig regelbundet så att jag vet hur mycket jag går ner sen

• trollbottom
    liizz skrev 2010-11-15 20:29:05 följande:
    ringde lycksele idag o det var 12 månaders väntetid till första träff.  Men sköterskan jag pratade med berättade direkt om vårdgarantin så min remiss är nu skickad till ersta där de hade 3 månaders väntetid
    Vad skönt.
    liizz skrev 2010-11-15 21:30:00 följande:
    Ni som ska eller har opererats på ersta, vad har de för krav där när det gäller viktnedgång o flyt innan op??
    Till mig sa dom att det beror på vilket BMI man har. Jag ska flyta 4 veckor innan. Något krav på viktnedgång har dom inte men man får veta hur länge innan man får flyta.
  • trollbottom
    Lydia07 skrev 2010-11-15 16:09:42 följande:
    trollbottom: förut så vägde jag mig varje morgon direkt när jag hade vaknat och gått på toa.. Men nu försöker jag väga mig typ en gång i veckan (min man har fått gömma vågen..).
    Annars kan man ju gå in på vårdcentralen och väga sig tex?
    Mjo, har bara inte vårdcentralen så nära och går sällan förbi där. Men antar att det är bättre än att jag köper mig en egen eftersom jag blir så besatt.
    Eller så får jag köpa en och ställa den hos min väninna så får hon gömma undan den om jag kommer när jag inte ska väga mig
  • trollbottom
    entity skrev 2010-11-20 00:32:49 följande:
    Nu har jag gått *räknar* en vecka tror jag, på flyt. Har mått såå uselt men nu börjar det bli bra. Fast nu tror jag att viktminskningen stannat av (eller det går ner, något hekto/dygn men man bli väl blind då det går så fort första dagarna) Ska försöka komma ut lite mer för har varit lite dålig på att röra mig, hoppas att det ger en liten skjuts på vägen :)

Håll tummarna för mig!

Åh - nån annan som jobbat natt och flytit? Vet någon hur man gör då? Dricker vatten enbart och sen ta en till frukost innan man lägger sig?
    Jag jobbar natt men har inte flytit än. Men kommer ta mina mål på natten istället för på dagen. Sover man på dagen får man ju inte i sig det man ska och att kliva upp hela tiden fungerar ju inte det heller.
  • trollbottom
    cattis1234 skrev 2010-12-02 23:24:03 följande:
    Någon utomlänspatient som varit på bedömning, på Ersta, i september och fått optid?

Drömmer
    Jag var där i oktober tror jag det var och har inte fått någon tid än. Väntar och väntar. Funderar på att ringa och höra hur länge man måste vänta. Vill ju göra den nu
  • trollbottom
    Fröken Stålhand skrev 2010-12-03 16:56:30 följande:
    I och med att jag bara varit opad snart 4 veckor så tänkte jag undvika godis ett tag till om det går! Ibland är jag sugen att testa lite choklad men gör det inte... Åt en nybakad saffransbulle och dumpade i nästan två timmar, dumt av mig att äta och särskilt nybakad...

Tänkte köpa hem lite frukt också. Hur är det med mandariner och trådarna? Man blev ju avrådd till en början pga av att trådarna kan fastna men hur länge ska man undvika dem?? Är såååå sugen på mandariner!!!
    Du kan tugga dom och sen spotta ut själva skalet runt. Så du bara får i dig köttet, då ska det gå enligt dietisten jag träffa
  • trollbottom
    Lydia07 skrev 2010-12-03 05:51:47 följande:
    Ni får nog räkna med närmare 4 månaders väntetid för op. på Ersta nu.

Jag var där i augusti och opererades 9/11, men hade nog fått op senare om jag inte ringt och tjatat..
    Man ska alltså vara lite besvärlig. Blö, jag som hatar att ringa. För övrigt vart ringer man? Vilket nummer
  • trollbottom
    Hera78 skrev 2010-12-09 14:04:26 följande:
    Ställer min fråga igen, vart ringer man om man vill kolla var man befinner sig i kön för op på Ersta? Är godkänd ska tilläggas.
    Ja, det undrar jag med. Skulle vara enklare att ringa till rätt ställe på en gång än till en växel. Tycker det är nog jobbigt att ringa som det är
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)