Inlägg från: METAMORPHOSIS |Visa alla inlägg
  • METAMORPHOSIS

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Sara84 skrev 2011-01-25 20:06:21 följande:

Usch jag känner mig ledsen.
    Hur mycket jag än ser fram emot OP:n, så får jag inget stöd av familjen.
    "Tänk igenom ditt beslut. Om du vill ha fler barn är OP:n bortkastad! Vem har sagt att det är lätt att gå ner i vikt? "
    Åh...

Hur tänker ni? Hur känner ni? Är det någon här inne som gått igenom en OP och sedan blivit gravid?
    Hur har kroppen reagerat?
    Någon som kan ge en input?

/En ledsen Sara

Jag är inte i din sist, jag ska inte ha fler barn.

Så himla trist att du inte får stöd av din familj, den är ju viktig. har du ingen vän som stöttar dig? Om ja, ventilera med denne, då har du iaf någon.

Kram till dig!
    Ibland blir man fan rädd för att hjärncellerna är på allmänt utdöende i riket
  • METAMORPHOSIS
    Tommy69 skrev 2011-01-26 09:36:52 följande:
    Nu har det gått  1 vecka och 2 dagar sen op, lite problem i början, men nu har jag startat puretiden, och även testat knäckebröd, går bra än så länge, lite orolig ibland om man skulle råka äta fel och få en dumping.
    Men nu till min fundering, hur länge kan dumping vara, nu menar jag inte hur lång tid den varar utan kan man åka på det flera månader efteråt eller rent av år?
    Resten av ditt liv kan du dumpa.
  • METAMORPHOSIS

Jag är så arg, ledsen ocg frustrerad... Tror ni att läkaren ringde upp mig idag?! NEEEEEJ!

Jag lever nu på näringsdryck, men hur länge kan jag göra det innan min kropp säger ifrån ytterligare?! Ska jag vara döende för att få hjälp?!

• METAMORPHOSIS
    Jösses vad det snurrar i huvudet, mest hela tiden...

JAG VILL HA TILLBAKA MITT LIV, ÄVEN OM DET INNEBÄR ATT JAG MÅSTE VARA SJUKLIGT FET! DET ÄR FAN INTE VÄRT ATT MÅ SÅ HÄR, BARA FÖR ATT FÅ VARA SMAL.
  • METAMORPHOSIS

Jag tuppade av för en stund sedan, läskigt värre...

• METAMORPHOSIS
    MizzPiggy skrev 2011-01-26 19:14:36 följande:
    Metamorphosis: sååå jag lider med dig!! Sjukvårdens allra fulaste baksida e tyvärr vad du fått erfara :(,
    De e inte klokt!!!
    Önskar hoppas och ber för dig, att dina besvär snart ska försvinna!, stor Bamsekram på dig!,
    Ps uuuut med frustrationen ! Vi här inne lyssnar mer än gärna på dig. Kram
    Tack! Kram
  • METAMORPHOSIS
    Zunrose skrev 2011-01-26 20:01:29 följande:
    inget roligt det som har drabbat dig!

men jag har inte fått fram att du åkt in någon gång till akuten ! tyvärr så hjälper det inte att ringa lättare för sjukvården att avfärda en patient via telefon än öga mot öga ...
    SÅ ÅK IN!!!!
    Jag har varit på akuten flera gånger, och dom hänvisar mig till Ersta, som är det opererande sjukhuset, och Ersta gör ju nada.
  • METAMORPHOSIS
    Jenny N skrev 2011-01-26 20:09:26 följande:
    Fy vad jag lider med dig!!! Jag hoppas verkligen att det vänder snart.

Jag börjar också få känslan av att vilja bli tjock igen bara jag slipper må dåligt, sjukdomarna bara avlöser varann, just nu är det njurstensanfall from hell som spökar, får smärtstilleinjektioner på rumpan för att stå ut,vilket i och för sig resulterar i att jag inte kan sitta på den skinkan men det kan jag väl ta Flört
    Blodvärderna är nere på riktigt låga nivåer igen, är helt sannslöst trött.

Till råga på allt ska de nu göra Ul och biopsi på en knöl i bröstet, undrar vad som kommer härnäst?!

Att bli sjukare som smal än vad jag var som tjock det hade jag verkligen inte väntat mig, naivt kanske men trodde verkligen att "allt" skulle bli lättare.

Massa styrkekramar till dig, jag hoppas verkligen att du får den hjälp du behöver NU!!!
    Gumman, så du lider då . Jag var också naiv och trodde att allt skulle bli bra, bara jag blev smal. Jo tjena...

Hoppas att det är en ofarlig knuta i ditt bröst.

Många kramar till dig!

Tack för din omtanke
  • METAMORPHOSIS
    Jenny N skrev 2011-01-26 20:28:11 följande:
    Det är säkert ingen fara med bröstet, men då mamma har bröstcancer, min mormor fick det första gången när hon var 18 och hann få det en gång till innan hon dog, hennes båda systrar hade det osv så är det lika bra att ta det säkra före det osäkra, men det blev verkligen toppen av isberget just nu när man redan mår dåligt.

Nåja,  snart vänder det för oss båda, så vi får chansen att njuta av våra nya smala liv  =)
    Ja, jag hoppas verkligen att det är vår tur att få må bra och njuta, och det nu, fast helst igår .

• METAMORPHOSIS
    1975 skrev 2011-01-26 21:26:42 följande:
    Metan: åk in till st: Göran och säg att dom inte gör nåt på ersta!!! Där får du nog hjälp! Kram till dig!!
    Kram
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)