Inlägg från: Lalalong |Visa alla inlägg
  • Lalalong

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

J L86 skrev 2010-10-11 18:17:25 följande:
    Snålt?? Det tycker jag verkligen inte det är... Min kompis tog en helt vanlig lunch och det kostade 75kr... men det kunde ju vatt ett litet snyggare intyg kanske.....
    Ja, hon tycker det känns snålt. 75 kr hade det ju kostat i vanliga fall också, så det blir ju på så vis inte dyrare att äta än vad det var innan hennes op. Det är väl så hon tänker. Däremot har hon blivit bättre på att be om Doggy Bag. Det har jag peppat henne till!
    Klara 060504, Alva 100117
  • Lalalong
    J L86 skrev 2010-10-11 18:21:31 följande:
    Haha.... det har du ju faktist rätt i  =) utan op hade det ju kostat fullt pris... Knäpp jag e
    Haha, nä det är du väl inte!
    Alla känner olika, det är inget konstigt
  • Lalalong
    Fragile Angel skrev 2010-10-11 19:08:57 följande:
    Jag ligger inlagd, på Ersta. Den del av min gammla magsäck, som inte används är kraftigt inflammerad. Dom har aldrig sett ngt liknande. Imorgon opereras jag. Rädd och nervös.
    Oj!!
    Jag ska tänka på dig!!
    Lycka till!!
  • Lalalong

Nu sitter jag och barnen på tåget till Stockholm :). Ska träffa narkosläkaren 13.35 och i morgon är det dags! Tror inte jag kommer kunna sova i natt

• Lalalong

Nu har jag varit och träffat narkosläkaren, sjukgymnasten och en supertrevligt sjuksköterska! Jag var tidig och dom före mig var sena så jag kom in tidigare. Skulle varit där 13.35. 13.40 var jag uppe på labbet. Kom från Ersta 13.55 . Nu ska jag hem till mormor i tallkrogen och mysa med mina barn innan dom ska sova. Första gången jag är utan lillan så här länge... Framför allt första gången hon är utan mamma eller pappa mer än 10 min . Jag undrar hur det gått... Och hur det ska gå ons-fre. Är nästan mer orolig för det än för själva operationen. Men det löser sig nog!

• Lalalong

Cilla71a
    Tack :)

Ersta opererade: när fick ni besked om att ni skulle vara på avdelningen? När opades ni och när fick ni komma upp på avdelningen igen? Funderar lite på när man kan förvänta sig att kunna meddela sig till sina anhöriga...
    Det stod ju 7 på kallelsen men jag fick ändrat till att jag ska vara där 7.30 i morgon.

• Lalalong

Annica26
    Tack så mycket! Då vet jag ungefär i alla fall :). Så ni kom inte upp på avdelningen förrän dagen efter... Man kanske inte tänker nåt vidare på det då men så här spontant känns det ju rätt trist att ligga där en hel dag utan sina egna saker... En av sina tidningar hade ju varit trevligt i alla fall. Jag vet att man är trött och allt det där men sjukgymnasten sa att man skulle sitta upp några timmar samma dag som op. Jag blir dö-uttråkad av att bara sitta! Får hoppas kv får dela med några trevliga människor :)

• Lalalong

Usch, vad jobbigt att du mådde så illa!! Hoppas jag slipper det där allra värsta! Ah, en tv! Då känns det bättre :) ;)

• Lalalong

Chamar75
    Tack för ditt svar!! Mådde du väldigt illa när du vaknade? Vilken läkare opade dig? Jag är nyfiken på vem det blir :). Hoppas inte så mycket på Anders Thorell eftersom han var rätt spydig på bedömningen, gillade inte honom alls. Han stod och pratade hela tiden med ryggen vänd mot mig och tittade ut genom fönstret... Inte så trevligt tycker jag!

• Lalalong

Nu sitter jag på Ersta igen. Har fått smärtstillande och lugnande. Känner mig väldigt mossig i skallen och trött!! Men förväntansfull :). Sköterskan tyckte jag skulle vänta med att byta om för jag ska opas som nummer 2 så det är ingen brådska. Men hur det ska gå till om en stund vet jag icke! Jag får riktigt kämpa för att hålla mig vaken. Därför jag skriver här, sysselsätta mig lite :).
    Det är lixom dags idag... Shit vad overkligt.

Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)