Stora tråden om Gastric bypass (GBP)
Tyvärr finns det inte på pizzeriorna här..Inte dom vi brukar handla av i alla fall. Attans vad synd för jag blev riktigt sugen på Pasta med någon sås med oxfilé... Mums

Men... nu såg jag ju att man faktiskt kan få bakad potatis till köttet. Det funkar ju säkert!! Jag är inte supersugen på det, men tar jag pommes så slänger jag dom nog bara ändå. Då kan jag likabra ta bakad potatis. Kanske blir lite sugen när jag får lukta  

Det kryper i kroppen på mig och jag vill börja träna!!! Har inte känt så på evigheters evigheter... Men jag VILL verkligen. Ocn när man verkligen vill, så går det inte! Hmpf... 
Promenerar gör jag. Men det är så förgjordat tråkigt. Gymma finns det möjlighet till, men det är också rätt trist. Plus att det är så knökfullt på gymmet här i Sjöbo att man får stå och vänta länge på varje maskin.
Jag vlll träna aerobics! 
Och det finns ett fitnesscenter med spinning och aerobics här också. Men jag vågar mig inte på några svåra pass ännu. Det ena lätta passet har dom den dag som jag stänger på jobbet. Jag hinner inte hem i tid. Dom två andra lätta passen har dom samma tid. Så jag kan bara gå en gång i veckan. Och det är inte billigt... Är inte sugen på att betala massor för att träna 60 minuter i veckan lixom. 
Friskis och Svettis finns inte här, men på grannorterna. Men det är lite samma där. Det kostar ganska mycket, och jag kan bara gå 1 eller 2 ggr i veckan om jag har tur. Jag tycker helt enkelt inte det är värt det. 

Så jäkla typiskt.. Jag skulle ju verkligen behöva komma igång mer ordentligt nu. Få upp lite kondis nu när man har nästan 30 kg mindre att släpa runt på.   

Vilken tur att man har den här tråden.. Nu blev jag påmind om att jag måste ringa barnmorskemottagningen och få tid för preventivmedelsrådgivning. Men jag är rätt säker på att jag vill ha P-plåster. 
P-piller glömmer jag ta (konstigt nog eftersom jag har andra mediciner jag tar regelbundet... men jag glömmer). Spiral är jag livrädd för att sätta in (plus att 3 personer i min närhet blivit gravida dom senaste 2-3 åren under tiden dom haft spiral. Vet att det inte är vanligt och att det är en slump att det hänt just mina vänner/släktingar. Men det gör ju ändå att jag inte riktigt ser det som säkert). P-stav... ja, samma där. Livrädd för att sätta in den!
Men en kompis till mig har p-plåster och är jättenöjd! Så det vill jag ha   

Så här står det på skane.se/landskrona
Fritt vårdval
Det fria vårdsökandet innebär att du som patient har möjlighet att söka vård hos andra offentligt finansierade sjukhus i landet, och få kostnaderna betalda av Region Skåne. Enklaste sättet att ta reda på vilka sjukhus som opererar överviktiga är via hemsidan www.vantetider.se. Följ sedan punktlistan nedan:

Här är länken till egenremissen
www.skane.se/upload/Webbplatser/Landskrona/Kir-Urol/Obesitas/Dokument/Egenremiss.pdf 

Snart 4 månader sen OP och nu har jag gått ner 30 kg. Känns sååå bra!!
Nya bilder ska tas idag   Syns det någon större skillnad sen -20 kg så lägger jag ut bild i bildtråden sen
  Syns det någon större skillnad sen -20 kg så lägger jag ut bild i bildtråden sen   

Innan op så hade jag ganska regelbunden mens, men lite längre cykel än de 28 dagar man brukar räkna med (35 dagar hade jag, så en vecka till). 
Efter Open har jag mens jätteofta!! Det är nu exakt 4 månader sen min operation och jag har haft mens 5 gånger redan.. Den uppför sig som den gjorde innan i mängd och längd (inte så riklig och bara 3-4 dagar) men kommer tätare som sagt! Alltså typ en mens cykel på drygt 3 veckor helt plötsligt!! 
Någon mer som varit med om detta?